تعداد بازدید: 2291

توصیه به دیگران 7

يکشنبه 10 مرداد 1389-12:35

بدون مجوز

... عليه افرادی که اقدام به دیوار کشی نموده و در حال پی کنی هستند، اعلام جرم می شود که تا زمان رسیدگی تا سقف و ستون بنا را پیش برده اند و تازه آن زمان است که حکم نهایی علیه آنان صادر می شود.(گزارش نسرين روشن ضمیر-خبرنگار نوشهري- از ساخت وساز بي رويه در منطقه کجور)


 زمین یکی از گران بهاترین هدیه های خداوند به انسان است. کره ی خاکی تنها مأمن و محل زندگی و حیات بشر و پایان زندگیست، اما مسئله ی زمین و فروش اجباری زمین مدتهاست که نقل مجالس-خصوصا در مناطقی که مردم از نظر اقتصادی و معشیت دچار مشکل می باشند- شده است .

 غرب این استان به علت دسترسی آسان به پایتخت و برخورداری از مواهب دریا و جنگل و کوه موقعیت مناسبی را برای خریداران زمین و ایجاد ساخت و سازهای بی رویه را فراهم آورده است.

 واقعا موضوع از چه قرار است؟ در حالی که اهالی روستا و منطقه جهت ساخت دو اتاق برای سامان دادن جوانان خود نیاز به مجوز و طی شدن مراحلی چون هفت خان رستم را دارند و حتی گاهی به دلیل عدم توافق با مسئولان، فرزندان شان مجبور به ترک دیار می شوند، چگونه است که عده ای یک شبه اراضی روستاها را به برج های بلند ،دیوارهای وسیع و ویلاهای چشم نواز تبدیل می نمایند؟!

این همه تفاوت از کجا سرچشمه می گیرد؟ شمسعلی نورمحمدی- بخشدار کجور- مي گويد:از وظایف ذاتی و اداری بخشداری جلوگیری از ساخت وسازهای بدون مجوز و بی رویه است که این مسئله به دو مورد ساخت وسازهای غیر مجاز و یا ساخت و سازهای مجاز بدون مجوز برمی گردد.

 وی به ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطقی مانند نیرس و بسطام ، حیرت و عالیدره ، دشت نظیر و مناطق دیگر اشاره کرده و مي گويد: ما گاهی به دلایل متعددی قادر به پیگیری موضوع و پیشگیری از آن نبوده و اداره ی جهاد کشاورزی خود شخصا و راسا به عنوان دستگاه متولی علیه آنان اعلام جرم می نماید و پرونده ی آن در دادگاه کجور مورد بررسی قرار می گیرد .

بخشدار کجور ادامه مي دهد : بعد از پیگیری و اقدامات جهاد کشاورزی قاضی دادگاه نظر خود را داده و پس از بررسی و نظر دادگاه تجدید نظر مراحل تخریب و قلع و قمع صورت می گیرد

 نور محمدی اطاله دادرسی را یکی از مشکلات محاکم قضایی دانست و گفت : گاهی بعد از گذشت هشت الی نه ماه از زمان شکایت، حکم دادگاه صادر شده و سپس باید منتظر حکم دادگاه تجدید نظر باشیم .

 نورمحمدی درخصوص باغی به نام باغ نظری در دشت نظیر گفت :این باغ دارای چند واحد مسکونی با قدمت 60 ساله بوده و فردی به نام پولادی از کلاردشت ساکن چالوس می باشد بدون دریافت مجوز قانونی اقدام به تخریب و بازسازی آن نموده که جهاد کشاورزی علیه آن اعلام جرم نموده و پرونده ی آن در دادگاه در حال بررسی و پیگیری می باشد.

بايد گفت عليه افرادی که اقدام به دیوار کشی نموده و در حال پی کنی هستند، اعلام جرم می شود که تا زمان رسیدگی تا سقف و ستون بنا را پیش برده اند و تازه آن زمان است که حکم نهایی علیه آنان صادر می شود .

هم چنين برخی از مکاتبات ، پیگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز براساس انتقام جویی افراد از یکدیگر است .

هم اکنون 380 پرونده دردادگاه قضایی بخش کجور وجود دارد که اکثر اختلافات برسر مسئله زمین است و اگر پیشگیری و اقدامات برخي دستگاه ها نبود امروز کجور نیز مانند کلاردشت شده بود.



    ©2013 APG.ir