تعداد بازدید: 2712

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 3 تير 1389-0:0

طاهايي:من هم خبرنگارم،اما مظلوميت شما را ندارم

طاهايي: استاندار نیز یک خبرنگار است اما مظلومیت خبرنگار را ندارد-در همایش شیراز برای من که یک استاندار بودم صندلی نبود-به دنبال تولید برق از زباله در ساری هستم-یک ماه قبل از هجرت دکتر شريعتي با وی دیدار داشتم.(گزارش مازندنومه از نشست روز چهارشنبه استاندار مازندران با مديران رسانه هاي استان)


مهندس طاهايي عصر روز چهارشنبه،براي دومين بار ميزبان مديران رسانه هاي استان بود.

به گزارش خبرنگار مازندنومه تعداد زیادی از مديران و صاحبان رسانه ها برای دیدار و گفت و گو با استاندار مازندران در سالن شماره یک استانداری گرد هم آمده بودند.

بر خلاف برخی مدیران اداره ها وسازمان ها که همواره دیرتر از ساعت مقرر در جلسات حضور می یابند، اغلب مديران رسانه ها راس ساعت 17 در این سالن گرد آمده بودند.

بيشترحاضران به نبودنشاط اجتماعی در جامعه اشاره داشتند و اینکه چرا مراسم شهادت و ارتحال با شدت تمام برگزار می شود، اما در میلاد ائمه و بعثت پیامبر (ص) آن گونه که بایسته است، مراسم شادی(البته با رعایت شئون اسلامی) برگزار نمی شود.

بحث زباله نیز دیگر دغدغه اصحاب رسانه بود و اینکه چرا شهرداران برای هر مساله اي هزینه می کنند اما از خرید سطل های زباله مکانیزه خودداری می کنند.

موضوع مجمع نمایندگان استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط جمع حاضر بود که مجمع نمایندگان مازندران کجا هستند و چرا خبرنگاران در جلسات مجمع نمایندگان حضور ندارند و اینکه هیچ مجمع نمایندگانی نداریم که در مواقع لزوم اثرگذار باشد.

اصحاب رسانه تنها به بیان چالش ها و معضلات مطبوعات بسنده نکرده و دغدغه ای فراتر و در سطح مردم استان داشتند .

  دسترسی نداشتن مردم به نمایندگان ، پرداخت حقوق سال گذشته ناجیان غریق در دو ماه گذشته ، شرکت نکردن جوانان در طرح های اوقات فراغت ، نبود برنامه های فرح بخش برای قشر جوان و نوجوان ، بی برنامگی در اجرای برنامه های فرهنگی ، مظلومیت فرهنگ در لفظ و کلام ،بازتاب نيافتن نامه های استاندار به مسئولان کشوری ، کاستی در توجه فرهنگی به روستاها ، انباشته شدن انبار بزرگترین کارخانه چوب و کاغذ خاورمیانه از کاغذ ، انحصاری شدن آگهی ها ، بی اعتمادی مردم به مطبوعات ، وجود چالش در استان به اندازه فرصت ها و استفاده نکردن استان از مدیران ارشد کشوری که مازندرانی هستند، از جمله موارد مطرح شده توسط مسئولان و مدیران رسانه ها بود.

در جلسه روز چهارشنبه برخی از مسئولان رسانه ها از مدیرانی گلایه داشتند که هزینه رپرتاژ آگهی را شش ماه پس از انتشار خبر پرداخت می کنند.

 در صورتی که برخی از همین مسئولان رسانه ها خود نیز سهم خبرنگار از این مبلغ را شش ماه پس از دریافت هزینه آگهی آن هم با اما و اگرهایی پرداخت می کنند!

 طاهایی پس از شنیدن نقطه نظرات و انتقادات اصحاب رسانه به ایراد سخن پرداخت.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساری،علی اکبر طاهایی در جلسه هم اندیشی یا مدیران رسانه های گروهی گفت: منتقد صمیمی حق نگر و واقع نگر را دوست دارم و این رویکرد را به مدیران استان نیز القا می کنم و مدیران باید در این زمینه با من اتفاق نظر داشته باشند.

 وی با اشاره به انعکاس و بازخوانی خبرنگاران به مواردی که راکد مانده و یا به دست فراموشی سپرده شده تصریح کرد: مدیران دستگاه ها نباید از انعکاس موارد این چنینی نسبت به اصحاب رسانه دلسرد شوند.

طاهایی مطالبه کاستی های استان و انعکاس آن را حق اصحاب رسانه دانست و افزود: مطالبه برخی رخدادها در سایر استان ها که در مازندران اتفاق نمی افتد یک خواسته به حق مطبوعات است و دلسردی در این زمینه دور از انتظار نیست .

وی یادآور شد: رسیدگی به موضوعات جدی جامعه امروز ، فضای آزاد رسانه ای را طلب می کند که گفتمان رسانه ای و گفت و گوی بی دغدغه در آن صورت گیرد.

 استاندار مازندران در رابطه با پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چنانچه حضور خبرنگاران در سفرهای خارجی نیازمند بررسی کمیته نقل و انتقالات است، چرا طاهایی در سفر خارج از استان خبرنگاران را همراه ندارد و استاندار گلستان که استانداری صفر کیلومتر است خبرنگاران را در همایش شیراز به همراه داشته ، افزود: در همایش شیراز برای من که یک استاندار بودم صندلی نبود و بیم آن داشتم که استان فارس به جهت اینکه نخستین بار همایش را برگزار می کرد ، نتواند میزبان خوبی باشد که این چنین هم بود و بعد مسافت نیز از ملاحظاتی بود که نتوانستم خبرنگاران را همراه داشته باشم.

 طاهایی در خصوص پیشنهادهاي سفر سوم دولت با بیان اینکه تاکنون هزار پیشنهاد در بسته فرهنگی جای گرفته گفت: اکنون با تعداد زیاد پیشنهادها مواجه هستیم و پس از ویرایش ،نسخه اي از آن را دراختیار مطبوعات قرار خواهیم داد تا پیرامون نکته های مطرح شده ، نقطه نظرات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار نشاط در جامعه بیشتر باید پدیدار شود،اظهار داشت : باید در رفتارهای مدیریتی با مثال های مدیریتی و مصادیق مربوط به آن،مسائل را عملیاتی کنیم.

 طاهایی با بیان اینکه امسال تعداد ناجیان غریق از 270 نفر به 400 نفر افزایش یافته یادآور شد: در خصوص بودجه سفر سوم دولت ، از رئیس جهور اجازه گرفتیم که اعتبار فرهنگی بودجه سفر برای موضوع دریا زودتر از تحقق سفر اختصاص یابد .

وی با اشاره به اینکه برای طرح آزادسازی سواحل مبلغ 330 میلیارد تومان فقط جهت زیرساخت تقاضا کرده ام افزود: هر کیلومتر ساماندهی سواد آزاد شده 15 میلیارد ریال و بیش از سه میلیارد تومان نیز برای مسائل فرهنگی در سواحل اعتبار نیاز است.

استاندار مازندران در پاسخ به این سوال که چرا مازندران از ظرفیت مدیران ارشد مازندرانی در دولت استفاده نمی کند گفت: بگذاریم چهره های ارشد استانی در دولت را مازندرانی نگر و استانی نکنیم و چهره هایی ملی باقی بمانند که خدمات خود را در سطح کشور گسترش دهند.

وی در خصوص معضل زباله شهرستان ساری با اشاره به اینکه روش کمپوست در دنیا منسوخ شده،خاطرنشان کرد: به دنبال تولید برق از زباله در ساری هستم و وزارت کشور نیز معضل زباله مازندران را در دستور کار شورای امنیت کشور قرار داده است.

طاهایی با بیان اینکه در رابطه با معضل زباله ساری دستگاه زباله سوز با اعتبار 60 میلیارد تومان پیش بینی شده گفت: این در حالی است که بودجه شهرداری ساری 50 میلیارد تومان است .

 وی یادآور شد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه مصوب برای زباله لحاظ شده که تاکنون مبلغ یک میلیارد و 290 میلیون تومان از این بودجه محقق شده است.

طاهایی با اشاره به قانون جدید توزیع آگهی ها که توسط رئیس دولت به دستگاه ها ابلاغ شده اظهار داشت : نماینده مردم ساری در مجلس از منظر اینکه عضو کمیسیون فرهنگی است باید این مساله را پیگیری کند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر شریعتی در خصوص وی گفت: یک ماه قبل از هجرت دکتر با وی دیدار داشتم و دغدغه های شریعتی را نسبت به روحانیت اصیل دیدم .

 استاندار مازندران با بیان اینکه در آخرین نشست با دکتر شریعتی از وی در خصوص تقلید پرسیدم و خواستم که تقلید را برایم معنی کند اظهار داشت : شریعتی در این خصوص گفت به راستی می توان از آقا ( امام خمینی ره ) تقلید کرد.

وی به دغدغه شریعتی در خصوص نوشته هایش اشاره کرد و به بیان اندیشه دکتر پرداخت که شریعتی گفته بود « اگر توفیق داشته باشم و زنده بمانم نوشته هایم را بازخوانی و ویرایش خواهم کرد و اگر نتوانستم گروهی را برمی گزینم که وصی من باشند و این کار را انجام دهند».

طاهایی در پایان یادآور شد: در حد توان و بضاعت برای کمک به اصحاب رسانه تلاش خواهم کرد ، موقعیت خبرنگاران را درک می کنم و اهمیت رسانه را می دانم چراکه استاندار نیز یک خبرنگار است اما استاندار مظلومیت خبرنگار را ندارد.

 وی در ادامه از انتصاب فرماندار تنکابن به عنوان معاون استاندار در شهرهای غرب استان با حکم وزیر کشور خبر داد.

وي گفت:روز جمعه با حضور در شهرستان بلده به مشکلات مردم منطقه رسیدگی خواهم کرد.

گفتني است نشست استاندار بیش از سه ساعت به طول انجامید.

طاهایی دومین نشست خود با مدیران رسانه ها را در حالی برگزار کرد که از بهمن ماه سال گذشته تاکنون با خبرنگاران که ستون های اصلی مطبوعاتند نشستی نداشته است.



    ©2013 APG.ir