تعداد بازدید: 4757

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 6 ارديبهشت 1389-0:0

نقطه تسلیم يک مجري!

همسر شجاعي مهر-مجري باسابقه تلويزيون-گفت:مخصوصا" در کتابفروشی ها می ایستم تا ببینم خانم ها و دختر خانم های جوان بیشتر به چه کتاب هایی علاقه نشان می دهند.


در حالی که هرمزشجاعی مهر-مجري بابلي راديو و تلويزيون- از خواندن یک رمان که تصویرگر مقاومت جانانه یک زن در برابر ناملایمات زندگی است به وجد آمده و آن را بسیار تاثیر گذار می داند، همسرش درباره همین رمان می گوید: پس از مطالعه این رمان به حدی ناراحت شدم و گریه کردم که حالم بد شد و از خواندنش پشیمان شدم زیرا آدم را افسرده می کند!

نفیسه طاهری- همسر هرمز شجاعی مهر- به khabaronline گفت: من بیشتر به رمان، شعر و کتاب های تاریخی علاقه مندم و اولویت اولم در نمایشگاه امسال نیز کتاب هایی در همین حوزه خواهد بود.

وی اضافه کرد: رمان « نقطه تسلیم» که آقای شجاعی مهر اشاره کردند را هم خودم برای اولین بار به ایشان معرفی کردم. از داستان این کتاب خیلی خوشم آمد اما اعصابم را داغون کرد و تاثیر بدی رویم گذاشت. پس از مطالعه این رمان به حدی ناراحت شدم و گریه کردم که حالم بد شد و از خواندنش پشیمان شدم زیرا آدم را افسرده می کند!

وی اضافه می کند: رمان نویس های ما زیبا می نویسند اما متاسفانه برای تحریک احساسات خانم های ایرانی، نقطه ضعف عاطفی آن ها را اشاره می روند.


خانم طاهری ادامه داد: الان دیگر با این وضعیت سعی می کنم بیشتر به مطالعه کتاب های تاریخی به خصوص تاریخ دوره قاجار بپردازم زیرا خیلی دوست دارم درباره خانم های آن زمان، مطالب بیشتری بدانم به همین دلیل نیزاز رمان « امینه» نوشته مسعود بهنود خیلی خوشم آمد.

 کتاب « کیمیا خاتون» اثر سعیده قدس که درباره همسر مولاناست را هم اخیرا مطالعه کرده ام. رفتار مولانا با همسرش خیلی برایم جالب و تاثیر گذار بود.


طاهری که بر خلاف شجاعی مهر، تا حدودی تابع جو و تب بازار کتاب است، می گوید: من مخصوصا" در کتابفروشی ها می ایستم تا ببینم خانم ها و دختر خانم های جوان بیشتر به چه کتاب هایی علاقه نشان می دهند. این روزها رمان « غرور و تعصب» اثر نویسنده انگلیسی خانم جین اوستن خیلی مورد توجه است. خودم هم این کتاب را برای دخترم « ندا» خریده ام اما هنوز نخواندمش...


  • سه شنبه 7 ارديبهشت 1389-0:0

    چه جالب ! خداوند انسانها را مطلق نیافرید -چون گرایش و میل ذاتیشون اینه که دنبال چیزهایی بروند که با طبعشان سازگار باشه من مطلبی که برایم جالب باشه میخونم و دنبالش میرم -فرقی نمیکنه چی باشه -چون روزانه با همه اونا سروکار داریم -هرمز ذاتاً خونگرم و دوستداشتنیه -افتخار ما مازنیهاست -نمیدونم شما هم مازنی هستی ؟ پاینده باشید و استوار


    ©2013 APG.ir