تعداد بازدید: 2291

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 8 تير 1389-0:0

انتخابات در یک سکانس

...نتیجه رای گیری بازرسان خانه مطبوعات نشان داد که سفر وزیر ارشاد بهانه خوبی برای حضور نيافتن خبرنگاران در جلسه انتخاب بازرس به واسطه همراهی با وزیر بود.(نقدي بر انتخابات اخير خانه مطبوعات مازندران)


 مازندنومه:نوشته زير را يکي از خبرنگاران حاضر درجلسه انتخابات بازرسان خانه مطبوعات براي ما ارسال کرده است که با حذف بخش هايي از آن در دسترس شما قرار گرفته است.ما آمادگي داريم پاسخ خانه مطبوعات را نيز در سايت قرار دهيم.

-----------------

پنجشنبه سوم تیرماه سال 1389 خورشیدی- روز – داخلی- پلان یک – برداشت اول-(نمای باز ) – سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری 

 نمایشگاهی از سنگ های زینتی و معدنی و زنی که با وسواس خاصی سنگ های به نمایش گذاشته شده به ویژه سنگ های ماه تولد را از نظر می گذراند.

  قرار است با حضور اعضای خانه مطبوعات عملکرد بازرسان قبلی بررسی شده و همزمان انتخابات بازرسان جدید نیز انجام شود.

با توجه به اینکه خانه مطبوعات قریب به 300 عضو رسمی دارد انتظار می رود که شاهد حضور نفرات زیادی در سالن مجتمع باشیم.

 بر خلاف انتظار با تعداد اندکی از اعضا برخورد می کنیم که اکثر آنها نیز عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات و کاندیداهای فعلی و بازرسان قبلی هستند.

 روز – داخلی – پلان دوم (دوربین از زاویه بالا به پایین در حرکت و مقابل میز ثابت)

 دو زن پشت میزی قرار دارند و اسامی تازه واردان را با لیست روی میز تطبیق داده و برگه ثبت رای را در اختیار افراد دارای صلاحیت می گذارند و مراقب هستند تا اشتباهی رخ ندهد.( کار باید قانونی باشد )

طبق قرار  باید راس ساعت 10 صبح همه حاضر شوند ولی به علت قلت نفرات ، ساعتی دیگر به این زمان اضافه می شود.

روز – داخلی – پلان سوم (نمای بسته از یک زن)

 دوربین به دنبال سوژه وارد سالن می شود. صندلی های سالن برایش دهن کجی می کنند.از اینکه در این جمع حاضر شده است ،احساس خوشایندی ندارد.

 روز – داخلی – پلان چهارم ( نمای باز از سالن و سپس زوم روی تک تک افراد حاضرکه هر یک به فراخور حال خود در گوش میکروفن زمزمه می کنند)

 آخر چه کسی به اینها نگفته بود که امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان استان مازندران است. شاید هم اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات فکر کردند که وزیر را چه کاری است به مطبوعات و وی حتما برای بررسی و احتمالا بهبود روند چگونگی سایر شاخه های هنری به استان تشریف فرما شده است.

 البته همیشه راه سومی هم هست که بتوان به آن اندیشید ، راهی که قاعدتا افراد را از قرار گرفتن بر سر دوراهی ، رهایی می بخشد. به نظر می آید با توجه به اختلافاتی که اخیرا اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات را دچار چالش های جدی کرده و از آن بدتر از سوراخ سمبه های دفتر شورا به بیرون درز کرده ،بهتر است که انتخابات در کمال آسودگی خاطر یعنی با حضور اقلیت اعضا ، صورت گیرد.

قانون هم که دست ها را باز گذاشته و چون دور دوم است انتخابات با هر تعدادی که برگزار شود جنبه رسمی دارد و خدشه ای بر آن وارد نیست.

 اگر چنین نیست چرا زمانی که اکثریت اعضای حاضر که فقط بیست و اندی نفر بودند به پیشنهاد( ...)که خواستار برگزاری انتخابات در زمان دیگری شد ، مدیرخانه مطبوعات به همراه دیگر اعضای شورای مرکزی به شدت مخالفت کرده و خواستار برگزاری انتخابات به استناد قانون شدند؟

  راستی یادم رفت بگویم که عزیزان اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات در طی سال گذشته(...)

 دستور جلسه ، انتخاب بازرس جدید بود که طبق روال سال های گذشته پس از قرائت گزارش عملکرد بازرسان قبلی صورت می گرفت ولی نمی دانم چرا گزارش مالی خانه مطبوعات از زبان آقای (...) به سمع و نظر حاضران می رسد.

(...) از موارد جالب این نشست ، مجادله دو تن از اعضای هیات رئیسه سنی از یک سو و سه تن از اعضای شورای مرکزی از سوی دیگر آن هم پس از تذکر قانونی مبنی بر وجود ابهام و ایراد در روند چگونگی برگزاری جلسه و عملکرد مالی قرائت شده،بود. طرفین دعوا با تلاشی وصف ناپذیر ، سعی در زیر سوال بردن یکدیگر داشتند و من نفهمیدم(...) اگرچه این مساله با حضور یکی از بازرسان قبلی در پشت تریبون و رفع اتهام از مدیرعامل و دیگر اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات تا حدودی تعدیل شد اما اصطکاک به وجود آمده تا پایان جلسه ادامه داشت.

. بالاخره انتخابات با 40 شرکت کننده غایب به صورت وکالتنامه ای و بیست و اندی نفر حاضر در جلسه ، انجام شد.

 نتیجه رای گیری نیز نشان داد که سفر وزیر ارشاد بهانه خوبی برای حضور نيافتن خبرنگاران در جلسه انتخاب بازرس به واسطه همراهی با وزیر بود.

 ساعت 12 و 30 دقیقه بازرسان قبلی بر سر پست خود ابقا شدند.

 تذکر سینمایی:این پلان خیلی کشدار و خسته کننده بود. روز - خارجی – پلان پنجم – ( نمایی نزدیک از یک زن )

نگاهی به سنگ های ماه تولدم که از نمایشگاه خریده ام می اندازم و از حیاط مجتمع بیرون می آیم .

 سنگ هایی که بی شک تنها دستاورد امروز من بود.



    ©2013 APG.ir