تعداد بازدید: 4566

توصیه به دیگران 6

دوشنبه 28 تير 1389-17:13

آقاي رييس را عزل کنيد

... چاره ای وجود ندارد که در پایان ماجرا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به خاطر ضعف در اطلاع رسانی از مسایل دانشگاه و عکس العمل های احساسی وی در حمایت کورکورانه از مسئولان دانشگاه و تهدید خبرنگاران به شکایت در نخستین فرصت بر کنار شود.(يادداشتي از صمد صالح طبري،سردبير هفته نامه محلي بابل نامه)


در پی درج گزارش انتقادی نشریه بابل نامه در شماره 72 به تاریخ 14 تیر 89 با عنوان" باز هم دست درازی به بیت المال از نوع خرید تجهیزات بیمارستانی در بابل" که از تخلفات گسترده مالی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل خبر داده بود، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل در اقدامی عجولانه و منفعلانه، به مدد چند نشریه همسو که در انعکاس خبر این تخلفات مالی سکوت کرده بودند، با اهدای رپرتاژ آگهی چند صفحه ای، که فقط در گستره محلی توزیع می شود،سعی کردند تا اين گزارش واقعی را که مورد تائید مسئولان قضائی است تحت تاثیر قرار دهند.

  این بی احترامی در دعوت نکردن از تمام خبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان و استان و سرپوش گذاشتن بر واقعیت های موجود، مسئولان این دانشگاه را در وضعیت بغرنج و بحرانی قرار داده است و چاره ای وجود ندارد که در پایان ماجرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل به خاطر ضعف در اطلاع رسانی از مسایل دانشگاه و عکس العمل های احساسی وی در حمایت کورکورانه از مسئولان دانشگاه و تهدید خبرنگاران به شکایت به مسئولان قضایی در صورت انعکاس خبر در نخستین فرصت بر کنار شود و جای خود را به فردی جوان و لایق که کارشناس باشد واگذار نماید.

برای اطلاع مسئولان دانشگاه و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل باید اذعان داشت مصاحبه های آنچنانی که در ویژه نامه های محلی انعکاس یافته است هرگز مورد توجه مردم واقع نخواهد شد و هزینه بیت المال را هدر دادن است. 

 این در سخنان مسئول محترم روابط عمومی که در انعکاس وسیع مطالب قبلی نشریه بابل نامه در شماره 72 در سایت این نشریه، که در تمام نقاط جهان قابل دریافت و استفاده است و بالطبع سایر سایت های استان و کشور نیز همان مطالب بابل نامه را به صورت کامل انعکاس داده بودند و به گفته ایشان دریا نیوز، مازندنومه، بابل نیوز و ... مطالب بابل نامه را انتقال داده بودند، خود بیانگر بسیاری از واقعیت هاست که نشریه بابل نامه به دور از وابستگی های باندی و جناحی، با ارائه مطالب انتقادی جایگاه خود را محکم کرده است و چاپ مطالب در این نشریه از ویژگی هایی برخوردار است که ویژه نامه های محلی یا برخی نشریات محلی فاقد این انگیزه و انعکاس مطالب آنها در سایت ها می باشد و این همه هزینه میلیونی دانشگاه ره به جایی نخواهد برد و در آینده شاهد عزل مسئولان ضعیف خواهیم بود.

براید اطلاع خوانندگان محترم باید گفت؛ در پی پخش شایعات گسترده در سطح شهر و استان مبنی بر تخلفات گسترده مالی و دستگیری چند نفر در رابطه با خرید تجهیزات و اموال و لوازم مورد نیاز بیمارستان آیت الله روحانی که مرکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل محسوب می شود. در تماس با رئیس دانشگاه -دکتر مکانیکی- و مسئول روابط عمومی -سرکار خانم خورشیدی- آنها منکر هر گونه تخلفات مالی و حیف و میل بیت المال شده بودند و به رغم وعده هایی مبنی بر برگزاری مصاحبه مطبوعاتی برای بیان جزئیات آن خوددداری کردند. 

 بابل نامه به رسم ادب و احترام به سخنان رئیس دانشگاه و سابقه دوستی نزدیک با ایشان در چاپ گزارش مربوط به بیمارستان در شماره 71 خودداری کرده است تا اینکه رئیس دادگستری بابل آقای رضیان در گفتگویی به مناسبت قوه قضائیه به خبرنگاران گفت، پرونده تخلفات مالی در بیمارستان آیت الله روحانی در دادسرا تشکیل شده است و اتهام وارده توسط ضابطان اطلاعات شهرستان بابل در دست تحقیقات و رسیدگی می باشد.

 وی از دستگیری و بازداشت دو نفر که جزو کارمندان رسمی این بیمارستان نبوده اند و به صورت غیر کادری در خرید اموال و تجهیز و تکمیل لوازم مورد نیاز بیمارستان نقش اساسی داشته اند خبرداد و گفت: این دو نفر در خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز بیمارستان روحانی بابل با صدور فاکتورهای جعلی اقدام به سودجویی می کردند که شناسایی و دستگیر شدند.

با وجود صحت شایعات و سخنان مقام ارشد قضایی شهرستان، همچنان رئیس دانشگاه و مسئول روابط عمومی بر طبل شایعه و دروغ بودن مطالب می کوبیدند و بارها بر اثر اصرار نشریه بابل نامه(وبرخي پايگاه هاي مجازي استان) مبنی بر صدور اطلاعیه رسمی مبنی بر دروغ بودن از سوی روابط عمومی انتشار داده شود که تا کنون این درخواست اجابت نشده است.

از طرفی با مصاحبه رئیس دادگستری بابل و رسالت نشریه، اقدام به چاپ سخنان ایشان و مطالبی در سخن نخست شماره 72 بابل نامه شد.

 پس از چاپ این مطالب در بابل نامه، مسئول روابط عمومی نسبت به نشریه اعتراض کرد که چرا حرفهای ما چاپ نشده است. نشریه نمی تواند سخنان مستند و قانونی مقام قضائی را کذب تلقی نماید و سخنان کذب مسئولان دانشگاه را در نشریه درج نماید که این نوعی تبلیغ کذب است و نشریه متهم به سازش و سکوت خواهد شد و این در ذات و رسالت ما نیست.

ممکن است نشریات دیگر سکوت کنند چون رپرتاژ را از دست خواهند داد اما دانشگاه این انتظار را از بابل نامه نداشته باشد. بابل نامه اگر رپرتاژ دریافت کرد این حق اوست ولی انتقاد را هیچگاه در محاق نخواهد گذاشت.

مشخص  نیست چرا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل اصرار دارند با دادن آگهی های چند صفحه ای به ویژه نامه های محلی سعی دارند بگویند اتفاقی رخ نداده است؟

برای اطلاع مردم و خوانندگان عزیز بابل نامه و شخص خانم خورشیدی می گوئیم که آقای ح.ا که دبیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل است در نخستین دوره رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یعنی دکتر خالق نژاد به خاطر کلاهبرداری و سوء استفاده از بیت المال به مدت 35 روز در زندان اوین در تهران بازداشت بود که پس از برگشت دادن وجه پنج هزار دلاری با وساطت و نامه مرحوم مهندس مجدآرا نماینده مجلس شورای اسلامی نامبرده از زندان آزاد می شود.

 شخص ح.ا توسط چه کسی دوباره به سمت دبیر تجهیزات پزشکی این دانشگاه منصوب و مشغول به کار شده است؟

وی که کارمند بازنشسته دانشگاه است و قبلا نیز مشکلات سوء مالی داشته است بر اساس کدام شایسته سالاری خریدهای میلیونی دانشگاه و بیمارستان  و... را انجام داده است؟

در اینجا از کسانی که به حقوق آنها در دانشگاه و بیمارستان مذکور ظلم شده است انتظار داریم با مطبوعات همکاری کنند و بابل نامه آمادگی دارد تا سایر مواردی چون ورود افراد به عنوان آشنا و نیروی جدید به بیمارستان آیت الله روحانی و دیگر واحد ها برای بیان ضعف مدیریت مشهود در دانشگاه علوم پزشکی بابل به اطلاع مردم استان و بابل و مسئولان محترم برساند و از وزیران محترم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد بدور از هر گونه جناح بازیها و سفارشات معمول با افراد خاطی و ضعیف که سعی دارند با ترس دادن خبرنگاران و ایجاد رعب و وحشت در رسانه ها همواره زمینه را برای رشد افراد ناسالم مهیا نمایند. شدیدا برخورد کنند.


  • حا جی آ قازادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 19 دی 1390-0:0

    آفرین بر شما که شجاهت داری واققعیت ها باید انعکاس شود این رسالت خبر نگار است قضاوت با دادگاه است خدا قوت به شما وهمکار ساعی وپرتلاش تان

    • سید مصطفی مبین پاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 16 دی 1389-0:0

      جواب به حسین : من مصطفی هستم تو که از کار بر کنار شدی و دیگر کاره ای نیستی پس چرا از خون پدر شهیدت دفاع نمی کنی بجای دست اندازی به بیت المال و حمایت از آنها بهتر است شجاع باشی و واقعیت را بگویی تا مدیون خون پدرت نباشی .

      • سه شنبه 29 تير 1389-0:0

        من نمي دانم چرا ما بايد چشمانمان را بر اين همه خدمات كه در دوران دولت نهم و دهم شده مثل راه اندازي بيمارستان روحاني بعد از 8 سال تعطيلي . ايجاد مراكز درمان معتادان نوسازي بيمارستان بهشتي ساماندهی کلینیک های دولتی درمانگاه دندانپزشکی و ... ببنديم و با احساسات و یا انگيزه هاي سياسي كه در نوشتار بالا موج مي زند حتي مصاحبه رييس دادگستری را هم نديده بگیریم و منتظر پایان تحقیقات قضایی هم نشویم براستی برادران خبرنگار هدف شما چیست اعتلای شهرمان یا اقراض سیاسی دیگران ثواب حرفه مقدستان را با چه چیزی معاوضه کرده اید.

        • سه شنبه 29 تير 1389-0:0

          بابا ايولله بابل نامه خوشم مياد هر وقت كه يك اتفاق مي افته ميگي من از قبل مي دونستم كاره خوبيه موفق مي شي در ارتباط با دانشگاه هم صبر كن احكام متخلفين ادعائي بياد اونوقت اگه خلافي هم نداشتن لابد باز هم مي گي من از قبل مي دونستم ولي نذاشتن بگم دست بردار از اين كارها اميدوارم مشتريهايت از راه ديگري پيدا بشن


          ©2013 APG.ir