تعداد بازدید: 2818

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 12 ارديبهشت 1389-0:0

هفته کارگر يا هفته نفاق؟!

بعضی از مدیران به جای اینکه در جهت افزایش تولید گام برداشته و مشکلات جامعه را برطرف کنند ، چوب لای چرخ اهداف خانه کارگر می گذارند تا آنجا که علیه هفته کارگر و برگزاری مراسم این هفته ، نامه نوشته اند که بوی نفاق می دهد.(گزارش مازندنومه از مراسم هفته کارگر استان مازندران)


به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري، آیت الله نورالله طبرسی شنبه شب در مراسم جشن بزرگ جامعه کارگری اظهار داشت: مسلمانان از دیرباز بازیچه استعمار بوده اند و به همین علت برخی بی تفاوت و بی انگیزه تربیت شده ایم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در گذشته دولت ها و ملت ها جدای از یکدیگر بودند تصریح کرد: از امتیازات انقلاب اسلامی این است که ملت و دولت با هم هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان افزود: خصوصی سازی باید با شفافیت صورت گیرد تا موقعیت کار ، کارگر و کارفرما مشخص شود.

وی تصریح کرد: باید به داد کارگر و کارفرما رسید تا ارزش کار مشخص شود.

 نصرالله دریابیگی-دبير اجرايي خانه کارگر مازندران-در اين مراسم گفت: بعضی از مدیران به جای اینکه در جهت افزایش تولید گام برداشته و مشکلات جامعه را برطرف کنند ، چوب لای چرخ اهداف خانه کارگر می گذارند تا آنجا که علیه هفته کارگر و برگزاری مراسم این هفته ، نامه نوشته اند که بوی نفاق می دهد.

 صمد ربانی- مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساری- با بیان اینکه در توزیع سهام عدالت با پیگیری های مکرر توانستیم از میان 11 هزار کارگران ساختمانی شناسایی شده استان ، 5 هزار نفر را به اداره اقتصاد و دارایی جهت دریافت سهام معرفی کنیم خاطرنشان ساخت: باقیمانده این افراد هنوز موفق به دریافت سهام عدالت نشده اند و پیگیری های ما نیز همچنان بی نتیجه مانده است.

ربانی گفت: امروز کارگر 28 ساله ساختمانی بر اثر سکته مغزی در بستر بیماری است و فرزند شش ساله او نیازمند یاری و محبت مسئولان است.

 مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساری با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم ابزار کار را برای کارگران فراهم کنند تصریح کرد: امروز کارگران خواهان امنیت شغلی هستند و من نیز امنیت شغلی ندارم.

 سید محمد سلیم بهرامی در اين نشست با اشاره به اینکه بسیاری از امور نیازمند هزینه نیست،افزود: پیگیری و استقامت در مسائل از جمله قراردادهای سفید امضا نیاز به هزینه ندارد و کارگران باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور تصریح کرد: هرجا که نقد و انتقاد نباشد آن جامعه مرده است به شرطی که نقد منجر به خصومت و خسارت نشود.

به گزارش خبرنگار ما در پایان این مراسم از 11 کارگر نمونه استان تجلیل به عمل آمد. اساسی کارگران نمونه استان بدین ترتیب اعلام شد : هاشم مختاری ، علی محمد کاظمی ، سید داود نصیری ، حسین علی لیانی ، محمد اکبری ، محمد پورحسینی ، اسماعیل خنشا ، سلیمان کاظمی ، شهریار امیری ، حسین جان محسن زاده گنجی ، مهدی ولی الهی ، رجب یزدی ، شعبان رعیت پناه ، عین الله پهلوان و سعید تجن جاری .

شایان ذکر است که هیچ یک از مسئولان استانی و شهرستانی در مراسم بزرگداشت روز کارگر حضور نداشتند و نماینده ولی فقیه در استان تنها سخنران این مراسم بود.

ضمن اینکه نصرالله دریابیگی برای چندمین بار در طول این هفته اعلام کرده که خانه کارگر تشکل سیاسی نیست اما طاهایی- استاندار مازندران- در نشست با تشکل خانه کارگر ، این تشکل را یک تشکل سیاسی خواند که در مسائل سیاسی نیز ورود پیدا می کند.



    ©2013 APG.ir