تعداد بازدید: 4937

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 19 ارديبهشت 1389-0:0

احمدي نژاد: زاد و ولد کنید تا استان شوید!

بعد از گذشت بيش از سه سال از ارايه فرمول رييس جمهوري براي استان شدن غرب مازندران،وي در کاشان هم اين راه حل را ارايه داد:"جمعيت تان را بيشتر کنيد تا استان شويد!"


این دومین باری است که رئیس جمهور برای استان شدن مناطقی از کشور ، شرط جمعیتی می گذارد و از مردم می خواهد اگر می خواهند استان شوند ، فکری به حال ازدیاد جمعیت شان کنند .

به گزارش asriran اولین بار در 16 آذر 1385 بود که محمود احمدی نژاد در سفر استانی خود به مازندران چنین شرطی را مطرح ساخت.

احمدی نژاد گفته بود: دولت علاقه‌مند است كه به مشكل اين منطقه رسيدگي كند كه اگر قول دهيد كه بعد از سه تا چهارسال جمعيت را به حد نصاب برسانيد ما هم قول مي‌دهيم اين مشكل برطرف شود.


او که در آن زمان نیز مانند این روزها از قابلیت ایران برای پذیرش جمعیت 120 میلیونی سخن می گفت ، در شهر تنکابن سخنرانی کرد در پاسخ به درخواست های مكرر مردم براي استان شدن غرب مازندران گفت:يكي از مشكلات مازندران طولاني بودن اين استان است و دولت علاقه‌مند است كه به مشكل اين منطقه رسيدگي كند كه اگر قول دهيد كه بعد از سه تا چهارسال جمعيت را به حد نصاب برسانيد ما هم قول مي‌دهيم اين مشكل برطرف شود.

اکنون از آن زمان چهار سال گذشته است و قاعدتاً باید بررسی شود که آیا مردم غرب مازندران در این مدت ، به خواسته احمدی نژاد عمل کرده و جمعیت شان را بالا برده اند تا استان شوند یا خیر؟!

ماجرای غرب مازندران و تنکابن ،چهار سال بعد ، این بار در شهری دیگر تکرار شد: کاشان.

روز يک شنبه وقتی احمدی نژاد در جمع کاشانی ها سخن می گفت ، آنها نیز مطالبه خود را با شعارها و پلاکاردهایی به اطلاع رئیس جمهور رساندند:" تشکیل استان کاشان"

 احمدی نژاد نیز که بعد از چهار سال بار دیگر مساله ای به نام لزوم افزایش جمعیت ایران را مطرح ساخته ، این بار هم از فرمول "زاد و لد کنید تا استان شوید" استفاده کرد و خطاب به کاشانی ها گفت: کاشان همه ویژگی‌های لازم برای استان شدن را دارد اما استان شدن کاشان یک گیر قانونی دارد و آن بحث کم بودن جمعیت آن است.

وی ادامه داد: دولت سعی می‌کند در بین قوانین موجود راهی  برای استان شدن شهرستان کاشان پیدا کند و این موضوع به سه عامل اهالی کاشان، نمایندگان مجلس و نهایتاً راه حل تلفیقی بستگی دارد.

احمدی نژاد اضافه کرد: البته یک راه تلفیقی هم وجود دارد که ما در قانون سقف جمعیت را برای استان شدن کاشان کاهش دهیم اما از سویی دیگر شما هم باید یک فکری به حال جمعیت خود بکنید.

این که مردم کاشان شرط احمدی نژاد را اجرا خواهند کرد یا نه سوالی است که جواب آن می تواند مشابه جواب عملی مردم غرب مازنداران باشد!


  • دوشنبه 7 فروردين 1391-0:0

    کاشانی ها ادم های تهران زده هستند وکاشان هیچ فاکتور استان شدن به جز بیشانی مهر داغ کرده ندارد

    • پنجشنبه 23 ارديبهشت 1389-0:0

      واقعا جالب است درجهان بسیاری کشورها جمعیت شان درحال سقوط است (کشورهای پیشرفته)که دههابرابردولت احمدینژادبودجه دارند حالا ایشان تبلیغ افزایش جمعیت رامیکند.درست است خداروزی رسان است ولی فکرمیکنم فکردرست این رانمیگوید؟!!!!!!!!!!!!!

      • فریدون عصریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 21 ارديبهشت 1389-0:0

        اولین قربانی دریا
        باسلام ،بنده پس از جستجو خبری از غرق شدن افراد در دریا درسال 89 را مشاهده نکردم به همین دلیل خواستم خبر غرق شدن برادر همسرم بنام مصطفی علیدوست کلدره که در 2/2/89در ساحل شهرک فرهنگیان /شهرشیرود - تنکابن به دیار باقی شتافت را جهت درج در سایت بعنوان اولین غریق در یا در سال 89 به تطلاع شما برسانم لازم به ذکر است مصطفی 17 سال سن وپذیرفته شده در رشته معماری گرایش پیش ساخته ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی بود که در ترم جاری قرار بود که در کلاسها حاضر گردد. باتشکر

        • دکتر علی مرکباتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 21 ارديبهشت 1389-0:0

          آقای احمدی نژاد اول ثابت نمایند برای همین هفتاد میلیون فعلی اشتغال مناسب و کافی فراهم شده تا زمینه برای تولید نفرات بعدی فراهم شود

          • سه شنبه 21 ارديبهشت 1389-0:0

            رحیم مشایی در سفر به مازندران گفت: در دولت یار هر کس می تواند هزار فرزند داشته باشد در صورتی که الان از پس خرج دوتا بچه هم بر نمی آییم. اما فرصت نشد از وی بپرسیم که این صحبت نشانه مخالفت با سخن رئیس جمهور مبنی بر کم بودن دو فرزند است؟

            • روستای منجیر پاسخ به این دیدگاه 0 0
              دوشنبه 20 ارديبهشت 1389-0:0


              با سلام محضر مبارک رییس جمهور محبوب جناب اقای احمدی نژاد ما اهالی روستای اسیب دیده منجیر ازبخش کجور شهرستان نوشهر از شما درخواست کمک و پیگیری مشکلات ان راداریم ما فقط یک سوال داریم واینکه ایا با گرفتن تعهد محضری از بعضی از روستاییان که مفاد آن قابل تامل است می توان با جان مردم بازی کرد

              • دوشنبه 20 ارديبهشت 1389-0:0

                خب به همین راحتی مردم رو ساکت کرد! خوبه دیگه!

                • دوشنبه 20 ارديبهشت 1389-0:0

                  9 ماه دیگه معلوم میشه


                  ©2013 APG.ir