تعداد بازدید: 2554

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 7 ارديبهشت 1389-0:0

يک بام و دو هوا

علي ادياني راد-نماينده مردم قائمشهر جويبار و سوادكوه در مجلس- گفت: سرمايه‌گذار ترك كارخانجات نساجي مازندران در عمل به تعهداتش كوتاهي مي‌كند.‌


 سيد علي ادياني با بيان اينكه رئيس‌جمهور در سفر اول هيئت دولت به مازندران قول احياي نساجي مازندران را داده است، تصريح كرد: در سال 87 در پي نشست‌هاي مكرر با وزير اقتصاد ايشان قول دادند تا شب عيد سال 87 دو واحد از كارخانجات مازندران با اعتبارات دولتي راه‌اندازي شود.


به گزارش farsnews وي با اعلام اينكه يك ماه پس از اين تصميم اعلام شده كه قرار به حضور سرمايه‌گذار خارجي در اين واحدها است يادآور شد: گفتند حضور سرمايه‌گذار خارجي به صلاح نساجي است و با حضور اين گروه نساجي مازندران رونق مي‌گيرد.


ادياني با بيان اينكه اين قرارداد كه در 10 تيرماه سال 88 به مدت انقضاي سه ماه امضا شد، خاطرنشان كرد: براساس اين تعهد اين سرمايه‌گذار بايد تا اين تاريخ 5/21 ميليون يورو را به عنوان آورده در بانك عامل كه بانك ملي بود كارگشايي مي‌كرد.


وي ادامه داد: اما تا به اين لحظه اين فرد حتي يك ريال هم به ايران نياورده است.


ادياني با اشاره به اينكه اينكه فردي با اين شرايط بتواند پنج ماه حقوق كارگران را بدهد‌ شش ماه ندهد و اخيرا يك ماه پرداخت كند مشكل حقوقي دارد يا خير، تصريح كرد: عضو هيئت مديره نساجي مازندران در پاسخ به مسئولان شهرستاني كه از او مي‌خواهند به سرمايه‌گذار بگويد چرا دستمزدها را پرداخت نمي‌كند اعلام مي دارد اين موضوع به آقاي هولوسي ربطي ندارد زيرا هنوز چيزي را تحويل نگرفته‌اند.


وي با تاكيد بر اينكه در احياي نساجي مازندران سياست يك بام و دو هوا در پيش گرفته شده است، اظهار داشت:‌در پي تذكرات مديرعامل بانك ملي به عنوان بيشترين سهامدار نساجي مازندران ايشان قول پايان اسفند و بعد 14 فروردين 89 را مي‌دهند كه تاكنون عمل به تعهدات قرارداد از سوي سرمايه‌گذار ترك محقق نشده است.

دبير سابق مجمع نمايندگان استان هاي شمالي با بيان اينكه كسي مخالف ايجاد اشتغال در منطقه نيست، گفت: برخي ها با سناريوهاي غيرعملياتي نمي‌خواهند نساجي هاي مازندران در اين دولت احيا شود.

ادياني توضيح نداد که اي سناريوها چيست و چه کساني نمي خواهند صنعت نساجي در دولت دهم احيا شود!


وي با اشاره به اينكه اگر كسي واقعاً قصد سرمايه‌گذاري داشته باشد بايد به تعهداتش عمل كند، افزود: 100ميليون يورو اعتبار دولتي از سوي ايران آماده سرمايه‌گذاري است اما تاكنون به هيچ يك از مفاد قرارداد احياي نساجي مازندران عمل نشده است.



    ©2013 APG.ir