تعداد بازدید: 4026

توصیه به دیگران 1

جمعه 10 ارديبهشت 1389-0:0

«كامليا» را تخريب نکنيد

جمعي از شهروندان منطقه پايين بازار آمل نسبت به اقدام شهرداري اين شهر در تغيير كاربري پارك اين محله اعتراض‌ كردند و خواستار تجديدنظر و توقف اجراي تصميم از سوي مسئولان اين شهرستان شدند.


 اهالي مناطق قادي محله، گرجي محله و نياكي محله كه در كنار اين پارك تجمع كرده بودند، از خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي اين شهرستان خواستند با انعكاس خواسته‌هايشان پارك كامليا برايشان باقي بماند.


براساس تابلوي سبز رنگي كه در ابتداي ورودي اين پارك محله‌اي خودنمايي مي‌كرد به نام پارك كامليا با مساحت 2هزار و 338 متر مساحت و سال احداث 1380 كه توسط شهرداري آمل ساخته شده، حكايت داشت.


اين پارك كه به پارك كامليا به عنوان تنها فضاي سبزبنا به گفته اهالي منطقه پايين بازار و مشاهدات عيني ما محسوب مي‌شود، با تصميم‌هاي جديد شوراي آموزشي شهرستان آمل مصوب شده تا فضاي جديد آموزشي دبستان ابتدايي طالقاني كه در ابتداي ورودي خيابان طالب آملي در ميدان 17 شهريور واقع شده جاي اين پارك اهالي اين منطقه را بگيرد.


اهالي اين منطقه معتقدند؛ منطقه پايين بازار آمل كه يك منطقه قديمي و تاريخي است، محل زندگي بسياري از افراد مسن و قديمي شهرآمل است كه به علت كمي رفت وآمد وسايط نقليه، مكان بي‌سروصدايي براي گذران دوران بازنشستگي و پيري آنان محسوب مي‌شود.

*تنها تفرجگاه مردم تخريب مي‌شود


يكي از اين تجمع‌كنندگان كه دبير بازنشسته تربيت بدني آمل بود، گفت: مسئولان شهرستان آمل بدون اطلاع اهالي و با تصميم خود اين پارك را كه به مدت 10سال در منطقه پايين بازار احداث شده، با تغيير كاربري موافقت و قصد دارند فضاي جديد آموزشي به جاي آن احداث
كنند.
احمد احمدزاده افزود: بخش زيادي از جمعيت شهر آمل در محلات قديمي چون نياكي، مشايي، شاهاندشتي، قادي، گرجي و آملي محله زندگي مي‌كنند و با توجه به كوچه‌ها و پيچ در پيچ بودن بافت قديمي منطقه پايين بازار، پارك كامليا تنها فضاي سبزي اين اهالي است كه تفرجگاه افراد سالمند منطقه محسوب مي‌شود.

* قطع يك درخت جرم تلقي مي‌‌شود


وي تصريح كرد: براساس قانون مجلس شوراي اسلامي قطع يك درخت جرم تلقي مي‌‌شود، پس چطور آنها مي‌خواهند يك پارك را با اين فضاي سبز از بين ببرند؟


اين معلم بازنشسته گفت: منطقه‌اي كه بيشتر ساكنان آن بازنشستگان و افراد مسن هستند و اين پارك به عنوان تنها مكان براي اوقات فراغت آنان محسوب مي‌شود، آيا تخريب آن كار درستي است.

يكي از ساكنان اطراف پارك نيز در بيان اعتراض خود گفت: مسئولان آمل پس از يك تصميم آني به تخريب اين پارك، بدون نظرخواهي اهالي منطقه به جمع‌آوري صندلي‌هاي پارك پرداختند كه البته با اعتراض اهالي منطقه نيز مواجه شدند.


درزي افزود: اهالي منطقه در پي اين عملكرد مسئولان براي اعتراض با نامه‌اي به شهرداري، فرمانداري و شوراي اسلامي شهر رفتند كه در پاسخ اعتراضات شنيدند؛ براساس نامه‌اي كه از سوي فرماندار به اين شورا ارائه شده كه رسيدگي به اين اعتراضات را خواستار شده كه خود فرماندار در جلسه شوراي آموزش و پرورش حضور داشت و تصميم تغيير كاربري مطرح و اتخاذ تصميم شد، يعني خود فرماندار نيز با اين تصميم موافق بود.

* فضاي سبز 3 محله آمل نبايد تخريب شود


وي تصريح كرد: وقتي شهردار در بيشتر نشريات محلي عنوان مي‌كند، در هر محله از آمل پاركي احداث مي‌شود، چرا تنها پاركي را كه فضاي سبز سه محله محسوب مي‌شود را مي‌خواهند از بين ببرند.

يكي از ساكنان و استفاده‌كنندگان از اين پارك كه در نبود صندلي بر روي سبزه‌ها نشسته بود، گفت: از مسئولان شهري آمل به جواب قانع‌كننده‌اي نرسيديم و قصد داريم با مراجعه به مسئولان استاني درخواست خود را مطرح كنيم تا راهگشا باشد.


وي كه از ما خواست نامش ذكر نشود، افزود: چرا مي‌خواهند در يك مكاني كه اطراف آن را واحدهاي مسكوني فرار گرفته و ساكنان آن در آرامش به سر مي‌برند با احداث يك مدرسه ابتدايي به يك مكان پر سر و صدا و شلوغ تبديل كنند.


يكي ديگر از معترضان اين منطقه گفت: براساس شنيده‌ها كه با تخريب مدرسه طالقاني ميدان 17 شهريور دانش‌آموزان اين مدرسه به اين منطقه انتقال داده مي‌شوند، چطور خانواده‌هاي اين دانش‌آموزان راضي مي‌شوند فرزندان خود را به اين منطقه بفرستند.

اسفندياري خاطرنشان كرد: در واقع احداث اين مدرسه دردي به حال اين محلات را دوا نمي‌كند به غير از اينكه باري به مشكلات ديگر اين شهر به ويژه مردم اين منطقه اضافه كند.

*30 هزار جوان به دنبال محل بازي و سرگرمي


نادر احمدزاده كه يكي از جوانان اين منطقه است به عنوان نماينده اين مناطق بيان كرد: با توجه به اينكه حدود 30 هزار نفر در اين سه محلات ساكن هستند براي جوانان اين منطقه هيچ‌گونه سرگرمي ندارند و فقط از اين پارك به عنوان فضاي سبز استفاده مي‌كنند كه آن را هم دارند از جوانان مي‌گيرند.


وي اظهار داشت: جاي تاسف است كه مسئولان شهري ما هميشه توجه به جوانان را در پايان كار خود قرار مي‌دهند.


عالي‌زاده گفت: مسئولان شهر ما راضي مي‌شوند فرزند خود را در مكاني كه حاشيه آن رودخانه پرآبي قرار گرفته و خطراتي را براي فرزندش به دنبال دارد، به تحصيل بپردازد.


وي خاطرنشان كرد: فقط اين مسئولان يك لحظه خود را جاي ما قرار دهند كه تخريب تنها تفريحگاه و فضاي سبز در بين اين همه ساختمان‌هاي بلند درست است.


وي يادآور شد: سالمندان ما كه نور چشم همه ما هستند و احترام آنها نيز واجب است براي سرگرمي خود مصافت طولاني را طي كنند تا به پارك شهر بروند و اوقات بيكاري خود را پر كنند يا در گوشه خانه‌هاي خود بشينند تا روز خود را به شب برسانند.

* مصوبه استاني بايد در محل سابق پارك كامليا اجرا شود


شهردار آمل هم در اين باره گفت: اين اقدام بر اساس مصوبه كميسيون ماده پنج سازمان مسكن و شهرسازي استان انجام مي‌شود.


حسين عليزاده افزود: از آنجايي كه دبستان طالقاني آمل كه در محدوده ميدان 17شهريور در ابتداي ورودي خيابان طالب آملي واقع شده و بر اساس مدارك موجود متعلق به شهرداري است و در مسير اجراي پروژه‌هاي مهم شهري واقع شده، براساس مصوبه كميسيون ماده پنج مقرر شده اين واحد آموزشي به نزديك‌ترين مكان جابه‌جا شود.


وي خاطرنشان كرد: در اين باره با اداره آموزش و پرورش آمل نيز توافق شده و اين مصوبه بايد در سابق پارك كامليا اجرا شود.(farsnews)


  • شنبه 11 ارديبهشت 1389-0:0

    مشکلات شهر آمل یکی دو تا نیست. باید به حال و روز آمل گریست که بعضی از مسئولان بدون کار کار شناسی دست به هر کاری می زنند، به عنوان نمونه می خواهم بگویم به تقلید از بابل دارند پل روگذری در میدان هفده شهریور آمل احداث می کنند که فاتحه ی زیبایی این منطقه خوانده است. امیدوارم مسئولان امر سر عقل بیایند و....


    ©2013 APG.ir