تعداد بازدید: 3123

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 11 مرداد 1389-16:27

برده داری نوین

نمایندگانی داریم که در طول مدت چهار سال ، هفت دقیقه نیز پشت تریبون مجلس قرار نگرفته اند- 80 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند-حقوق کارگری جوابگوی یک چهارم از هزینه های خانواده پنج نفری نیست- فضای حاکم بر واحدهای تولیدی و صنعتی ، فضای برده داری نوین است(گزارش مازندنومه ازجلسه هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران؛اظهارات دريابيگي+ادياني+يوسف نژاد )


 دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران يک بار ديگر رک و راست و شفاف درباره مسايل کارگري اظهار نظر کرد.

دريابيگي گيلاني که صريح اللهجه تر از بسياري از مديران مازندرانيست، با اشاره به مشکلات عدیده کارگران ،از وزارت کار به عنوان عامل نفاق درجامعه کارگری نام برد.

به گزارش مازندنومه، نصرالله دریابیگی در جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر گفت: جامعه کارگری وضعیت مناسبی ندارد و حقوق کارگران و بازنشستگان جوابگوی هزینه ها نیست.

وی خصوصی سازی را از معضلات جامعه کارگری عنوان کرد و افزود:خصوصی سازی ، مسائل بسیاری برای کارگران به وجود آورده است.

 دریابیگی با اشاره به نبود امنیت شغلی کارگران یادآور شد: 80 درصد کارگران امنیت شغلی ندارند.

 دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه در قالب قراردادهای موقت کار نمی توان از حقوق کارگر دفاع کرد اظهار داشت : جامعه کارگری دچار مشکلات فراوان شده و قراردادهای موقت کار در شرکت های خدماتی و کارخانجات،معضلات بی شماری برای کارگران به وجود آورده است.

وی با اشاره به قراردادهای سفید امضا و بیمه نبودن کارگران تصریح کرد: حقوق کارگری جوابگوی یک چهارم از هزینه های خانواده پنج نفری نیست.

دریابیگی با بیان اینکه فرم بیمه های کارگری در حال تغییر است،گفت: امروز برای بازنشستگان که جانبازان سنگرهای تولید بودند مشکلاتی به وجود آمده و آن ها با سیلی صورت خود را سرخ می کنند.

وی با اشاره به مبلغ شش درصد افزايش حقوق بازنشستگان گفت: این مساله کاملا مغایر با ماده 41 قانون کار و ماده 96 تامین اجتماعی است .

 دریابیگی با بیان اینکه در این زمینه دولتمردان، مجلس را متهم می کنند و معتقدند که افزایش شش درصد از مصوبات مجلس است، خاطرنشان کرد: در چهار ماه گذشته حقوق بازنشستگان پرداخت نشده و تورم زندگی بازنشتگان را تهدید می کند.

 وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان قصد تبیین قانون دوران طاغوت در خصوص بیمه درمان کارگران را دارند افزود: در حال حاضر نیز در سبد پنج نفره کارگری چیزی به نام درمان وجود ندارد و از نمایندگان مجلس می خواهیم نسبت به این طرح نظر موافق نداشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: برخی قبل از رسیدن به قدرت شعار عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق فقرا و ضعفا را سر می دهند و پس از انتخاب شدن خانه کارگر را نهاد سیاسی خطاب می کنند.

وی از عضویت 32 هزار نفر در خانه کارگر مازندران خبر داد و اظهار داشت : نهادهای کارگری در کارخانجات تضعیف شده و شوراها در حال از بین رفتن هستند.

 دریابیگی یادآور شد : دولت مبلغ 25 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که اگر این هزینه را بپردازد مشکلات بیمه کارگران برطرف خواهد شد.

يکي از مهمانان ويژه اين نشست علي ادياني راد-نماينده مردم قائم شهر و سوادکوه و جويبار در کجلس بود.

وي با اشاره به اینکه اغلب نمایندگان به صورت پوپولیستی رای می آورند، گفت: احزاب از لوازم نظام پارلمانی است.

 به گزارش خبرنگار ما سید علی ادیانی در جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر مازندران اظهار داشت : فضای حاکم بر واحدهای تولیدی و صنعتی ، فضای برده داری نوین است.

 ادیانی با اشاره به اینکه ورود نمایندگان به همه عرصه ها نوعی اشکال است، تصریح کرد: بیش از 99 درصد مراجعات به دفترم -حتی خواص نیز- مربوط به شغل یا پول است و کسی درباره قوانین تصویب شده از نماینده سوالی نمی پرسد و این برای نظام پارلمانی خطرناک است.

 وی با بیان اینکه نمایندگانی داریم که در طول مدت چهار سال ، هفت دقیقه نیز پشت تریبون مجلس قرار نگرفته اند، یادآور شد: همواره از حقوق کارگر به لحاظ عرقی ، صنفی و نوع اصالت خود دفاع کرده ام.

 ادیانی با اشاره به اینکه اغلب کارهایی که در مجلس هشتم برای کارگران انجام شده در قالب طرح بوده خاطرنشان کرد: در هدفگذاری قانون پنجم خانه کارگر باید ورود پیدا می کرد.

وی با بیان اینکه بحث های صنفی و تخصصی باید از مباحث سیاسی تفکیک شود اظهار داشت : هر اندازه بحث های صنفی سیاسی شود به همان میزان ریزش وجود دارد .

وي گفت: در برخی بحث های قانون کار ما نیز حرف داریم و این قانون مربوط به دهه 60 است و امروز با حفظ مصالح سرمایه گذار و کارفرما نیاز به بازنگری دارد.

 وی اين را هم گفت که دفاع از حقوق کارگر به معنای کارگر سالاری و کارفرما کشی نیست.

اما علي اصغر يوسف نژاد-نماينده مردم ساري در مجلس-مهمان ديگر اين نشست کارگري بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به حقوق بازنشتگان و قراردادهای موقت کار ناراضی هستیم.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه نماينده ساري در جلسه هیئت اجرایی خانه کارگر اظهار داشت : مجلس هشتم توجه ویژه ای به مسائل کارگری داشته است.

 یوسف نژاد افزود: مسائل کشوری به گونه ای نیست که از موقعیت یک نماینده بتوان استفاده کرد و مسیر آن در مجلس است.

 وی با اشاره به اینکه قانونی مخالف با قوانین کارگری در مجلس به تصویب نرسیده خاطرنشان کرد: دولت در شش درصد افزایش حقوق بازنشستگان ، مجلس را مقصر می داند در صورتی که ما با دولت بر سر اعداد بحث نمی کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست مجلس بدین گونه است که به دولت اختیار دهد و مجلس فقط کلیات را تصویب می کند.

وی افزود در این دوره مجلس و دولت در یک مسیر هستند سیاست بر کمک به دولت است و مجلس اغلب اختیارات را به دولت داده است.

 یوسف نژاد تصریح کرد: مجلس در دولت های قبلی وارد جزئیات می شد اما در دولت فعلی ورود پیدا نمی کنید.



    ©2013 APG.ir