تعداد بازدید: 2169

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 12 ارديبهشت 1389-0:0

دیکتاتوری،ديکتاتوري ست

...چندی پیش توی جلسه ای دوستانه جناب دکتر تحصیل کرده ای در سخنانش بنا کرد به تعریف و تمجید اغراق آمیز از جناب رضا خان پهلوی که بله ایشان چه کرد و چه کرد! (يادداشتي ازشیخ عبدالله شاهینی، مدرس حوزه علمیه و دانشگاه های گرگان)


 ما ایرانی ها نمی دانم چرا حافظه تاریخی خوبی نداریم. چندی پیش توی جلسه ای دوستانه جناب دکتر تحصیل کرده ای در سخنانش آنجا که می خواست بیان دردها ی جامعه و کشور را کند بنا کرد به تعریف و تمجید اغراق آمیز از جناب رضا خان پهلوی که بله ایشان چه کرد و چه کرد و چه می شد اگر نمی کرد.

راستش بنده عادتم نیست که هر حرفی را به راحتی بپذیرم و بی آنکه دقت در حرف ها کنم وجنات گوینده مرا بگیرد و تعجبم از کسانی بود که می شنیدند و سوالی هم نکردند و از چهره ی بعضی ها خواندم مبهوت و مدهوش و تا حدی هم مجذوب چهره خاص آن آقای دکتر بودند بگذریم من دست بلند کردم و به رسم ادب ابتدا تشکر کردم و آن گاه پرسیدم .....جناب !

 پس پلیس سیاسی در دهه بیست خورشیدی که امان از مردم بریده و هر صدائی را خفه می کرد را چه کسی پایه گذاری کرد ؟ فرخی یزدی و میرزاده عشقی و مدرس و حتی آدم هائی مثل داور و تیمور تاش را چه کسی کشت ؟!! اگر چهار نفر تجزیه طلب بیگانه پرست مثل شیخ خزعل را لت و پار کرد دست مریزاد اما چرا روزنامه نگاران و حق طلبان و عدالت خواهان را به زندان انداخت و کشت ؟

شک نکنیم دیکتاتوری همه نوعش بد است چه آن خودکامه روئیده مو بر صورت و تسبیح به دست باشد و یا کراوات به گردن و موی صورت تیغ زده ....چه فرقی می کند ؟.....خودکامگی بد است حال از هر نوعش باشد چرا وقتی عده ای بر ما ستم می کنند و ظلم روا می دارند دلیل بشود که گذشته تاریک تجربه شده دیگران را نیز فراموش کنیم ؟ و باز بخواهیم تجربه ها را تکرار کنیم و از چاهی رهیده به چاهی دیگر سقوط کنیم !!

نا گفته نگذارم هیچ فردی سیاه مطلق و یا سفید مطلق نیست در همه ی آدم ها سفیدی هائی هست که قابل تقدیر و ستایش باشد اما گاه سیاهی ها و تباهی ها به اندازه ای است که راهی برای دیدن سفیدی ها باز نمی گذارد.


  • چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389-0:0

    حاج آقا سلام
    ما که خیلی وقته شیفته اخلاقت شدیم ولی حالا که میخواهید دست مریزاد بگویید برای همه اش بگویید.
    لت و پار کردن تجزیه طلبانی چون شیخ خزئل، احداث راهها و راه آهن که هر مترش نشانه درصدی از پیشرفت یک جامعه است،طرح شناسنامه دار کردن کلیه مردم کشور،تشکیل حکومت مرکزی قدرتمند و جلوگیری از بوجود آمدن امثال شیخ خزئل در آینده و سرکوب یاغیان که هنوز اینجانب خاطراتی که از آنان توسط ریش سفیدها شنیدم را به یاد دارم ، ایجاد زیر ساختهای علمی که مهمترین آن را میتوان دانشگاه تهران نام برد ، اقدام جهت ایجاد زیرساختهای فنی و تکنولوژیکی به ایران (گونی بافی و نساجی که بغل گوشمان است و...)
    ایجاد سیستم های نظارتی قوی در پیشگیری از زیاده خواهی و ارتشاع مسئولین
    راستی کلاً مگه چند سال حکومت کرده بود

    • چو مازندران شهر ما ياد بادپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 13 ارديبهشت 1389-0:0

      احسنت بر شما كه اينگونه به در زديد كه ديوار بشنود و شما را هم سياسي و تشويش كننده اذهان عمومي ندانند.


      ©2013 APG.ir