تعداد بازدید: 3494

توصیه به دیگران 1

شنبه 25 ارديبهشت 1389-0:0

همگام با نمايشگاه هشتم-5

عزت الله اکبري-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس-در بازديد از غرفه مازندنومه اعلام کرد:در مجلس پنجم نگفتم نساجي مازندران دولتي شود- همه ادعاهاي مطرح شده در زمينه نساجي مازندران کذب محض است- چرا در کار من دخالت و کارشکني مي کنند؟


عزت الله اکبري-نماينده مردم قائم شهر،سوادکوه و جويبار در مجلس- صبح روز شنبه و در روز پاياني نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري هاي استان،ضمن بازديد از غرفه مازندنومه،با ما به گفت وگو نشست.

اکبري در پاسخ به اين سئوال که چرا وي در مجلس پنجم که نماينده بوده، پيگير دولتي شدن شرکت نساجي مازندران بوده و اينک تمايل دارد اين شرکت خصوصي شود،گفت:در آن زمان ما اصل44 را نداشتيم،ولي الان طبق اين اصل-که در مجلس هفتم تصويب شد-بايد به سمت خصوصي سازي برويم.

وي افزود:من در مجلس پنجم نگفتم نساجي مازندران دولتي شود،بلکه دولت خودش اعلام کرد که مي خواهد اين شرکت را بازسازي کند و بسازد.

وي اظهارات ادياني-نماينده ديگر اين شهرستان-را که در گفت وگو با مازندنومه اعلام کرده بود سرمايه گذار ترک تعهداتش را تا دهم مهرماه سال گذشته اجرايي نکرده و برخي مفاد موجود در قرارداد في مابين يک طرفه به نفع  سرمايه گذار ترک را تکذيب کرد و گفت:اخراج کارگرهاي قديمي و جايگزيني کارگران جديد که گفته شده جزو مفاد قرارداد است،طبق قانون کار مي باشد.

وي تصريح کرد:در قرارداد نيامده که سرمايه گذار حق فروش زمين هاي شرکت را دارد و همه ادعاهاي مطرح شده در اين زمينه کذب محض است.

عضو کميسيون صنايع مجلس افزود:در قرارداد، اين قضيه صراحت دارد که سرمايه گذار حق جابه جايي و فروش اموال را تا پايان احياي کامل نساجي ندارد.

وي در ادامه سئوال کرد:چرا کسي پيگير وضعيت نامناسب شرکت نساجي قائم شهر نيست که دولتي است و مربوط به سازمان گسترش صنايع است؟

اکبري پرسيد:چرا کسي پيگير وضعيت البرز مرکزي نيست و يا کسي براي شرکت حرير قائم شهر دل نمي سوزاند،اما حالا که بنده پيگير اوضاع نساجي مازندران شده ام،ديگران دخالت و کارشکني مي کنند؟

وي افزود:بهتر است همه کساني که ساز مخالف مي زنند، پيگير مطالبات ديگر مردم قائم شهرباشند تا کارها در مسير صحيح خود انجام گيرد.

در ادامه اين گفت وگو از نماينده قائم شهر پرسيديم:" شما سال گذشته به مازندنومه اعلام کرده بوديد که تا عيدفطر امسال حداقل دوهزار نفر در نساجي مازندران مشغول کار مي شوند،با توجه به نزديک شدن زمان موعود چه نظري داريد" که وي گفت:من آن روز گفتم،چهار ماه بعد از افتتاح LC ماشين آلات نصب مي شود و کار شروع مي شود.

اکبري درباره علت تاخطر در افتتاح LC شرکت نساجي مازندران گفت:چون نساجي مازندران و مالک آن يعني بانک ملي در تحريم بين المللي و ليست سياه آمريکاست،اين کار به تاخير افتاده است.

نماينده قائم شهر درباره لزوم احداث کشتارگاه جديد در اين شهر،با توجه به وجود کشتارگاه صنعتي ساري گفت:در فضاي تحرک و رقابتي بخش خصوصي و در راستاي اجراي اصل 44 بايد محدوديت ها را ازبين برد.

وي ضمن اعلام اين نکته که مجوز لازم را براي تاسيس کشتارگاه قائم شهر گرفته،اما نمي داند ادامه کارها در چه مرحله اي است،افزود:ما نبايد فضاي رقابتي را ازبين ببريم و مشکلات را به مردم تحميل کنيم.

وي گفت:هم اکنون قصاب هاي قائم شهر و شهرهاي اطراف با موتور و ماشين گاو و گوسفند را به ساري مي برند تا کشتار صورت بگيرد و اين براي شاغلان اين بخش مشکلاتي ايجاد کرده است.



    ©2013 APG.ir