تعداد بازدید: 1897

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 4 مرداد 1389-15:39

شنگن يادت نره!

 رييس موسسه فرهنگي اكو گفت: صدور ويزاي شنگن فرهنگي را به وزارت امور خارجه پيشنهاد داديم تا نخبگان فرهنگي كشورها به راحتي در مرزها تردد كنند.


بنا بر خبر رسيده به مازندنومه،دكتر ايوبي در گفتگو با روابط عمومي ششمين جشنواره بين المللي مجسمه هاي شني گفت: اين پيشنهاد با استقبال وزارت امور خارجه روبه رو شده است.

 وي با بيان اينكه سيمرغ نام پيشنهادي براي اين شنگن است، افزود: از نام هايي كه از سوي هنرمندان و فرهيختگان براي شنگن فرهنگي پيشنهاد شود، استقبال مي كنيم.

گفتني است پیمان شنگن (به آلمانی: Schengen) موافقت نامه‌ای است که به برداشته شدن مرز بین چندین کشور اروپایی انجامید و امکان مسافرت بدون روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این پیمان در سال ۱۹۸۵ بین پنج کشور اروپای غربی به امضا رسید، و کشورهای دیگر به تدریج به این پیمان ملحق شدند. در حال حاضر پیمان شنگن شامل ۲۵ کشور اروپایی است.

پیمان شِنگن در سال ‪ ۱۹۸۵‬در لوکزامبورگ از سوی بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ به امضا رسید. تمام کشورهای اتحادیه اروپا بجز بریتانیا و ایرلند وارد این پیمان شده‌اند. در حال حاضر (سال ۲۰۱۰) ۲۵ کشور عضو این پیمان هستند.

 ايوبي از ارسال فراخوان ششمين جشنواره مجسمه هاي شني به 10 كشور عضو اكو خبر داد و افزود: در نشستي كه پيرامون نمايشگاه خوشنويسي اكو برگزار شد از كشورهاي عضو براي حضور در جشنواره مجسمه هاي شني دعوت كرديم.

 وي به رويكرد استاني موسسه فرهنگي اكو اشاره كرد و گفت: در جشنواره خوشنويسي اكو، قزوين را به عنوان مركز فعاليت هاي خوشنويسي معرفي كرديم و از آثار منتخب دو سالانه اين استان بهره خواهيم برد.

 ايوبي اظهار داشت: ايران فقط تهران نيست و بايد به تمركز زدايي در عرصه فرهنگ و هنر توجه ويژه اي داشت.

 رييس موسسه فرهنگي اكو به قابليت هاي مازندران در برگزاري رويدادهاي فرهنگي و هنري اكو اشاره كرد و گفت: همسايگي اين استان با كشورهاي حاشيه درياي خزر، گردشگر پذير بودن و داشته هاي غني فرهنگي فرصت مناسبي براي برپايي رويدادهاي بين المللي فرهنگي و هنري را فراهم مي كند.

وي درباره راه اندازي دفتر موسسه فرهنگي اكو در مازندران گفت: دفاتر موسسه در شيراز و اصفهان افتتاح شده است.

 ايوبي براي همكاري با دبيرخانه جشنواره بين المللي فيلم كوتاه وارش كه آبان ماه در مازندران برگزار مي شود اعلام آمادگي كرد و گفت: حضور فعال در رويدادهايي كه از مؤلفه هاي لازم فراملي برخوردار باشند، رويكرد موسسه فرهنگي اكو است.

وي در ادامه به ضرورت مناسبات فرهنگي جمهوري اسلامي با ساير كشورها اشاره كرد و گفت: ارتباط تاريخي كهن و فراگيري ميان ايران با كشورهاي اطراف وجود دارد.

 ايوبي شناخت اهالي فرهنگ و هنر و علاقه مندان را از فعاليت هاي موسسه فرهنگي اكو مثبت و اميدبخش ارزيابي كرد و گفت: مقرر سازمان منطقه اي اكو در ايران واقع شده است،بنابراين بايد با ارائه تصويري روشن از فعاليت ها، در راستاي معرفي تاثيرگذار اكو كوشيد و به اين ناشناخته بودن پايان بخشيد.

 وي از تعامل با هنرمندان عرصه هاي مختلف، اعزام گروه 60 نفره گردشگري، علمي و فرهنگي از دانشگاه تهران به تاجيكستان، كنسرت هاي موسيقي مشترك و تشكيل اركستر سمفونيك اكو به عنوان ديگر فعاليت هاي در دست اجراي موسسه فرهنگي اكو ياد كرد.



    ©2013 APG.ir