تعداد بازدید: 2058

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 ارديبهشت 1389-0:0

هاشمي:نماينده بدون اختيار را اخراج مي کنم

معاون عمراني استاندار مازندران گفت:براي انجام ندادن كارها هزار دليل وجود دارد اما براي انجام دادن فعاليت پيگيري يك دليل هم كافيست-چنانچه كارد به استخوان برسد،به گونه ديگري برخورد كرده و نماينده بدون اختيار دستگاه مربوط را از جلسه بيرون خواهم كرد.


به گزارش خبرنگار مازندنومه از ساري، عيسي هاشمي گفت: امروز در استان پروژه هايي انجام مي شود كه به لحاظ سرعت ، دقت و هزينه داراي شاخص هاي معيني است و اين ذهنيت در پيمانكاران و مشاوران نيز بايد نهادينه شود.

وي با بيان اينكه چنانچه فعاليت ها در قالب تفكر تيمي صورت گيرند موفقت در پروژه ها افزايش خواهد يافت تصريح كرد:‌ در همين راستا و در قالب كار تيمي پروژه ميدان امام حسين (ع) شهرستان آمل هشت ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداري رسيد.

هاشمي با اشاره به اينكه مازندران داراي ظرفيت هاي بالايي است گفت:‌در دهه هاي قبل بايد به موفقيت روز افزون مي رسيديم كه بنا به مسائلي اين اتفاق صورت نگرفت اما امروز نيز دير نيست و بايد با قاطعيت به امور عمراني و آباداني بپردازيم.

معاون عمراني استانداري مازندران با بيان اينكه راه را بر مشاوران و پيمانكاران غير بومي نبسته ايم و اولويت اجراي پروژه ها را با مشاوران و پيمانكاران بومي دانست و تصريح كرد:‌ در يك رقابت سالم كسي موفق خواهد بود كه پيشنهادات و راه كارهاي مناسب تري براي توسعه استان ارائه كند.

هاشمي با اشاره به عملكرد ضعيف برخي كارفرمايان گفت: دستگاهي كه حميت واحدي نداشته باشد و با مسائل با احترام برخورد نكند ، ما نيز نمي توانيم احترامي براي آنان قائل باشيم و در حالي كه مسئولان دولتي در پيگيري پروژه ها با ضعف عمل كنند نسبت به ساير كارفرمايان انتظاري نيست.

 معاون عمراني استانداري مازندران با بيان اينكه مردم از بروكراسي منفعل دستگاه ها خسته شدند افزود: براي انجام ندادن كارها هزار دليل وجود دارد اما براي انجام دادن فعاليت پيگيري يك دليل هم كافيست.

 وي با بيان اينكه نمي توانيم بگوييم تمامي كارها در استان بي مشكل هستند اظهار كرد: اما مسيري را در استان طي كرده ايم كه مسير توسعه را هموارتر كرده و اين فرهنگ را در استان به وجود آورده ايم كه پروژه ها در مدت و هزينه كمتر به بهره برداري برسند.

 هاشمي خاطرنشان ساخت: بايد رويه اي در استان اجرا كنيم تا كارفرما مطمئن باشد مي تواند ظرف مدت معين شده هزينه پروژه را پرداخت كند و پيمانكار نيز اين اطمينان را بدهد كه ظرف مدت كمتري از موعد مقرر پروژه را به بهره برداري برساند.

 وي افزود:‌ظرفيت برنامه ريزي دستگاه ها به گونه اي باشد كه بتوانند پاسخگو باشند.

وي همچنين گفت: در شوراي فني استان ، نماينده بدون اختيار دستگاه ها جايگاهي ندارند و دستگاه ها بايد به نماينده خود قدرت اجرايي دهند تا براي مصوب شدن برنامه ها منتظر امضاي رئيس نباشيم.

هاشمي تصريح كرد: چنانچه كارد به استخوان برسد،به گونه ديگري برخورد كرده و نماينده بدون اختيار دستگاه مربوط را از جلسه بيرون خواهم كرد.

به گزارش مازندنومه، در هفته هاي اخير هاشمي چندمين مسئولي است كه از نمايندگان حاضر در جلسات گلايه داشت و نسبت به ناكارآمد بودن نمايندگان دستگاه هاي اجرايي اعتراض کرد.

خاطرنشان مي کنيم نداشتناختيارات كافي توسط نمايندگان دستگاه ها، باعث طولاني شدن جريان مصوبات جلسات مي شود.



    ©2013 APG.ir