تعداد بازدید: 2996

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 30 خرداد 1389-0:0

امکانات محلی برای خدمات ملی!؟

...مسئولان استان مازندران در جلسات مختلف ابراز می دارند بودجه ای برای طرح های تابستانه به استان مازندران تعلق نمی گیرد؛حال باید از نمایندگان مجلس خواست که حق مردم مازندران را از دولت بستانند.(يادداشتي از ايرج نياز آذري،سردبيرهفته نامه پيام کشاورز-بابل)


 با آغاز فصل تابستان و شروع مسافرت ها،استان مازندران از جمله مهمترین نقاطی است که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

وجود سواحل زیبا، جنگل های انبوه، مناطق ییلاقی خوش آب و هوا و از همه مهمتر جاده منتهی به مشهد مقدس موجب شده است استان مازندران در تمامی فصول پذیرای مسافران باشد،مسافرانی که از تمام نقاط کشورمان می آیند.

 به طور طبیعی وقتی از سفر و مسافر صحبت می شود ارائه خدمات و استاندارد های آن مورد توجه قرار می گیرد.

شاه بیت تمامی مسائلی که در تمامی جلسات مطرح می باشد این است که آیا امکانات استان مازندران تکافوی نیاز مسافران است یا خیر؟

واقعیت این است که مطابق نظام توزیع منابع و امکانات آنچه هم اکنون تخصیص داده می شود مطابق شاخص هایی است که به سایر استان ها تعلق می گیرد.

بر همین اساس دولت و مجلس بايد در ارائه منابع و امکانات به استان مازندران نگاه ویژه ای داشته باشند. از این جهت ذکر موارد زیر مورد توجه این قلم است:

1- مسئولان مازندران تلاش کنند مساله مسافران نوروزی و تابستانی را در حد یک موضوع ملی برای مسئولین کشور ترسیم نمایند و با چانه زنی و لابی فراوان به نظام بودجه ریزی کشور ( مجلس و دولت) بقبولانند که دریا و جنگل به عنوان فرصتی ملی مورد استفاده همه ایرانیان است وازاین حیث بودجه ملی می خواهد.

 2- دولت محترم به این نکته عنایت داشته باشد که امکانات موجود در مازندران ( حمل و نقل ، بهداشت، امنیت، خدمات و ...)برای یک استان با جمعیت و جغرافیای محلی تعریف شده و لذا افزودن بار ملی به این استان بودجه و امکانات ملی را می طلبد و شایسته در توزیع منابع به این نکته توجه شود .

 3- مسئولان استان مازندران در جلسات مختلف ابراز می دارند بودجه ای برای طرح های تابستانه به استان مازندران تعلق نمی گیرد؛حال باید از نمایندگان مجلس خواست که حق مردم مازندران را از دولت بستانند.

 4- باور عمومی در مازندران این است که گردشگران یک تهدید به حساب می آیند در صورتی که اساسا مساله گردشگری یک فرصت است لذا شایسته است تمامی دستگاه های مسئول در این خصوص چاره اندیشی کنند.

 5- مسائل فرهنگی ، آموزشی و مدیریت گردشگران امر مهمی است که به همکاری و تعامل دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی وابسته است. از این جهت تدوین بسته ای فرهنگی که بتواند نظام گردشگری را مدیریت نماید ضروری است. 

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir