تعداد بازدید: 2640

توصیه به دیگران 1

شنبه 25 ارديبهشت 1389-0:0

همگام با نمايشگاه هشتم-4

مهندس عنايت الله تورنگ-رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران در بازديد از غرفه مازندنومه اعلام کرد:دغدغه مشکل آب را در حوزه هراز داريم-بعد از تصويب نهايي طرح ارتقاي بهره وري کشاورزي شاهد ورود بي رويه محصولات زراعي خارجي نخواهيم بود-جشنواره توت فرنگي خردادماه در بهنمير برگزار مي شود.


صبح روز شنبه،در آخرين روز از نمايشگاه مطبوعات وخبرگزاري هاي استان مازندران،مهندس تورنگ-رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران-مهمان غرفه مازندنومه شد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره وضعيت شاليکاري در سال زراعي جاري اظهار داشت:با وجود آن که در ابتداي سال جاري دغدغه جدي درمورد خشکسالي وآماده نبودن اراضي داشتيم و شوک سرمايي را در24 فروردين ماه هم شاهد بوديم،الان روزهاي خوبي را در زمينه شاليکاري پشت سر مي گذاريم ودر سطح 70 هزار هکتار از زمين هاي استان، نشا انجام شده است.


تورنگ پيش بيني کرد:طي روزهاي آينده، در سطح 239 هزار هکتار از اراضي شاليزاري استان نشاکاري انجام شود.


رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران درپاسخ به سئوال ما درباره کمبود آب در برخي از مناطق استان از جمله بهنمير و حوزه آبريز هراز گفت:امسال وضعيت بارندگي مناسب بود و با آبگيري و ذخيره سازي آب درسد البرز، ما در حوزه بابلرود به احتمال مشکلي نخواهيم داشت و فقط دغدغه مشکل آب را در حوزه هراز داريم.


مهندس تورنگ در بخش ديگري از گفت وگوي خود با مازندنومه اظهار داشت:اخيرا" طرح ارتقاي بهره وري کشاورزي در مجلس تصويب شده است که در اين طرح اجازه واردات محصولات کشاورزي را به تاييد وزارت جهاد کشاورزي منوط کرده است.


وي افزود:اين خبر خوشي است که به کشاورزان مازندراني مي دهم و بعد از تصويب نهايي اين طرح ما شاهد ورود بي رويه محصولات زراعي خارجي نخواهيم بود.


تورنگ از برگزاري جشنواره توت فرنگي، در بهنمير خبر داد و گفت:نخستين جشنواره ملي توت فرنگي 6و5 خرداد ماه در بهنمير برگزار مي شود.


وي افزود:در اين جشنواره دو روزه مسايل علمي وتحقيقاتي مربوط اين محصول بررسي و از توليدکنندگان برتر تجليل مي شود.

تورنگ در پايان گفت و گو بيان داشت:من مشتري روزانه مازندنومه هستم،چرا که اين سايت موارد آنتيک ودست اول زيادي دارد.

رييس سازمان جهاد کشاورزي مازندران افزود:مازندنومه از جذابيت هاي فراواني برخوردار است و من بدون استثنا هر روز از اين سايت بازديد مي کنم.



    ©2013 APG.ir