تعداد بازدید: 2001

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 ارديبهشت 1389-0:0

اين يادداشت سياسي نيست

     در كشوري كه موفق نشده "اعتياد"و"طلاق" را به طور نسبي حل كند، چگونه قادر خواهدبود با افزايش جمعيت در آينده بر اين معضلات فائق آيد؟!(يادداشتي از دکتر سيف الرضا شهابي،بابل)


توضيح:اين يادداشت، سياسي نيست و شخص خاصي مورد نظر نمي باشد و قصد اهانت و جسارت به هيچ شخص حقيقي و حقوقي را ندارم؛صرفا ابعاد اجتماعي-اقتصادي و آينده كشور و....مطرح مي باشد.


     ازابتداي سال جديد(1389 )مسئله افزايش جمعيت و برداشتن كنترل هاي لازم برسر كشور ايران سايه انداخته است. دادن وعده هاي مادي و مالي که در بعضي مواقع ممكن است بعد از چند صباح قطع شود يا كاهش يابد نظير سهميه كارت بنزين وغيره  که امكان دارد سبب وسوسه در ساده انديشان كه به آينده خود و خانواده اشان و كشور كمتر فكر مي كنند بشود.

به عبارتي به اصطلاح تعدادي از حاشيه نشينان محترم شهر و روستا "از هول حليم با سر به داخل ديگ جوشان "بيفتند و سرنوشتي ناگوار را براي خود وجامعه در آينده پديدآورند واشتباهي كه در دهه اول انقلاب به خاطر نبود تجربه در دولتمردان و سرگرم بودن به جنگ در مملكت به وجود آمد و امروز همه از تبعات آن در رنجند خداي نخواسته به شكلي مصيبت بارتر تكرار شود

       ازاين رو با توجه به اين كه برخي از دولتمردان محترم برافزايش جمعيت تاكيد دارند در نقطه مقابل بر انديشمندان و علماي محترمي كه خطر را از اكنون احساس مي كنند،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ائمه محترم جمعه و جماعات وتحصيلكرده هاو ارباب جرايد و صاحبان قلم و انديشه وساير اقشاري كه احساس مسئوليت نسبت به آينده كشور مي كنند فرض و واجب است به دور از هياهوهاي سياسي و بدگوئي و دشنام و جوسازي ودر فضائي سالم به طور فردي و جمعي به آگاه نمودن جامعه از خطرات افزايش جمعيت بپردازند تا بلائي كه امروز گريبانگير كشور شده در دهه هاي پيش رو تكرار نشود.

       ازحدود 15-10 سال قبل بيكاري جوانان و مشكلات اقتصادي تبديل به معضلي بزرگ براي خانواده هاي ايراني شده، اگر پيش از آن ما با جوانان ديپلم بيكار روبه روبوديم، امروز با ليسانس هاي بيكار و بدهكار(به علت تحصيل در دانشگاه آزاد و دانشگاه هاي غير انتفاعي خود وخانواده شان را بدهكار كردند)روبه رو هستيم كه به هر دري مي زنند تا كار پيدا كنند. بگذريم از افراد بازنشسته اي كه به علت هزينه بالا بعداز بازنشستگي به دنبال كار هستند و يا شاغلاني كه در پي كار دوم مي باشند.

     در كشوري كه موفق نشده "اعتياد"و"طلاق" -دو معضل بزرگ اجتماعي و خانوادگي را- به طور نسبي حل كند و آمارها در حال افزايش است و منحني سير صعودي را طي مي كند چگونه قادر خواهدبود با افزايش جمعيت در آينده بر اين معضلات فائق آيد؟!

      اگر بنا بر آن باشد تا نارسائي ها يك به يك بازگو شود "مثنوي هفتاد من كاغذ شود"و بيان آن ها دردي را هم درمان نمي كند، وليكن آن چه كه در اين مقطع حائز اهميت است اين كه ازسوي دلسوزان يك بسيج عمومي وهمگاني همان گونه كه قبلا گفته شد به دور از هياهو و دشنام ودرگيري هاي سياسي به وجود آيدو همه مردم- خصوصا آناني كه كمتر به مشكلات بعدي توجه مي كنند و بيشتر به وعده هاي مالي دلخوش مي كنند- از خطرات آن آگاه سازند .

      درخواست این جانب مطابق با قانون تنظيم خانواده است كه در سال 1366در زمان حضرت امام به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد و شوراي نگهبان آن را تائيدكرد وامام مخالفتي با آن ابراز نداشته و بعداز آن هم مقام رهبري مخالفت نكردند.

 يكي از نمايندگان متخصص و صاحب نظر و اصولگراي مجلس  هشتم كه سابقه وزارت را در كارنامه خوددارد،اظهار داشته:"در حال حاضر رشدمواليد از2/1 به 6/1 رسيده و حداقل 5/1 برابر ميزان مرگ هاي موجود در جامعه است ودر نتیجه کشور ما با رشد منفی جمعیت روبه رو نیست."


  • متخصص زنان و زايمانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 14 ارديبهشت 1389-0:0

    اوا، يعني شما مي گين رئيس جمهور نمي فهمن؟وامصيبتا

    • بهمن کلبادی پورپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 12 ارديبهشت 1389-0:0

      جناب اقای دکتر شهابی بسیار بسیار ممنونیم از اگاهی دادنهای سازنده وهشدارهای صادقانه و کارشناسی شده و به تجربه رسیده های تان اگر این گل گفته های شما فقط یک نفر را از دچارشدن به این مصیبت قابل پیش بینی نجات بدهد که قطعآ خیلی بشتر خواهد بود به خودت ببال وبر علمت افتخار بکن . شاید اجرای این پیشنهاد شما (موالید بی برنامه) موجب اعتراض مشاغل زنان و زایمان گردد ویا باعث وحشت و ناراحتی کشورهای خارجی و تولید کنندگان کالاهای مصرفی برای جهان سومیها بشود . بگذاربشود. سپاس از توجهتان


      ©2013 APG.ir