تعداد بازدید: 2323

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 8 ارديبهشت 1389-0:0

استاندار به مشاور کارگري نياز دارد

در نشست تشکل های جامعه کارگری با استاندار مازندران مطرح شد:سازمان تامین اجتماعی با افزودن حق اولاد ، همسر ، مسکن و ... به حقوق بازنشستگان وانمود می کند که حقوق افزایش یافته است- مسکن مهر بازنشستگان نه در سفر اول و نه سفر دوم محقق نشد-کارخانه هایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعال بودند که اکنون در نظام جمهوری اسلامی تعطیل شده اند و این زیبنده نیست.


به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري،سید محمد سلیم بهرامی-نماینده کارگران در شورای عالی کشور- سه شنبه شب، در نشست تشکل های جامعه کارگری با استاندار مازندران گفت: در سال های اخیر تشکلات کارگری از نظر علمی به سطح معقولی رسیده اند تا در پرسش و پاسخ با دولت و کارفرما ، عقب نمانند و از موارد به حق خود دفاع کنند.

 وی با اشاره به مشکلات نقدینگی بسیاری از واحدها و کارخانه های استان گفت: نبود امنیت شغلی در واحدهای کوچک و بزرگ ، بحث قراردادهای موقت کار ، تامین مسکن کارگران و دریافت نکردن سهام عدالت از مشکلات دیگر کارگران این واحدهاست.

 سلیم بهرامی با بیان اینکه مساله اشتغال از مشکلات جدی روز است تصریح کرد: مشکل بزرگ تری که وجود دارد رعایت نشدن قانون در بعضی موارد است.

 وی در این خصوص افزود: دولت در مورد طرح باسازی و نوسازی صنایع ، اقدام به اعلام بازنشستگی با 25 سال سابقه کار کرده اما آنچه که در حال حاضر اتفاق می افتد اشتغال مجدد بازنشسته ها در همان واحدهاست و عملا جایگزینی صورت نگرفته و تلاش ما نیز در این زمینه به جایی نرسیده است.

 

به گزارشخبرنگار ما رئیس کانون بازنشستگان استان نيز در اين نشست، با بیان اینکه بازنشستگان دغدغه های بسیاری دارند گفت: امروز بازنشستگان دغدغه معیشت دارند.

سید رضوان حسینی پور با شاره به یک میلیون و 400 هزار بازنشسته مستمری بگیر تصریح کرد: تنها 15 تا 20 درصد مستمری بگیران حداکثر دریافتی دستمزد دارند و حدود 80 درصد حداقل حقوق را دریافت می کنند.

وی گفت: بازنشسته وقتی به این سن پای می گذارد نباید به فکر آب و نان و معیشت باشد اما امروز اینگونه نیست.

حسینی پور با بیان اینکه بازنشسته درآمدش کمتر و هزینه اش بیشتر می شود یادآور شد : اگر بازنشسته دغدغه معیشتی نداشته باشد شرمنده نیز نمی شود.

وی با اشاره به افزایش 214 درصدی حقوق مستمری بگیران کشوری و لشکری اظهار کرد: انتظار این بود که دولت تفاوتی در پرداخت حقوق قائل نشود و بازنشستگان به صورت یکسان و همسان حقوق دریافت کنند.

 وی با بیان اینکه اضافه کردن کمک های جانبی به حقوق ، افزایش دستمزد نیست ، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی هر شش ماه جهت شکستن قیمت بازار باید کالای غیر نقدی پرداخت کند و با افزودن حق اولاد ، همسر ، مسکن و ... به حقوق بازنشستگان ، این گونه وانمود می کند که حقوق افزایش یافته است.

حسینی پور همچنین به مسکن مهر بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این مصوبه مربوط به سفر نخست رئیس جمهور است که نه در سفر اول و نه سفر دوم محقق نشد .

وی خاطرنشان ساخت: کارگران و بازنشستگان بسیاری به کانون بازنشستگان استان مراجعه می کنند و طالب حقوق صنفی خود هستند و ما نیز مسئول هستیم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

بر اساس اين گزارش قربان اصغری -دبیر جامعه اسلامی کار استان- نیز در این نشست گفت: با توجه به مشکلات و معضلات زیادی که در بخش کارگری استان وجود دارد پیشنهاد ما به استاندار مازندران این است که در بخش کار و کارگری یک مشاور داشته باشند.

حجت الاسلام رجب بابایی جامخانه هم با بیان اینکه بعضی از واحدها و کارخانه ها تعطیل هستند گفت: کارخانه هایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعال بوده اند و اکنون در نظام جمهوری اسلامی تعطیل شده اند و این زیبنده نظام اسلامی نیست.

استاندار مازندران هم در اين جلسه با بیان اینکه کانون شوراهای کار استان نقش مشاور استاندار را عهده دارند،گفت: خانه کارگر یک تشکل سیاسی است که در مسائل سیاسی نیز ورود پیدا می کند اما کانون شورای کار کاملا از منظر صنفی به قضایا نگاه می کند.

 طاهایی در خصوص مسکن مهر کارگران نیز گفت: رئیس جمهور وام 20 میلیون تومانی با سود چهار درصد برای مسکن کارگران در نظر گرفته است و کسانی که شامل ضوابط مسکن مهر هستند از آن بهره مند خواهند شد.

 استاندار همچنین از افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی قلب کارگران تا پایان سال در قائم شهر خبر داد.


  • شنبه 11 ارديبهشت 1389-0:0

    مشاوران استاندار فرماليته هستند ، مثلا آقاي علمدار كه مشاور امور جانبازان استاندار هست و از روابط بالايي هم برخودارند چه كرده كه مشاوران كارگري انجام دهند؟
    برادران و خواهران كارگر دست خود را پيش حضرت باريتعالي دراز كنيد نه بنده اي كه...

    • جمعه 10 ارديبهشت 1389-0:0

      جناب آقاي بهرامي عزيز
      مشكلات كارگري از اينهايي كه نامبرده بسيار فراتر است .
      بعلت نظارت ضعيف سازمانهاي نظارتي كارفرما در قابل پرداخت كمتر از حداقل حق السعي ماهيانه مقرر ( در بعضي از مواقع حتي نصف و كمتر) و به خاطر از دست ندادن شغل خود حاضر به تحمل بيگاري كشيدن از كارگران است مثلا كارگر بسته بندي مونتاژ است اما مجبور به كار در ساختمان سازي است . مورد عدم تامين ايمني كارگران است اگر وقت مرديد نگاهي به آمار حوادث و بازديد از مصدومين حادثه و مشكلات مربوط به انها بپردازيد
      جناب آقاي بهرامي كچاي مشكلات كارگري دريافت نكردن سهام كارگران است كه از روي ناآگاهي به چگونگي سوددهي سهام فرمايش به هوا پرتاپ نموده ايد مگر گروههاي ديگري كه مثلا سهام دريافت كرده اند چو تغيير خاصي در زندگيشون به وجود آمده است
      دولت محترم هم كه فقط در چندسال اخير فقط ماشالله حرف مي زنه و با در دست گرفتن مالكيت ساخت مسكن و كارفرمايي جديد مشكلات ساخت مسكن را روز به روز بيشتر مي كند . وام مسكن كجاست اصلا وام كجاست
      سيد از قائمشهر


      ©2013 APG.ir