تعداد بازدید: 3501

توصیه به دیگران 1

جمعه 24 ارديبهشت 1389-0:0

همگام با نمايشگاه هشتم-2

علي ادياني راد-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس-در بازديد از غرفه مازندنومه عنوان کرد:ورود غیرکارشناسانه و غیرقانونی برخی افراد غیر مسئول،مسئله احياي نساجي مازندران را به حاشيه کشانده است- سرمایه گذار خارجی به تعهدات خود عمل نکرده است-وزير اقتصاد را به مجلس مي کشانم.


علی ادیانی راد عصر روز چمعه و در دومين روز از فعاليت هشتمين نمايشگاه مطبوعات وخبرگزاري هاي استان مازندران، ضمن بازديد از غرفه مازندنومه با ما به گفت وگو نشست.

وي در خصوص مطبوعات استان گفت: به هر نوع مطبوعه و کار خبری و رسانه ای اعتقاد داریم و مسئولان و قلم زنان آن رسانه باید امانت داری ، صداقت و صحت خبر را مبنای تنظیم و انتقال خبر بدانند.


عضو کميسيون انرژي مجلس تصریح کرد: در کلیت مطبوعات استان ، خبرگزاری ها و سایت های خبری  در مقیاس با امکانات نمره قبولی دارند .


نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خودم را از اصحاب رسانه می دانم و قبل از اینکه سرباز مردم در خانه ملت باشم، در مجموعه مطبوعات حضور داشته ام، افزود: مازندران به دلیل دانش پردازش رسانه ای و مطبوعاتی و خبری در بین اصحاب رسانه و تحصیل کرده های دانشگاهی و حوزوی و پیشینه اصحاب مازندران دارای ظرفیت های بسیار بالایی است و این به این معناست که اصحاب رسانه مازندران می توانند در سطح کشور نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.


وی در خصوص پايگاه خبري-تحليلي مازندنومه نیز گفت: مازندنومه با توجه به اینکه از قدیمی ترین سایت های خبری استان است نیاز به خانه تکانی دارد،تا بتواند از ظرفیت ها و  توانمندی های خود بیشتر استفاده کند.


ادیانی تصریح کرد: مازندنومه به لحاظ سابقه خود شاید در زمینه حجم خبری ، کمیت و کیفیت به تناسب قدمت حرکت نکرده و در این زمینه چنانچه موانعی بر سر راه مازندنومه وجود دارد مسئولان باید برطرف کرده و کمک به فعلیت روزافزون این سایت خبری داشته باشند.


وی دربخش ديگري از اين گفت وگو در خصوص احداث کشتارگاه جديدي در قائم شهر،با توجه به وجود يک کشتارگاه مجهز در مرکز استان،گفت: باید نوع خدمات رسانی را برای مردم سهل کنیم،به این معنا که امکانات را ملزم به چندنکته کنیم .

ادیانی با اشاره به اینکه رفاه مردم و مشاغل مرتبط با این کشتارگاه در درجه اول اهمیت قرار دارد اظهارداشت : احداث کشتارگاه جديد بايد کار کارشناسی شده ای باشد و تمام مولفه ها  در ساخت این مرکز باید رعایت شود.


وی افزود: مدافع احداث کشتارگاه در هر یک از شهرستان ها،البته با رعایت ابعاد کارشناسی  هستم  و از این امر دفاع می کنم.


ادیانی در خصوص وضعیت کارخانه نساجی مازندران گفت:  تمامی مسئولان در این زمینه که وعده ریاست جمهور است وحدت رویه در احقاق آن دارند.


وی با بیان اینکه آنچه که مسئله را به حاشیه کشانده ورود غیرکارشناسانه و غیرقانونی برخی افراد غیر مسئول است،تصریح کرد: احیا نساجی وعده رئیس جمهور ، مطالبه مردم و مسئولان و همچنین اراده مدیران ارشد کشور است  و بر همین اساس برای احیا نساجی ، کارخانجات نساجی را به سرمایه گذار ترک واگذار کردند که با فروش کارخانجات نساجی احیا نساجی زودتر انجام شود.


ادیانی افزود: بر اساس قراردادی که مابین شرکت سرمایه گذاری بانک ملی و سرمایه گذار خارجی منعقد شد، زمان پایان قرارداد 10 مهر سال گذشته بود که که در این چارچوب سرمایه گذار خارجی به تعهدات خود عمل نکرد.


وی با بیان اینکه سرمایه گذار ترک می باید تا زمان پایان قرارداد مبلغ حدود 22 میلیون یورو  واریز می کرد افزود: بعد از لغو سرمایه گذاری ، سرمایه گذار ترک مبلغ شش میلیون یورو به حساب ویژه ارزی بانک ملی واریز کرد.

ادیانی با بیان اینکه با حضور وزیر اقتصاد  شرایط ویژه مجددی در اختیار این سرمایه گذار گذاشته شد، یادآور شد : البته اینکه این تصمیم تا چه میزان به نفع مردم و دولت باشد را به کارشناسان امر واگذار می کنم.

وی گفت: توصیخ بنده به عنوان نماینده مردم به مسئولان وزارت اقتصاد این است که باید برخی از مواد قرارداد تغییر یابد زیرا در توافقنامه فی مابین شرکت سرمایه گذاری بانک ملی و شرکت سرمایه گذار خارجی مطالبی وجود دارد که به ضرر کارگران شریف نساجی مازندران و منافع ملی ماست از جمله اینکه تضمین کافی و لازم از سرمایه گذار  خارجی در چارچوب تجارت بین الملل گرفته نشده است و نشانه سهل انگاری همین بس که بنا به اعتقاد وزیر اقتصاد و امور دارایی و مدیرعامل شرکت ملی سرمایه گذاری بانک ملی و سرمایه گذار خارجی بیش از یک سال قرارداد را معطل کرده و به تعهدات خود عمل نکرده است.


ادیانی افزود: به دلیل همین عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذار و هشدارهای جدی به وی داده شده و علاوه بر این موضوع در توافقنامه به صراحت آمده است که سرمایه گذار خارجی حق فروش کارخانه و برخی از زمین های تلار را نیز دارد.


وی افزود: در این قرارداد به عنوان نقطه منفی قید شده که سرمایه گذار حتی اخراج کارگران قدیم و جایگزین کردن آن به همان نسبت را نیز دارا است.


نماينده مردم قائم شهر افزود:این دو مورد گوشه ای از توافقات مندرج در توافقنامه است.

وي تصرح کرد:وزیر اقتصاد و دارایی باید در صحن علنی به این مساله پاسخگو باشد و من در صحن علنی بسیاری از مسائل نساجی را شفاف سازی خواهم کرد.



    ©2013 APG.ir