تعداد بازدید: 2176

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 9 ارديبهشت 1389-0:0

جانبازي: 70 درصد خانواده ها از مسائل علمي خانوادگي بي اطلاعند

مديركل امور اجتماعي استانداري مازندران گفت:نمي دانيم چرا جوانان با وارد شدن به عرصه هاي اجتماعي به سمت و سوي مواد مخدر گرايش پيدا مي كنند.

 


مديركل امور اجتماعي استانداري مازندران گفت:‌تدوين سند كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي با شناسايي 15 معضل اجتماعي در استان در حال بررسي است.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه درساري،عليرضا جانبازي در نخستين جلسه گروه كاري و كارشناسي امور اجتماعي استان گفت:‌اعضاي كارگروه بايد با دست پر و آمار در جلسه حضور يابند و مديران دستگاه ها بايد افراد صاحبنظر و كارشناس را براي حضور در جلسات تربيت كنند.

 وي گفت:‌ نشناختن راه درست براي برون رفت از معضلات ، از جمله مشكلاتي است كه در استان داريم.

جانبازي با بيان اينكه انواع آسيب هاي اجتماعي در جامعه فراوان است تصريح كرد: مسائل مربوط به اعتياد و بحث مواد مخدر بر كسي پوشيده نيست و نمي دانيم چرا جوانان با وارد شدن به عرصه هاي اجتماعي به سمت و سوي مواد مخدر گرايش پيدا مي كنند.

 وي با بيان اينكه يكي از عوامل انحراف و كج روي ها از كانون خانواده نشات مي گيرد تصريح كرد: برخي از خانواده ها رعايت اصول موازين شرع و اجتماعي را نمی كنند و وقتي والدين به اين مسائل بي توجه هستند فرزندان نيز از آنها الگو خواهند گرفت.

مديركل امور اجتماعي استانداري مازندران با اشاره به نقش خانواده ها در معضلات اجتماعي گفت:‌بسياري از خانواده ها از اصول علمي بي اطلاع اند و آگاهي ندارند و حتي نحوه تربيت فرزندان نيز به صورت سنتي است.

 به گزارش مازندنومه،جانبازي وسايل ارتباط جمعي را از ديگر علل انحراف در جامعه دانست و اظهار كرد: اين علل بايد آسيب شناسي شوند و راهكار اصولي براي هدايت فرزندان در چارچوب خاص مشخص شود.

 وي با بيان اينكه بيش از 70 درصد خانواده ها از مسائل علمي خانوادگي و اجتماعي بي اطلاع اند،گفت:‌ صدا و سيما در اين زمينه نبايد فقط به فكر كسب درآمد از طريق پخش آگهي باشد بلكه بايد به توليد برنامه هاي آموزشي فرهنگي بپردازد.



    ©2013 APG.ir