تعداد بازدید: 2277

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 1 تير 1389-0:0

حافظي:به زودي دو تن مواد مخدر در مازندران نابود مي شود

جانشین معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: خانواده ها از نظارت سختگیرانه و برخورد پلیسی با فرزندان خودداری کنند-آثار یک بار استفاده از تریاک و مشتقات آن سه روز در ادرار ، یک ماه در خون و یک عمر در بدن انسان باقی می ماند.


جانشین معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آگاهی نداشتن خانواده ها نسبت به انواع مواد مخدر را مهمترین مشکل بر سر راه مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار داشت : خانواده ها از نظارت سختگیرانه و برخورد پلیسی با فرزندان خودداری کنند.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري علی حافظی با بیان اینکه سال 89 از سوی این ستاد سال اقدامات پیشگیری و فرهنگی نام گرفته،گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات خود را در چهار رویکرد مقابله ، پیشگیری از سوء مصرف برای جمعیت سالم ، درمان و کاهش آسیب برای افراد آلوده دنبال می کند.

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از شکل سنتی به صنعتی تصریح کرد: بر این اساس فعالیت دستگاه هایی که در امر مقابله با مواد مخدر مسئولیت دارند به سمت برخورد با مواد مخدر صنعتی جدید هدایت شده است.

 حافظی افزود: ضمن اینکه با عوامل و عناصر اصلی تهیه ، توزیع و مصرف مواد مخدر سنتی برخورد می شود ، مقابله با عناصر تهیه ، توزیع و مصرف مواد صنعتی جدید مانند شیشه با قاطعیت در دستور کار است.

 وی در توصیه ای به خانواده ها گفت: خانواده ها در جهت اقدامات پیشگیری ، نظارت بیشتری بر رفتار و حرکات فرزندان خود داشته باشند.

 جانشین معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه خانواده ها باید با استفاده هر نوع شیوه به ویژه شیوه های عاطفی ، فرهنگ نه گفتن را به فرزندان خود بیاموزند خاطرنشان کرد: فرهنگ نه گفتن باید در کانون خانواده به فرزندان آموزش داده شود،چراکه فرزندان در صورت بروز خلا عاطفی ، محبت را در خارج از کانون خانواده و در نزد دوستان ناباب جست و جو خواهند کرد.

 وی یادآور شد: دوستان ناباب به علت اینکه خود در آسیب های اجتماعی گرفتار هستند ، تمایل دارند همه را نیز به این منجلاب بکشانند.

حافظی با اشاره به اینکه هزینه پیشگیری کمتر از هزینه درمان است اظهار داشت : برای درمان مواد مخدر صنعتی باید هزینه ای گزاف پرداخت و برای آنها پروتکل درمانی قطعی نيز وجود ندارد.

 جانشین معاون و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه تصور نادرست از مصرف مواد مخدر سنتی مبنی بر درمان درها از دلایل گرایش افراد به اعتیاد است، گفت: اگرچه استفاده از مواد مخدر سنتی شاید به صورت لحظه ای درد را کاهش دهد اما آثار یک بار استفاده از تریاک و مشتقات آن سه روز در ادرار ، یک ماه در خون و یک عمر در بدن انسان باقی می ماند.

 وی با بیان اینکه فرد معتاد مستعد آلودگی های اخلافی و کج روی های اجتماعی است یادآور شد: ارتکاب جرایم ، مقاومت روانی افراد را می شکند و زمینه را برای وابستگی فرد به مواد مخدر مهیا می سازد.

حافظی با اشاره به اینکه نظارت خانواده ها نباید سختگیرانه و پلیسی باشد تصریح کرد: خانواده ها نباید نقاط ضعف فرزندان خود را دائما به رخ آنها بکشند بلکه سعی کنند و با ایجاد رابطه دوستانه در تخلیه فشار روانی فرزندان کمک کنند.

وی به جوانان توصیه کرد : جوانان در صورت بروز مشکل چنانچه نتوانند صحبت های خود را با والدین در میان بگذارند بهتر است به مراکز مشاور مراجعه کرده و از برخوردهای خودسرانه در مقابل مشکلات خودداری کنند.

حافظی یادآور شد: جوانان بهتر است حرف دل خود را نزد همگان بازگو نکنند تا مورد سوء استفاده فرصت طلبان قرار نگیرند.

 به گزارش مازندنومه وی در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در خصوص برنامه های این روز گفت: همایش مواد مخدر و ره آورد شوم آن اعتیاد ، قدرداني از فعالان مبارزه با مواد مخدر ، مراسم امحاء دو تن مواد مخدر در پنج شهرستان ساری ، رامسر ، آمل ، جویبار و بهشر و برگزاری نمایشگاه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در مرکز و شهرستان های استان از عمده برنامه های این هفته است.


  • چهارشنبه 18 آبان 1390-0:0

    salam,ba khaste bashid khedmate shoma.agar mishe negahi b gharbe mazandaran,sharestane abas abad byandaziid,khoney hast k mehale pakhshe mavad mikhadere,abas abad khiabane emam janbe restorane gol baran avalin koche samte rast avalin darvazey samet rastii k sardari ham dare,vali khodetoonn az ostan biyayn khone az inja ke30 be in mehal nafrestiin ,baray sehate ghazii shoma mitoonin sare koche joly restooran vaysiin va mashinay k mirano bebiniin,kolan age dar roz khode hamsayeha baray raftamad beran 5 ta mashine ama rozi balay 17 ta mashin abor mikone k afrade nashenas va ba ghiyafehey na shayest,man emshab barnamatoono az shabakey mazandaran didam sarhang hosyniii,,aghay hoseni be nazare man shoma adame fali hasti leza az shoma khahesh manadam be in mored baresi kamel farmaid chon darhale kharab kardane javoonay abas abad mishe,ba tashakoor


    ©2013 APG.ir