تعداد بازدید: 2990

توصیه به دیگران 9

چهارشنبه 6 مرداد 1389-16:21

رييس دهم معارفه شد

عملکرد دولت هاي نهم و دهم در زمينه دانشگاه ها و امور دانشجويي موفق بوده است و بودجه جاری دولت نهم که برای دانشگاههای سراسر کشور در نظر گرفته بود 475 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به دو هزار و صد میلیارد تومان رسیده است.(گزارش مازندنومه از مراسم معارفه رييس جديد دانشگاه مازندران)


به گزارش مازندنومه،در حالي که فرماندار ساري از ناراحتي استاندار مازندران از افتتاح زودهنگام سد لاستيکي ساري خبر داده،وي صبح روز چهارشنبه ترجيح داد در ساري نماند و به بابلسر برود تا در مراسم توديع و معارفه رييس جديد دانشگاه مازندران شرکت کند.

قرار بود در اين مراسم کامران دانشجو هم حضوريابد که نيامد و معاونش محمود ملاباشي را به مازندران فرستاد.

در آیین تودیع و معارفه نهمین و  دهمین رئیس دانشگاه مازندران علاوه بر دکترمحمود ملاباشی- معاون دانشجویی وزیر علوم و طاهايي-  استاندار مازندران- مقداد نجف نژاد و علی کریمی فیروزجایی نمایندگان مردم بابلسر و بابل در مجلس نيز حضور داشتند.شايد حضور کريمي فيروزجايي در اين مراسم دليل ديگري نيز داشت و آن نسبت فاميلي او با دکتر احمدپور-رييس جديد دانشگاه مازندران-است.

 

 البته مهدی طالب پور- مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم-هم در اين مراسم حاضر بود که البته او بيشتر به دليل افتتاحيه المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان پسر سراسر کشور به بابلسر آمده بود.

 علاوه بر اين مهمانان که شاخص تر از بقيه بودند،چند رييس دانشگاه و برخي مدیران کل دستگاه های اجرایی استان،نيز چند تني از مسئولان استانی و شهرستانی هم در سالن کدخدایی دانشگاه مازندران گرد آمده بودند.


قاسم عليزاده افروزي-رئیس سابق دانشگاه مازندران-در مراسم توديع خود دانشجویان را امانتی در دست مسئولان دانشگاه دانست و تصریح کرد: جوانی دوران عزم، اراده ، تحول آفرینی، شور، بروز و ظهور شکوفایی استعدادها و خلاقیت و توان مندی هاست.


وي اين را هم گفت که دوری علم و معنویت کشور را به بن بستی می کشاند که دنیای غرب در آن گرفتار شده است.

ملاباشي-معاون دانشجویی وزیر علوم- هم با اشاره به پیشرفتهای علمی و توسعه مراکز آموزش عالی در طول سی ویک سال انقلاب اسلامی گفت:در ابتدای انقلاب با داشتن 36 میلیون جمعیت در کشور 150 هزار دانشجو ، در دانشگاه ها مشغول به تحصیل بوده اند .

وي باز هم به بيان آمارهايي از وضعيت دانشجو در کشور پرداخت: طبق آخرین آمار کشور در حال حاضر  با توجه به  جمعیت  73 میلیونی ایران ؛ سه میلیون و پانصد دانشجو داریم که تا پایان  برنامه چهارم(امسال)  این تعداد به چهار میلیون نفر خواهد رسید.


وی گفت که عملکرد دولت هاي نهم و دهم در زمينه دانشگاه ها و امور دانشجويي موفق بوده است و ادامه داد:"بودجه جاری دولت نهم که برای دانشگاههای سراسر کشور در نظر گرفته بود 475 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به دو هزار و صد میلیارد تومان رسیده است."

در ادامه طاهايي-استاندار مازندران-هم سخنراني کرد. وي از زحمات دکتر علیزاده افروزی -رییس سابق دانشگاه مازندران-قدرداني کردو گفت:ارتقاء مجتمع های فنی و مهندسی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به دانشگاه نشان دهنده توانمندی آموزش عالی استان مازندران است. 

استاندار مازندران از رییس جدید دانشگاه مازندران خواست تا نسبت به جذب سرمایه برای توسعه استان که دغدغه دولت و مجلس به شمار می رود برنامه ریزی ویژه کند.

بعد از استاندار،نوبت به دکتر احمد احمد پور- رییس جدید دانشگاه مازندران-رسيد.وي گفت:امروزه گویی که دانشگاه میدان نبرد علمی و فناوری با رویکرد جدیدی است که همه برای پیروزی در این عرصه نبرد باید از جان و مال  و وقت خود مایه بگذارند و این یک وظیفه الهی و ملی است، با این توصیف مسئولیت این جانب در حال حاضر به عنوان ریاست دانشگاه مازندران بسیار سنگین تر از گذشته است که باید مسیر را برای محققان و پژوهشگران در دانشگاه فراهم آوریم و امکانات و پشتیبانی مطلوب را برای چاپ و نشر مقالات و کتب علمی فرزندان فرهیخته این مملکت هموار سازیم.


 وی ارتقاء علمی دانشگاه  در سطح ملی و جهانی و همچنین ایجاد انگیزه در میان استادان و دانشجویان   به رخصوص نخبگان علمی دانشگاه  را از مهمترین اهداف کاری خود دانست.

رئیس دانشگاه مازندران توسعه همه جانبه علمی در دانشگاه به خصوص در دوره های تحصیلات تکمیلی را با رعایت استاندارد های علمی و با توجه به امکانات موجود و فراهم نمودن امکانات بیشتر را یکی  دیگر از  برنامه های کاری خود عنوان کرد و افزود: برای مقابله با بحران بیکاری پنهان در دانشگاه، شناخت صحیح از فرصت ها و استفاده از نیروهای خلاق شایسته و کاردان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

دکتر احمد پور گفت:  بازنگری در پذیرش  بعضی از دوره  های دکتری که توان لازم برای پرورش دانشجو را ندارند از جمله دستور کارها به شمار می رود.  

در پایان این مراسم حکم دکتر احمد پور از سوی معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر علوم به دکتر احمدپور اعطا شد.

گفتنی است دکتر احمد احمد پور دانشیار پایه 27 گروه حسابداری دانشگاه مازندران است که 5 کتاب و دهها مقاله علمی تاکنون تالیف نموده و راهنمایی بیش از صد رساله دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی را بر عهده داشته است.


  • احمد امیری پاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 10 مرداد 1389-0:0

    با تبریک فراوان دکتر احمدپور امیدوارم مانند دفعات قبل خوش بدرخشند و دانشگاه را از بی برنامگی سابق نجات دهند چیزی که جالب تراز مجری برنامه در مراسم معارفه بود ،دو بار قطعی برق در سالن بود که همه مهمانان از نداشتن حداقل برق اضطراری در دانشگاه به این عظمت تعجب می کردند

    • پنجشنبه 7 مرداد 1389-0:0

      با تبریک به دکتر احمدپور و خسته نباشید به دکترعلیزاده ، اون چی که در روز معارفه بیشتر ازهمه به چشم می اومد اجرای هنرمندانه استاد حسین طالب نژاد بود که تحسین همگان را برانگیخت.


      ©2013 APG.ir