تعداد بازدید: 2771

توصیه به دیگران 1

جمعه 31 ارديبهشت 1389-0:0

نقد،نقد منصفانه

مدير کل صدا و سيماي مازندران گفت:به تعداد مخاطبان مان منتقد داريم(گزارشي از هم اندیشی رسانه استانی با ائمه جمعه استان مازندران)


 بنا بر گزارش ارسالي روابط عمومی شبکه طبرستان به مازندنومه، نشست هم اندیشی ائمه جمعه سراسر استان با رسانه استانی، برای مقابله با جنگ نرم،پنج شنبه گذشته با حضور مدیران صدا و سیمای مازندران و امامان جمعه شهرستان هاي استان برگزار شد.

 نماینده ولی فقیه در مازندران دراین همایش تصریح کرد:جنگ نرم حربه تاریخی دشمن برای مقابله با تفکر دینی است و چون خواسته دشمن درجنگ سخت محقق نشده است، جنگ نرم را با هدف تزلزل در ارکان خانواده ها پیش گرفتند.

وی احیاي خرده فرهنگهای بومی- ملی را یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم اعلام کرد و با قدردانی ازساخت فیلم های مذهبی در رسانه ملی گفت: تبیین پیام قرآن ومعارف الهی درحوزه های دیگر صدا و سیما نیز باید پررنگ تر شود.

مدیرکل صداو سیمای مرکز مازندران هم در این همایش با اشاره به اینکه صداو سیمای شبکه طبرستان آماده دریافت نقدهای عالمانه و منصفانه است،گفت: نقد غیرعالمانه سوء استفاده بیگانگان را به همراه خواهد داشت.

حمیدی با اشاره به اینکه رسانه ملی به دلیل فراگیربودن به تعداد مخاطبانش منتقد دارد،گفت: سیاست رسانه استانی همگامی در توسعه و وحدت بخشی دستگاههای اجرایی استان است.

وی کیفی سازی برنامه های شبکه طبرستان، تولید برنامه های فاخر و ساخت مستندهای تاثیرگذار در حوزه فرهنگ را رویکرد امسال رسانه استانی اعلام و تصریح کرد: صداو سیمای مرکز مازندران آماده بهره گیری ازنظرات و اندیشه های نخبگان دینی و فرهنگی است.

بر اساس اين گزارش،برخی از ائمه جمعه استان در این هم اندیشی دیدگاه های خود درباره مسائل فرهنگی، ضرورت آسیب شناسی برای مقابله با جنگ نرم و لزوم وحدت و همدلی مسئولان برای رفع آسیبهای اجتماعی و ضرورت دشمن شناسی بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی -نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر- با بیان اینکه معضلات فرهنگی دربرخی مناطق استان جدی است،گفت: تشکیل نشست های تخصصی برای یافتن راه حل های مناسب به منظور مقابله با ناهنجاری ها ضروري است.

 حجت الاسلام والمسلمین جباری- نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر- نیز با قدردانی از تدبیر رسانه ملی در معرفی چهره واقعی جریان فتنه در حوادث بعد از انتخابات تصریح کرد: هوشیاری و برنامه ریزی مناسب مدیران رسانه ملی بسیاری از توطئه های دشمنان و مخالفان نظام را خنثی کرد.

امام جمعه بهشهر افزود: عصبانیت بیگانگان و عناصر خودفروخته داخل کشور از رسانه ملی بیانگر عملکرد مناسب این رسانه در تولید و پخش برنامه های فاخر و تاثیرگذاری چون مستند امام روح الله، شاخص و دفاع مقدس است .

حجت الاسلام راشدی- امام جمعه چالوس- در این نشست با اشاره به اینکه وحدت و همدلی مسئولان نیاز امروز جامعه است گفت: دشمنان در صدد ایجاد تفرقه در بین مسئولان و بدبین کردن مردم به نظام است.

حجت الاسلام باقرزاده- امام جمعه رامسر- نیز با اشاره به تاثیرگذاری رسانه در جریان سازی فرهنگی گفت: مجریان برنامه ها در آراستگی به ظواهر اسلامی بیشتر دقت کنند.

حجت الاسلام قربانی -امام جمعه پل سفید- در این همایش با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی برنامه های رسانه ملی گفت: برای کاهش آسیبهای اجتماعی تولید و پخش فیلم ها براساس شناخت واقعی از جامعه باید باشد.

حجت الاسلام رسولی- امام جمعه سورک- نیز حضور بیشتر ائمه جمعه در برنامه های فرهنگی و معارفی رسانه استانی را خواستار شد.

حجت الاسلام کشیری- امام جمعه زیراب- گفت: متاسفانه برای مقابله با جنگ نرم دشمن دستگاههای فرهنگی آن گونه که انتظار می رفت به وظایف خود عمل نکردند .

حجت الاسلام یوسفی -امام جمعه کیاکلا- نیز کیفی شدن نحوه پخش خطبه های نماز جمعه را در صدا و سیمای مازندران خواستار شد.

حجت الاسلام تقی پور- امام جمعه بندپی شرقی- هم در این همایش گفت: شبکه طبرستان برای پاسخگویی به شبهات فرهنگی جامعه از نظرات کارشناسی ائمه جمعه بیشتر استفاده کند.

حجت الاسلام رضایی -امام جمعه کله بست- رسانه ملی را رسانه ای جامع و کلان نگر دانست و گفت: بسیاری از انتقادهای ما از برنامه های رسانه نشان می دهد ما برنامه ها را کامل رصد و نگاه نمی کنیم درحالی که رسانه ملی و استانی برای همه اقشار و سلیقه ها برنامه تولید می کند.

 حجت الاسلام مهدوی -امام جمعه شیرگاه- انتقاد را لازمه پویایی یک مجموعه دانست و افزود: انتقاد ما از صدا و سیما به منزله سهل انگاری و کم کاری این رسانه تاثیرگذار نیست بلکه هدف دقت بیشتر برای توسعه برنامه های فاخر و تاثیرگذار است.

در پایان این جلسه بیانه مشترکی در 12 بند قرائت شد که در آن با تاکید بر ولایت خواهی و ولایت پذیری مردم مازندران برلزوم برنامه ریزی موثر و تمام شمول نهادهای فرهنگی و قضایی برای ریشه کنی پدیده های ضد ارزشی در جامعه تاکید شد.

حمایت قاطع از مواضع رئیس جمهور در سخنرانی اخیر در سازمان ملل، ایجاد شرایط مطلوب با رعایت شئون اسلامی برای هموطنان در تعطیلات تابستانی و شناسایی قابلیتهای فرهنگی استان برای مقابله با جنگ نرم از جمله مواد دیگر این بیانیه بود.



    ©2013 APG.ir