تعداد بازدید: 4301

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389-0:0

دامادي:مي خواهند مازندران را از تاريخ ايران حذف کنند!

محمد دامادي-عضو شوراي شهر ساري-ضمن انتقاد از جدا سازی منطقه گدوک گفت: آیا این تصمیمات قصد ندارد در نهایت به حذف نام مازندران از تاریخ این سرزمین ختم شود؟-ما از یک جاده استاندارد که لازمه توسعه هر استان است محرومیم-بر مازندران و مازندرانی سخت می گیرند تا رفاه تهرانی ها را فراهم سازند.


محمد دامادی -عضو شورای شهر ساری و رئیس کمیسیون مشورتی شوراهای اسلامی کشور- در نطق تند و تیز پیش از دستور خود در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر ساری ضمن اعتراض به روندی که وی تکه تکه سازی مازندران می نامد، این مساله را عاقبت بی توجهی به هشدارهای خود دانست.

وی در این جلسه گفت: «خبر جداسازی منطقه گدوک از استان مازندران و افزوده شدن آن به استان تهران اگرچه تلخی فراوانی را با خود به همراه داشت اما نکته شیرینی در دل خود داشت و آن اهمیت غیر قابل انکار استان مظلومی به نام مازندران است.»

دامادی با بیان این که پایتخت نشینان نمی دانند که مردم این استان در مقایسه با سایر استان های همسطح خود از داشتن چه نعماتی محرومند گفت: «آنها‌ همواره به مازندران به چشم تفریحگاهی برای گذراندن تعطیلات خود نگاه‌ کرده‌اند،حال آنکه مشکلات عدیده ای در دل این استان وجود داشته و دارد که در پس سر سبزی جنگل و صحرا و آبی دریایش پنهان مانده است.»

وی با انتقاد از جدا سازی منطقه گدوک از مازندران گفت: «جدایی فولاد محله و چندین روستای منطقه چهار دانگه و افزودن آنها به استان سمنان به بهانه عمران و آبادانی آن استان کم بود که گلستان را از مازندران جدا کردند. امروز که می شنوم بیش از 20000 هزار هکتار از زمین های این استان تبدیل به شهرک های ساحلی و ویلا شده است با خود می اندیشم که آیا این مقدمه ای بر جداسازی غرب مازندران از این استان نیست؟»

وی گفت: «آیا این تصمیمات قصد ندارد در نهایت به حذف نام مازندران از تاریخ این سرزمین ختم شود؟»

دامادی گفت: «شما ببینید که این استان در قبال منابع سرشاری که دارد شامل جنگل، دریا، تفریحگاه و غیره کدام امتیاز نصیبش شده؟ ما از یک جاده استاندارد که لازمه توسعه هر استان است محرومیم.»


وی در ادامه گفت: «در حوزه ورزش، کشتی استان هر روز نسبت به روز قبل بیشتر نزول می کند. کشتی را مثال زدم که مازندران را پایتخت کشتی دنیا می دانند. در فوتبال که سالهاست یک تیم لیگ برتری نداریم به رغم اینکه بازیکنانمان سطوح مختلف لیگ های کشور را اشغال کرده اند.»

وی گفت: «در حوزه کتاب خوانی یک کتابخانه قابل اعتنا در این استان وجود دارد.»

عضو جوان شورای شهر ساری گفت: «کشاورزان این استان در واقع قهرمانان این استان اند که به رغم افت قیمت محصول شان همچنان سرپا ایستاده اند اما توجهی به آنها نمی شود.»

وی گفت: «بر مازندران و مازندرانی سخت می گیرند تا رفاه تهرانی ها را فراهم سازند حال آنکه شعار می دهند (ایران فقط تهران نیست)بنده می خواهم بپرسم کجای این تصمیمات با روح این شعار سازگاری دارد؟ متاسفانه گویا سکوت ما تعابیر اشتباهی را رقم زده است.»

دامادی پیش از این نیز در نامه ای سر گشاده به عزت الله ضرغامی -رئیس سازمان صدا و سیما- از تمسخر لهجه مازندرانی در رسانه ملی گلایه کرده بود.

در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره جدایی منطقه گدوک از استان مازندران و پیوستن آن به تهران منتشر شده است.

با وجود این که از شهریور ماه سال گذشته شائبه پیوستن گدوک به فیروزکوه و جدایی آن از سواد کوه مطرح شده بود اما به نظر می‌رسد این جدایی در هفته گذشته محقق شده است.(fararu)


  • امید بابایی انگفامیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 11 اسفند 1390-0:0

    حرف نداری مهندس

    • جمعه 5 اسفند 1390-0:0

      سلام خدمت آقای دامادی
      باید عرض کنم حرفات حرف دل بود
      ولی این حرفها را گذشتگان ما هم زدند و عاقبت ان را دیدیم،برید توی سیاست خودتون میفهمید که حرفات از سر سیاست نیست
      کو کجا رفت مجسمه های میدان امام، مگه عضو شورای شهر نبودی آقای دامادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • پنجشنبه 26 آبان 1390-0:0

        دامادی زارعی پیوندتان مبارک

        • سه شنبه 17 آبان 1390-0:0

          برای آقای زارعی که خودرا از اصول گرایان می داند وادای تکلیف را بهانه ای برای حضوردر عرصه انتخابات، بسیار ناپسند است که بدنبال آن باشد که با پیوندی پشت پرده به دنبال اعتلاف با فرد معلوم الحالی مانند محمد دامادی در پی اخذ رای از گروه های غیر اصول گرا باشد.وبخواهد بخشی از رای اصول گرایان را به سمت دامادی کانالیزه کند.

          "فرزند خصال خویشتن" بودن اونه متکی به حسن شهرت پدر واقوام ها از جمله نکاتی است که برای یک داوطلب نمایندگی برای مجلس از اهم واجبات است.آقای دامادی ما یک بار به حرمت پدر مرحومتان به شما اعتماد کردیم و نتیجه آن را دیدیم.
          "پسر نوح با بدان بنشت خاندان نبوبتش گم شد"این را سعدی علیه الرحمه صدها سال قبل گفته اما آنقدر درست و پر مغز این معنا را بیان کرده است.که برای امروز نیز کاملا کاربرد دارد.وصادق است.آقای دامادی شما مصداق این کلام هستید.بگذارید خاطره خوش پدر شما در اذهان باقی بماند.به دنبال کار دیگری بروید.کار سیاست را برای آنانی که خود ساخته اند بگذارید.
          آقای زارعی مگر نه اینکه شما داعیه اصول گرایی دارید؟ومگر نه اینکه
          "ان اکرمکم عندا...اتقی کم"پس چطور است برای گرفتن رای از آنانی که به واسطه تقسیم بندی های ظاهری به خاطر داعیه اصول گرایی به شما رای نمی دهند.حاضر شدید با فردی معامله کنید.که همه اعتبارش را از پدرش دارد؟این از خصایص افراد در عصر جاهلیت است.

          هر چه بسرمان می آید حقمان است.تا همین چند وقت قبل (وحتی همین حالا هم)برای دیدن جمال مبارک اقایان نمایندگان ساری (شجاعی ویوسف نژاد)بایستی از هفت خوان رستم عبور میکردیم.تا شاید وقتی بگیریم.وبه حضورشان شرفیاب شویم.اما حالا در تمام مجالس عمومی حاضر هستند.این کارها قدیمی شده مردم هوشیار شده اند.(البته اگر هوشیار هم نشده باشند.وباز فریب این ظاهر سازی ها را بخورد،حقشان است که تاوان پس بدهند)

          • اسماعیل زارعپاسخ به این دیدگاه 2 0
            سه شنبه 23 آذر 1389-0:0

            بالاخره یک مردپیدا شد که لااقل از مازندران دفاع کند ین قدر نباشد.

            • پولا ساروی پاسخ به این دیدگاه 1 0
              جمعه 14 آبان 1389-0:0

              اگر در زمانی که فولادمحله را به خاطر خود شیرینی به سمنان می بخشیدند کمی فکر می کردند که چه کار ... ای کردند امروز گدوگ و ... را از دستتان خارج نمی کردند .صبر کنید 10 سال دیگه مازندران میشه فرمانداری کل

              • شنبه 3 مهر 1389-0:0

                بسیار جالب وزیبا سخن گفتی شاید خفته گان را بیدار کند و شاهد شکو فایی این استان قهرمان پرور باشیم.

                • نادر باباییپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  سه شنبه 9 شهريور 1389-0:0

                  آقای دامادی بجای انتقاد باید ارض تبریک خدمت استاندار محترم داشته باشند تا با خوش خدمتی اسباب رضایت بالا نشینان تهرانی را جلب نماید البته شاید بعضی از مدیران ارشد کشوری بخواهند تا در منطقه گدوک تفرجگاه بسازند !!!!!!. نابودی فرهنگ مازنی یعنی چه آقا ؟؟؟؟؟؟سالهست که دارند نابود می کنند وخبری نیست

                  • شنبه 12 تير 1389-0:0

                    دست آقای دامادی دردنکنه که از حق مازنی ها دفاع کرد

                    • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                      دوشنبه 3 خرداد 1389-0:0

                      یه سوال دارم
                      اگه از این تهرانیا بخواین فیروزکوه رو بدن به مازندرانیا قبول میکنن؟درحالی که خیلی از فیروزکوهی ها مازندرانی صحبت میکنند
                      این بی عرضه گی مسئولان رو نشون میده

                      • شنبه 18 ارديبهشت 1389-0:0

                        با سلام
                        آقايان و خانمها به نظر من بياييد سايتي را طراحي كنيم و امضا جمع كنيم تا شايد يك مقداري دست اندركاران و مسببين جدايي گدوك از مازندران خجالت بكش و عقب نشيني كنن
                        مگه نه اينه كه براي خليج فارس ما سروكله شكنديم و امضا جمع كرديم

                        • شنبه 18 ارديبهشت 1389-0:0

                          جناب آقای دامادی از اینهمه بزرگواری و تلاشتان برای مازندران همیشه قهرمان متشکریم اما از شما می پرسم (( از دوست بپرسید چرا می شکند)). شما شورائیها مخصوصا شورای شهر ساری که هر روز خبر های جدید از ثروتهای افسانه ایتان و کارهای آنچنانیتان که مطبوعات همیشه قهرمان هم جیگر پیگیریش را ندارند به گوش میرسد چه کردید در حوزه کاری خودتان برای این دیار همیشه مظلوم.
                          اگر کسی از جای دیگری می آید و پس از تفریح زباله هایش را در محیط زیبای ما رها می کند شما چند عدد سطل زباله خریدید تا از این پیشامد به اندازه خودتان جلوگیری کنید؟
                          چقدر در بحث روانی واجتماعی قهرمانانتان کار کردید که امروز ناله افولشان را می زنید؟
                          چقدر وقتتان را بجای کارهای آنچنانی و کسب درآمدهای افسانه ای صرف پیگیری پروژه های نیمه تمام که مانند خوره به جان شهر افتاده اند کردید .آقا به عمل کار برآید منتها عمل شما در جهت پشرفت خودتان و رسیدن به خواسته های خودتان است بالاخره شتر سواری شما شورائیها دولا دولا نمی شود و مردم هم شیر از گوششان نخورده اند

                          • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            جمعه 17 ارديبهشت 1389-0:0

                            آفرین به شیر مرد مازنی آفرین
                            بقیقه کجا هستند چرا ساکت هستند?

                            • مازنی ریکاپاسخ به این دیدگاه 1 0
                              پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

                              سلام دادا زمانی مازندران یکپارچه می ماند که بیایم دست از تمسخر کردن همدیگر بکشیم ونسبت به شهرهای استان با یک دید کاملا بی غرض نگاه کنیم یه کلمه دار ودرختهای همدیگر ولهجه های همدیگر به رخ هم نکشیم

                              • مازندرانيپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

                                تا زماني كه به مازندراني بودن خود نباليد (چه آنهايي كه اعقاب شان مازندراني است ، چه اجداد هموطناني كه به مازندران مهاجرت كرده و ديگر مازندراني شده اند)و از همديگر حمايت نكنيد و متحد نگرديد و فرهنگ غني باستاني و علوي خود را پاس نداريد و قدر بزرگان ديني و نخبگان علمي و دلسوزان اجتماعي زنده ي خود را ندانيد و از درگذشتگان آنها تجليل و تكريم ننماييد و مسئولين (بومي و غير بومي) مركز نشين ميان شهر هاي استان تبعيض روا نداشته و تلاش جمعي و خالصانه در جهت احياي صنايع نابود شده و توسعه ي سريع شهرها را فراهم نياورند و تا زماني كه يك پيكر و يك تن نگرديده ايد.......اميدي به آينده ي اين كهن بوم لاله خيز نيست......به اميد بيداري و به پا خيزي همه ي دلاوران سرزمين سبز علوي مازندران، در چارچوب ميهن بزرگ اسلاميمان ايران ، تا ظهور صاحب العصر و الزمان......

                                • نگین کیانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                  پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

                                  زنده باد مازنی ِ با غیرت

                                  ته خنابدون

                                  • پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

                                    پس تفكيك استان به خاطر سودجويي بعضي ها هست! اَي بوم خدا تِرِ چيكار نكنه ...

                                    • محمد جواد فیروزیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                      پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

                                      سلام به تو ای برار با غیرت، ته خنابدون، ته رفقون کا همه ساکت بینا گپ نزننه. ای چندتا مثل ته بین اتا کار هاکنین.

                                      • علی فریمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        چهارشنبه 15 ارديبهشت 1389-0:0

                                        فرمایش شما صحیح اما اونموقع که سد سلیمان تنگه رو از دودانگه جدا میکردند به عنوان یک دودانگی حرفی نزدید دنیا همیشه همینه محمد جان خدا ته بیره بیامرز


                                        ©2013 APG.ir