تعداد بازدید: 2145

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 ارديبهشت 1389-0:0

ناطق نوري:تازه داریم دموکراسی را مزه مزه می کنیم

در نشست مشترک نمايندگان مجلس با اعضاي شوراها مطرح شد:ما وقتی یک انتخابات برگزار کردیم باهم دعوا می کنیم وبعدش هم دو تیکه می شویم-شورای جدید وقتی می آید، شورای قبلی را قبول ندارد و آنها راتخریب می کنند-فقط یک نفر مردانه آمد دموکراسی را در عمل معنا کرد و ایشان هم حجت الاسلام ناطق نوري بود- آقای استاندارگفته کسی که خانه پدریش را خراب کند و دوباره ساخته و می خواهد گاز یا آب بگیرد به ایشان آب وگاز ندهید!


 نشست مشترک و هم اندیشی منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهرستان وشهرهای استان مازندران درشهرک دریاکنار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه در فريدون کنار، در اين نشست" احمد ناطق نوری" ،دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران ؛ "اکبری" ،نماینده مردم شهرستانهای قائمشهر وجویبار در مجلس؛ "رضا محسن پور"، رئیس شورای اسلامی استان مازندران؛ فرماندار بابلسر و بيشتر اعضای شوراهای شهرستان برگزار شد.

*برخی مدیران با شوراها تعامل ندارند

در ابتداي همايش "رضا محسن پور" -رئیس شورای اسلامی استان مازندران-گفت:شوراها درنظام جمهوری اسلامی دردوره اول چون دوره آزمون وخطا بود درهمان بدو تولدش با اینکه تجربه کاری نداشتند توانستند خوب شروع کنند.

وي اضافه کرد : همکاران ما در کل کشور 112هزار نفر می باشند که در مازندران حدود 7 هزار نفر در شهر و روستا فعاليت مي کنند.

 وی خاطرنشان کرد بیشترین همکاری را شوراها با دستگاه داشتند، نه دستگاه ها با شورا.

 محسن پور با اشاره به انتخاب دکتر احمدی نژاد به عنوان شهردار تهران به وسیله شورای شهر پایتخت وسپس انتخاب ایشان توسط مردم بعنوان ریاست جمهور کشور یادآور شد: این یکی ازنشانه های اوج کار آمدی اعضای دوره سوم شورای اسلامی شهر با نظرات مردمی است.

 رئیس شورای اسلامی استان مازندران با بیان اینکه نمایندگان مجلس دوره گذشته ارتباطی خیلی کم رنگ با شوراها داشته اند گفت:در دوره سوم این ارتباط به خوبی ودر سطح قابل ملاحظه ای بالا رفت ولی انتظارات همکاران و دوستان بیش ازاین است.

وي از نبود تعامل برخی مدیران با شوراها گله کرد و افزود: متاسفانه شوراها در بحث کلان مدیریت استان فقط تماشاچی هستند.

 محسن پور با بیان اینکه نیامدیم که اختیارات دستگاه ها را در دست بگیریم ، بلکه آمدیم کمک کار دستگاه ها و باعث ارتباط بیشتر بین مردم ومسئولان باشیم ؛ تاکید کرد ما حلقه واصلیم نه واسطه گر.

ریيس شورای استان مازندران تصريح کرد:نماینده های مجلس برای ما به عنوان نمایندگان ملی مطرح هستند و فقط به شهرستانها ی خود اختصاص ندارند و بايد نماینده همه مازندرانی ها باشند.

* جامعه بدون شورا،دمکراتیک نیست

به گزارش خبرنگار مازندنومه،"احمد ناطق نوری"-نماينده نور و محمودآباد-در اين نشست گفت:ما تازه داریم دمکراسی را مزه مزه می کنیم.

 وی افزود ما هنوز پی به اصل دمکراسی نبرده ایم و مگر آزادی و آزادی رای و انتخاب برای ما چقدر موضوعیت دارد؟

ناطق نوري افزود: ما وقتی یک انتخابات برگزار کردیم باهم دعوا می کنیم وبعدش هم دو تیکه می شویم وبجای اینکه دست همدیگر را برای پیش برد اهداف بگیریم چوب لای چرخ همدیگر می گذاریم وبا کار شکنی مانع پیشرفت کار می شویم،در نتیجه آن کسی که باخته جر می زند وآن کسی که برده هم لج می کند که این چیز قشنگی دردمکراسی نیست.

وي افزود:در شوراهای ما هم متاسفانه همین مشکل ملاحظه می شود.

 دبیرمجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مازندران در ادامه بیان داشت: شورای جدید وقتی با رای مردم می آید متاسفانه شورای قبلی را قبول ندارد و آنها راتخریب می کند، اینها همه به معنی آن است که ما هنوز دموکراسی را به معنای واقعی درک نکرده ایم،بنابراين نمی توانیم با قانون مشروطه که امروزه به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد کنار بیائیم .

وی ادمه داد: در این مدت فقط یک نفر مردانه آمد دموکراسی را در عمل معنا کرد و ایشان هم حجت الاسلام ناطق نوري بود.

وي ادامه داد:من هدفم تعریف نیست. فقط می خواهم یادآوری کنم ، روز جمعه هنوز انتخابات ریاست جمهوری دوره هفتم به پایان نرسیده بود اخوی(برادرم) طی نامه ای به خاتمی رئیس جمهور(جدید) وقت تبریک فرستاد و برای کمک به دولت جدید و رقیبش در مجلس اعلام آمادگی نمود ایشان عملا در مجلس به طرحهای دولت برای پیشرفت اهداف نظام(دولت) رای مثبت می داد.

 دبیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران درادامه خاطر نشان کرد شما درپارلمان استانی فعالیت می کنید ولی ما در پارلمان ملی؛بنابراين ما که درمقابل هم نیستیم در کنار همدیگریم.

 وی در پایان سخنانش به تنگناهائی که مسئولان برای مردم به وجود می آورند اشاره کرد وگفت: متاسفانه روستائیان نمی توانند در روستا نفس بکشند و یک روستائی در ملک پدریش هم نمی تواند ساخت وساز کند.

"ناطق نوری" در ادامه بیان داشت اخیرا شنیدم آقای استاندارگفته کسی که خانه پدریش را خراب کند و دوباره ساخته و می خواهد گاز یا آب بگیرد به ایشان آب وگاز ندهید! آقای استاندار مسئولان را مدیون کرده وگفته شما مدیون من و امام زمان هستید که به کسی آب وبرق و گاز بدهید مگر بیائید اینجا ما تصویب کنیم!

 رئیس فدراسیون بوکس کشور با اشاره به اینکه ما مازندرانیها تا حالا کار جمعی نکرده ايم، ادامه داد: ما همه اش کشتی گرفتیم ویا بوکس کار کردیم ، کار وتفکر جمعی ، اندیشه تعامل جمعی مثل بازی فوتبال را دارد که توپ را به دیگری پاس بدهیم تا شخصی که در نوک حمله است گل بزند.

 وی گفت: ابتدا درجهت کار جمعی در مازندران دفتر مجمع نمایندگان استان راتاسیس نمودیم که هماهنگی ها در این دفتر انجام گیرد.

به گزارش مازندنومه، دراین همایش "عزت الله اکبری" نماینده شهرستان های قائم شهر و جویبار در سخنان کوتاهی، بر مهیا کردن فضا برای سرمایه گذران داخلی وخارجی توسط شوراها ی شهر و روستا تاکید کرد.



    ©2013 APG.ir