تعداد بازدید: 286

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 21 اسفند 1402-9:55

با حضور مسئولان استانی؛

کتابخانه نخستین «هتل دوستدار کتاب» در ساری راه‌اندازی شد

کتابخانه نخستین هتل دوستدار کتاب در هتل سالاردره ساری آغاز به کار کرد.


 مازندنومه، کلثوم فلاحی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح کتابخانه نخستین هتل دوستدار کتاب در هتل سالاردره، گفت: کتاب از موضوعات مهم در حوزه فرهنگ‌ است که نقش ممستقیم در عرصه‌های مختلف دارد.

احسان آهنگر اظهار کرد: امروز جامعه‌ای که از کتاب دور باشد از اندیشیدن هم فاصله دارد، هرچه فاصله با حوزه مطالعه کتاب کمتر باشد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود برای همین از کتاب به عنوان مهمترین عنصر فرهنگی در جامعه یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید بستر مناسب برای کتاب و کتابخوانی در جامعه ایجاد و امکان دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم کنیم، افزود: مازندران به عنوان قطب گردشگری کشور شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است و فرصتی برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و ایرانی فراهم می‌شود به همین دلیل مراکز دینی و سیاحتی باید مجهز به مراکز فرهنگی باشد و داشتن پیوست فرهنگی برای مراکز دینی، تجاری و اقتصادی  یکی از الزامات است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه توسعه فرهنگ کتابخوانی رویدادهای مختلفی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران داریم تا در حوزه فرخنگ مطالعه اثرگذار باشیم، گفت:امیدواریم افتتاح این کتابخانه در هتل سالاردره فتح بابی برای حرکت جریان‌ساز در سراسر استان و الگویی برای همه هتل‌داران، مراکز تفریحی، زیارتی و سیاحتی شود تا شاهد انفاق میمون در حوزه فرهنگ مطالعه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: مازندران با ظرفیتی که در حوزه گردشگری دارد می‌تواند از موثرین استان‌ها در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی باشد.

هزار کتاب در کتابخانه هتل سالاردره

همچنین مدیرعامل هتل سالاردره در سخنانی اظهار کرد: با توجه به مواردی که در دین و فرهنگ ما وجود دارد و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره مطالعه و توجه به کتاب، با پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و استقبال خوب مهمانان هتل این کتابخانه راه‌اندازی شد.

محمدعلی اعتماد افزود: در گام نخست افتتاح کتابخانه‌ای را با عنوان هتل دوستدار کتاب را راه‌اندازی کردیم و در برنامه‌های بازسازی هتل که در 2 ماه آینده برای هتل سالاردره داریم با توسعه کتابخانه و تغییراتی که در ساختار تزئیناتی هتل ایجاد می‌کنیم مجموعه‌ای را به عنوان کافه‌کتاب سالاردره ایجاد خواهیم کرد که ترغیب بیشتری را برای حضور در کتابخوانه ایجاد کند و مهمانان هتل از این فضا استفاده کنند

 وی گفت:در گام نخست، کتابخانه دارای هزار جلد کتاب است و در آینده به  سه هزار جلد کتاب افزایش می‌دهیم ضمن اینکه کتاب‌ها در موضوعات مختلف است.
اعتماد تصریح کرد: هدایایی که برای مخاطبان کتابخانه درنظر گرفتیم کتاب‌هایی در زمینه گردشگری و شعر و با پس زمینه مجموعه سالاردره است.

 



    ©2013 APG.ir