تعداد بازدید: 3828

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 21 ارديبهشت 1389-0:0

ابراهیمی:دولت سایه نيستم

در مصاحبه مطبوعاتي هادي ابراهيمي-معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران-مطرح شد:گدوک جزء اراضی مازندران است-بر هر نقطه از خاک مان تعصب داریم- از 7 صبح تا 12 شب در استانداری هستم- هر زمان از این مسند کنار روم باز هم خبرنگار خواهم بود-به محافظان استاندار در خصوص برخورد مناسب با خبرنگاران تذکر خواهم داد.


 به گزارش خبرنگار مازندنومه،معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ما درمورد مشخص شدن وضعیت گدوک گفت:در مدت سه ماه و نیم که به استانداری آمدم نه عهدنامه ترکمن چای اتفاق افتاده و نه گلستان،بلکه مساله گدوک مربوط به سال 72 است که از آن زمان تاکنون هر دولتی که بر سر کار آمده در حال دفاع از اراضی مازندران است.

وی با بیان اینکه سوادکوه و فیروزکوه در محور گدوک اختلافات مرزی دارند،تصریح کرد: این مساله در زمان تصدی ما صورت نگرفته، اما بر هر نقطه از خاک مان تعصب داریم.

 ابراهیمی با ارائه اسناد مربوط به سال 1310 که مرز ثبتی شهرستان های گدوک و فیروزکوه مشخص شده اظهار داشت : گدوک در این سند در مازندران قرار می گیرد اما متاسفانه در آخرین نامه وزارت کشور که مربوط به سال 87 است اعلام شده کلیه تاسیسات واقع درگدوک جزء استان تهران است که در زمان استانداران قبلی ، این نامه مورد اعتراض استانداری قرار می گیرد و تاکنون ادامه یافته است.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه با مدیرکل تقسیمات کشوری جلساتی داشته ایم،افزود: با اسناد موجود از منافع استان دفاع کردیم و جلسه ای در پایان اردیبهشت ماه با استانداری تهران و وزارت کشور خواهیم داشت .

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها در این خصوص تحلیل های ناپخته بر روی خروجی ها قرار داده اند،گفت: در استان نیازمند آرامش هستیم و خبرنگاران نیز به مسائل این گونه و بدون آگاهی نپردازند.

به گزارش خبرنگار ما،پس از حاشيه نگاري مازندنومه از رفتار نامناسب اطرافيان مشايي وطاهايي با خبرنگاران زن، در حاشیه سفر رييس دفتر دکتر احمدي نژاد به مازندران،ابراهيمي در اين گفت وگو در خصوص اين رفتار نامناسب یادآور شد: برای بانوان احترام بسیار زیادی قائل هستیم و می دانیم با سختی هایی در کسوت خبرنگاری مواجه هستند، اما چنانچه اتفاق ناخوشایندی در این دیدار رخ داده حتما اشتباهی در کار بوده و خبرنگاران به دل نگیرند.

 ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاری جایگاه حساسی است و ما نیز از جنس شما هستیم،تصریح کرد: خبرنگار باید دشنام بشنود ، تحقیر شود اما این را برنمی تابیم چراکه تحقیر یک خبرنگار ، تحقیر یک مجموعه است.

 وی با اشاره به اینکه در خصوص این مساله به تیم محافظان استاندار تذکر خواهم داد،افزود: تحت هیچ شرایطی بنا بر توهین به شان خبرنگاران نبوده است.

 ابراهیمی با اشاره به وضعیت معیشتی خبرنگاران اظهار داشت : هنوز بسیاری از مسائل و مشکلات خبرنگاران حل شده نیست و استاندار مازندران برای مسکن خبرنگاران دستور ورود داده است.

 ابراهیمی با بیان اینکه صدا و سیما در لوکیشن های خود بدون توجه به زیبایی های طبیعی استان ، گل های مصنوعی را در جلوی دوربین قرار می دهد،گفت: یکی از سایت ها گل های طبیعی که به تازگی و به دستور استاندار در محل استانداری قرار گرفته ، به تمسخر تبدیل کرده در صورتی که این یک نگاه خاص است و این نگاه باید در استان تقویت شود.

اين اشاره ابراهيمي مربوط به خبر روز دوشنبه مازندنومه با عنوان"آقاي گل"بود که البته بر خلاف نظر ايشان،به هيچ وجه قصد تمسخر اين اقدام در ميان نبوده و فقط خبررساني هدف کار بوده است.

 وی درمورد سوالی مبنی بر رفتن اش به استانداری سمنان اظهار داشت : به شایعات پاسخ نمی دهم.

ابراهیمی در خصوص تغییرات و جابه جایی های مدیران در استان گفت: تغییرات و جابه جایی امری طبیعی است و ملاحظاتی در انتصاب ها داریم ضمن اینکه من نیز اهل تغییر هستم.

وی با بیان اینکه تغییرات حساب شده برای بهبود سیستم مناسب است، تصریح کرد: جاهایی در استان باید جراحی صورت گیرد و در حال بررسی وضعیت دستگاه ها و سازمان ها هستیم .

 ابراهیمی با بیان اینکه هنوز در حال مطالعه دقیق هستیم یادآور شد: در عرصه تصمیم گیری شخص دوم استان هستم و در بسیاری از جاها استاندار باید ورود پیدا کند.

وی افزود: در انتصاب ها ملاحظاتی داریم و افراد باید همخوانی و تبادل با دولت داشته و سیاست های دولت را پیگیری کنند اما در عملیاتی کردن کارها باید از فرصت ها و ظرفیت های استان استفاده کنیم و کسانی که دل شان برای بهبود و تسریع امور در استان می تپد ، دست شان را می فشاریم.

به گزارش خبرنگار ما،وی در خصوص سوالی مبنی بر میزان تعامل استاندار و معاون سیاسی گفت: 100 درصد با طاهایی هماهنگ هستم و معاونت سیاسی نمی خواهد دولت در سایه استانداری باشد.

وي ضمن اعلام اين نکته که از 7صبح تا 12 شب در استانداري مشغول کار است،افزود: طاهایی به اندازه سن من مدیریت کرده و استاندار بوده است.

 ابراهیمی در رابطه با انتصاب وی به سمت سرپرستی فرمانداری آمل خاطرنشان ساخت: با توجه به مهم بودن شهرستان آمل به جهت اینکه شهر رئیس دو قوه و فقهای بزرگ است،در مقطی کوتاه برای شناسایی ظرفیت ها و نیروهای این شهرستان ورود پیدا کردم ضمن اینکه فرماندار آمل نیز در یک ماه آینده معرفی خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری مازندران به اشاره به شکل گیری خانه احزاب در استان گفت: احزاب و گروه های سیاسی چرخ دنده دموکراسی محسوب می شوند و نشست هایی در زمینه شکل گیری خانه احزاب در استان صورت گرفته و در صدد اجرایی کردن این مساله هستیم.

 ابراهیمی با بیان اینکه نگاه ما به امور استان یک نگاه فرهنگی است ، تصریح کرد: ضمن اینکه چهره اي سیاسی هستم اما هیچگاه از حوزه فرهنگ و هنر فاصله نگرفته ام و آرزوی دیرینه ام حفظ این حوزه است.

وی یادآور شد: من نیز مانند شما خبرنگار بوده ام و هر وقت از این مسند بروم باز هم خبرنگار خواهم بود.



    ©2013 APG.ir