تعداد بازدید: 2943

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 ارديبهشت 1389-0:0

محسني:تقویت نیروی انسانی،با ارزش ترین ثروت جامعه است

نماينده مردم نوشهر وچالوس در مجلس گفت:سال 57 ، 14هزار و هفتصد  پزشک در کشور وجود داشتند،اما در حال حاضر بیش از 100 هزار پزشک فارغ التحصیل ایرانی در سراسر کشور مشغول خدمت هستند .


بنا بر خبر رسيده به مازندنومه،دکتر انوشیروان محسنی- نائب رییس کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی-در مراسم گرامی داشت سالروز شهادت استاد مطهری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت:تقویت نیروی انسانی مهمترین ابزار  توسعه و انسان با ارزش ترین و با اهمیت ترین ثروت یک جامعه است و برای تربیت نیروی انسانی ،آموزش امری حیاتی و ضروری است .

وی با اشاره به گوشه ای از دستاوردهای بهداشت بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: طراحی و ایجاد شبکه های بهداشت و درمان ، کاهش مرگ و میر مادران باردار  ، کاهش 75درصدی مرگ کودکان زیر 5 سال  ، افزایش امید به زندگی در مردان به  15 سال و خانمها به 17 سال و تولید بیش از 95 درصد داروی کشور  از جمله دستاوردهای نظام سلامت است .

وی با اشاره به اینکه در سال 57 ، 14هزار و هفتصد  پزشک در کشور ارائه خدمت می کردند، افزود :  بیش از 6 هزار نفر از این پزشکان پاکستانی ،بنگلادشی و هندی بودند اما در حال حاضر بیش از 100 هزار پزشک فارغ التحصیل ایرانی  در سراسر کشور مشغول خدمت هستند .

دکتر محسنی با اشاره به اینکه در بخش پژوهش دستاوردهای خیره کننده ای دست یافته ایم  افزود : با بررسی تولید علم در کشورهای جهان در سی سال اخیر توسط موسسه ساینس متریک ، جمهوری اسلامی ایران جهش بسیار بالایی داشته و ده برابر متوسط جهانی در تولید علم رشد داشته است .

وی افزود : در زمینه پزشکی همچون بیماریهای زنان ، هماتولوژی ، انکولوژی، چشم ، گوش و حلق و بینی و گوارش دستاوردهای ارزنده ای نصیب کشورمان شده است .

بر اساس اين گزارش،در ادامه این مراسم با توجه به جایگاه علمی ممتاز و یگانه و خدمات برجسته آموزشی درمانی و پژوهشی دکتر اردشیر قوام زاده در زمینه های  هماتولوژی و آنکولوژی و پیوند مغز و استخوان به جامعه علوم پزشکی کشور و با توجه به حمایت وی از مرکز تحقیقات سرطان شمال کشور دکترای افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وی اعطا شد و در ادامه  از 46 اساتید نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجلیل بعمل آمد . 

گفتنی است : دکتر اردشیر قوام زاده فوق تخصص هماتولوژی و پیوند مغز و استخوان از سوئیس اولین دوره رشته فوق تخصصی آنکولوژی و هماتولوژی در ایران را در سال 1362 تاسیس و پیوند مغز استخوان را در سال 1369را راه اندازی کرد.

وی تاکنون  30162 مورد پیوند مغز استخوان و  205 سلول تراپی با سلولهای بنیادی انجام داده است  و برنده بزرگترین پیشرفت علمی جهان و عضو افتخاری EBMT  اروپا است  .

در پایان مراسم دکتر اردشیر قوامزاده در ارتباط با هماتولوژی ، انکولوژی و آخرین دستاوردهای این رشته  برای استادان دانشگاه سخنرانی کرد.


  • يکشنبه 12 ارديبهشت 1389-0:0

    درود بر دکتر محسنی ، که سلامت مردم را در اولویت منطقه ای قرار داده است.


    ©2013 APG.ir