تعداد بازدید: 1911

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

جلسه خودمانی است!

...در ادامه جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به خبرنگاران اعلام کرد که این جلسه خودمانی است و انعکاس مطالب این رویداد باید با هماهنگی روابط عمومی محیط زیست مازندران صورت گیرد.(يادداشتي از ولي الله پاشا،شاعر و روزنامه نگار-نوشهر)


  روز سوم ماه مي - مصادف با 13 ارديبهشت‌ماه - روز جهاني آزادي مطبوعات است كه از زمان اعلام اين روز به اين نام در سال 1993 توسط مجمع عمومي سازمان ملل، ازسوي سازمان‌هاي دولتي، غيردولتي و رسانه‌يي مختلف در سراسر جهان گرامي داشته مي‌شود.

موضوع امسال "آزادي اطلاعات: حق دانستن"، تبادل آزاد اخبار دقيق و متوازن در ميان ملت‌ها و حق مردم براي مطلع شدن از دقت و روشني فيلترينگ اطلاعات در سراسر جهان را ترويج مي‌كند.

 مقارن با چنين روزي ، نشست مديران كل حفاظت محيط زيست استان هاي مازندران، سمنان ،‌گيلان، گلستان، اردبيل، خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي،‌يزد و كرمان با محوريت امکان سنجی و واگذاری تصدی گری فعالیت های دولتی سازمان محیط زیست به بخش غیردولتی و راه هاي خصوصي سازي بخش هاي مختلف و افزايش توانمندي هاي قانوني و اجرايي ادارات كل حفاظت محيط زيست در ساري برگزار شد.

 اين نشست در حالی در محل اداره کل محیط زیست مازندران برگزار شد که در این جلسه خبرنگاران با صحبت مدیرکل محیط زیست مازندران مجبور به ترک جلسه شدند.

در این نشست مباحثی در مورد کمبود محیط بان در عرصه های زیست محیطی، نبود تولی گری مشخص برای حفاظت از محیط زیست، مطالعه جامع بر روی حفاظت از عرصه های زیست محیطی و واگذاری برخی امورات سازمان حفاظت محیط زیست به بخش خصوصی از سوی مدیران کل محیط زیست استانها بررسی شد.

مدير كل حفاظت محيط زيست مازندران در اين نشست ،نامشخص بودن وضع نيروهاي انساني و تغييرات روند اجرايي طرح ها و برنامه ها را از مسائل پيش روي اين سازمان پس از خصوصي سازي دانست. اميد روشن واگذاري طرح ها به مراكز محلي و نيروهاي مردمي به ويژه در بخش حفاظت محيط زيست را از راهكارهاي مناسب در اين باره دانست و افزود: تعيين نقش حاكميتي دولت و نظارت بر روند اجراي طرح ها و راه هاي ارائه مشاور به پيمانكاران در خصوصي سازي و مشخص شدن خطوط قرمز در اين بخش ضروري است.

در ادامه جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به خبرنگاران اعلام کرد که این جلسه خودمانی است و مباحث مطروحه در این جلسه جنبه کارشناساسی داشته و انعکاس مطالب این رویداد باید با هماهنگی روابط عمومی محیط زیست مازندران صورت گیرد.

 امید روشن ادامه داد: در صورتی که خبرنگاران بخواهند تمام مطالب مطرح شده در جلسه را بدون هماهنگی انعکاس دهند ما مدیران کل حاضر اعلام می کنیم که چنین مسائل و موضوعاتی در جلسه مطرح نشده و آن موضوعات را تکذیب خواهیم کرد.

وی افزود: مباحث مطرح شده در جلسه نباید به بیرون نفوذ پیدا کند چرا که مشکلاتی به دنبال خواهد داشت. این اظهارات مدیرکل محیط زیست مازندران در حالی عنوان می شود که خبرنگاران بر اساس دعوتنامه شماره 09/336 مورخه 11 اردیبهشت ماه به جلسه دعوت شده بودند و موضوعات طرح شده از سوی مدیران کل مفاهیم و دانسته های عامی بوده که دغدغه برنامه ریزان امر زیست محیطی است و همواره از سوی متولیان امر به عنوان تهدید و یا فرصت بیان شده است.

 پس از این سخنان مدیرکل محیط زیست مازندران، روابط عمومی محیط زیست مازندران که مسئول دعوت خبرنگاران بوده با اشاره خبرنگاران را از جلسه بیرون کرد که این اقدام سبب نارضایتی خبرنگاران حاضر در جلسه شد. 

ايميل نويسنده: (v_pasha2010@yahoo.com)


  • شنبه 18 ارديبهشت 1389-0:0

    سلام بر شاعر خبرنگار
    چه فرمايشي، روساي من و تو چه چيزي را جدي گرفتند تا خبر و خبرنگار و. . . جدي بگيرند. به دل نگير چنان كه آنان هم چيزي را به دل نميگيرند!!

    • پنجشنبه 16 ارديبهشت 1389-0:0

      هر دم از این باغ بری می رسد


      ©2013 APG.ir