تعداد بازدید: 2178

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 4 مرداد 1389-23:5

هزار پرسش و اما

...شخصي که اخيرا" به اتهام تخلفات مالی در خرید تجهیزات بیمارستانی بازداشت شده است در دوره ریاست دکتر خالق نژاد در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعمال خلاف قانون و سوء استفاده مالی مرتکب شده بود.(يادداشتي از صمد صالح طبري،سردبير هفته نامه بابل نامه)


*اين يادداشت در شماره 75 هفته نامه بابل نامه منتشر شد.

همان گونه که در شماره قبلی نشريه بابل نامه(شماره 74) عنوان شد،دبیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل قبلا" نیز تخلفاتی داشته است. او پس از بازنشستگی هم دعوت به کار می شود. سوال اینجاست، شخصی که دارای سوء استفاده مالی ریالی و ارزی است چگونه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل مجددا" او را دعوت به کار می کند و حقوق و خودرو و امکانات قابل توجهی به وی پرداخت می کند؟!

آقای ح.ا که اخیرا به اتهام تخلفات مالی در خرید تجهیزات بیمارستانی بازداشت شده است در دوره ریاست دکتر خالق نژاد در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اعمال خلاف قانون و سوء استفاده مالی مرتکب شده بود که در پی لو رفتن و دستگیری یکی از شرکتهای پرداخت کننده و اعتراف آن شرکت به پرداخت مبلغ به وی،  توسط دادسرای عمومی تهران، مدت 39 روز در زندان اوین در بازداشت بسر می برد. این شخص از شرکت های متعدد مبالغی زیادی ریال، دلار ، فرانک و مارک دریافت کرده بود. ( اسامی شرکت ها  در نشریه محفوظ است)

او از یک شرکت 900/52 دلار دریافت که سی هزار دلار آن (دریافت اولیه) در تاریخ 11/7/71 به ریال تبدیل و به حساب هیات امنا واریز شد.

وی از یک شرکت دیگر1100  دلار و 9300 مارک، از شرکت بعدی 5550 دلار، از شرکت دیگری 1100 فرانک سوئیس و شرکت دیگر هم یک میلیون و 290 هزار ریال، شرکت دیگر 1000 مارک و یک میلیون و سی هزار ریال، که از مبلغ فوق ، 925 هزارریال یکدستگاه کولر جهت بیمارستان شهید یحیی نژاد پرداخت گردید و از شرکت بعدی هفت هزار مارک، از یک شرکت دیگر هم 620 مارک دریافت کرد، که جمع باقی مانده مبلغ پس از واریز معادل ریالی سی هزار دلار فوق، به حساب هیات امنا واریز گردید و مرحوم محمد مجد آرا نماینده وقت مردم بابلسر و بندپی در مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ 25/2/73 با ارسال نامه ای به یکی از شعب دادگاه کیفری تهران  موجب آزادی وی را فراهم  می آورد.

 در پی درخواست دادسرای عمومی تهران، دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز کلیه وجوهات اخذ شده از طریق اختلاس و تدلیس در معاملات دولتی توسط ح.ا را که در صندوق قرض الحسنه این دانشگاه نگهداری می شد به دادگستری عودت داده است.

 آیا چنین فردی شایستگی آن را داشته است که باز هم مسئول خرید تجهیزات میلیونی دانشگاه شود؟ آیا ما در کشور کمبود نیرو داریم که باید از یک متخلف استفاده شود؟ چرا مار گزیده از ریسمان سیاه وسفید نمی ترسد؟

اگر چه زحمات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل در این شهرستان برکسی پوشیده نیست و گزارش طولانی دانشگاه در آگهی نامه هایی در ویژه نامه های محلی به اطلاع مردم منطقه رسیده است. ولی چاپ همین ویژه نامه ها مسایل جدیدی را از یکی از مسئولان مصاحبه شونده دانشگاه در سطح شهر پراکنده کرده است که درصورت صحت آن بسیار بسیار موجب تاسف و تاثر خواهد بود.

آیا در نظام جمهوری اسلامی می توان شاهد این تبعیض ها در استخدام و آزمون و پذیرش و جذب نیرو و امثال آن بود؟ گفته می شود نامه های مستند و عدیده ای در این زمینه برای ریاست جمهوری ارسال شده است که در دست بررسی می باشد.

از طرفی چند تن دیگر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل که هم اکنون مشغول به کار هستند دارای تخلفاتی از گذشته شغلی خود هستند که اگر ضرورت ایجاب کرد در شماره های آینده اسامی ومسئولیت آنان را با ذکر موارد تخلفاتشان برای اطلاع ریاست محترم دانشگاه و مردم حق طلب استان مازندران به منظور اصلاح امور و ارتقا خدمات بهتر و شایسته در نظام جمهوری اسلامی نزد افکار عمومی منتشر خواهیم کرد.

 کار خوب کردن برا ی مردم عبادت است و باید قدر شناس این مردم محروم ولی صمیمی که در راه انقلاب سختی ها تحمل کرده اند باشیم.



    ©2013 APG.ir