تعداد بازدید: 4011

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 9 ارديبهشت 1389-0:0

دريابيگي:کم لطفي به کارگران زياد است

دبير اجرايي خانه کارگر مازندران گفت:در شان یک بانوی مسلمان محجبه نیست که با ماهی یکصد هزار تومان حقوق به کار گرفته شود-عده کثیری از کارگران ماه ها حقوق دریافت نکرده اند-از 140 تعاونی مصرف در گذشته ، امروز تنها حدود هشت واحد فعال هستند(گزارشي از نشست اعضاي تشکيلات خانه کارگر مازندران با استاندار)


به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساري،نصرالله دریابیگی-دبيراجرايي خانه کارگراستان-گفت: امروز کم لطفی هایی در حق جامعه کارگری صورت می گیرد و کارگران با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند.

وی اذعان کرد: امروز وضعیت جامعه کارگری به گونه ای است که عده کثیری از کارگران ماه ها حقوق دریافت نکرده اند .

 دریا بیگی با اشاره به اینکه اکنون در استان بیش از 80 درصد قراردادهای کار ، قراردادهای موقت هستند تصریح کرد: در شان یک بانوی مسلمان محجبه نیست که با ماهی یکصد هزار تومان حقوق به کار گرفته شود .

 دبیر اجرایی خانه کارگر استان با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی بیشترین مشکلات را دارند خاطرنشان ساخت: امروز به ملاقات کارگر ساختمانی رفتیم که به علت حادثه دست ها و پاهایش قطع شده اند.

وی با اشاره به اجرایی نشدن بیمه کارگران ساختمانی یادآور شد: با توجه به اینکه تصویب شدن قانون بیمه کارگران ساختمانی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی است اما اجرایی نشدن آن توسط سازمان تامین اجتماعی ، مشکلات کارگران ساختمانی را دوچندان کرده و امروز کسی مسئولیت بیمه این قشر را عهده دار نیست.

وی افزود: از 140 تعاونی مصرف در گذشته ، امروز تنها حدود هشت واحد فعال هستند.

دریابیگی با بیان اینکه خانه کارگر استان سالیانه 10 هزار عضو می گیرد، گفت: پیش بینی ما بر این است که امسال بیش از 300 میلیون تومان حق عضویت از اعضا دریافت خواهیم کرد.

 وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 190 میلیون تومان از محل حق عضویت و پنج میلیون تومان کمک ها ی مردمی درآمد خانه کارگر بود که به میزان 13 میلیون تومان کمک غیرنقدی به کارگران صورت گرفت.

به گزارش مازندنومه،حسن آزرم-مديرکل تامين اجتماعي مازندران-هم گفت:در مازندران سه هزار کارگر ساختمانی گواهی مهارت از فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.

اين در حاليست که سید هادی ساداتی- مسئول انجمن کارگران ساختمانی شهرستان قائم شهر- اعلام کرده حدود 17 هزار کارگر ساختمانی در استان ثبت شده اند که تعداد 14 هزار و 700 نفر تا شهریورماه سال 88 موفق به دریافت کارت مهارت فنی و حرفه ای شده اند و مابقی نیز تاکنون ثبت شده و کارت مهارت دریافت کرده اند.

اما عباس امیری- مسئول شورای اسلامی کار شرکت تعاونی کشاورزی بهره برداری جنگل آذر رود-نيز گفت: با سیاست های جدید دولت 200 هزار شغل در استان در حال تهدید است.

وی با بیان اینکه 200 هزار نفر از کسانی که از طریق جنگل تامین درآمد می کردند در آستانه بیکار شدن هستند، تصریح کرد: سازمان جنگل ها و مراتع در گذشته کارهای اجرایی این سازمان را به بخش های دولتی ، خصوصی و تعاونی در بحث بهره برداری ، احیا و حفاظت جنگل واگذار می کرد.

 امیری افزود: اکنون سازمان جنگل ها با کاهش برداشت ، کاهش قیمت فرآورده های جنگلی و بالا رفتن هزینه های مجریان طرح های سازمان جنگل ها و مراتع ، زمینه را اینگونه فراهم کرده اند که اغلب شرکت های وابسته به این سازمان در امر حفظ ، احیا و بهره برداری در بهره برداری اصولی دچار چالش شوند که حدود 200 هزار نفر وابسته به این مشاغل هستند که در آستانه بیکار شدن قرار دارند.



    ©2013 APG.ir