تعداد بازدید: 2148

توصیه به دیگران 6

دوشنبه 11 مرداد 1389-16:28

دو مدیر-دو اظهارنظر

مديرکل گردشگري: مازندران از ظرفیت های بالایی در برگزاری رویدادهای فرهنگی برخوردار است-مديرکل صدا وسيما: مازندران ظرفیت برگزاری رویدادهای بین المللی را با وضعیت موجود ندارد.( دو نگاه متفاوت در استان؛يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


در خيابان جام جم دو مدير دو سازمان فرهنگي را اداره مي کنند؛یکی در ابتدای خیابان جام جم بر مسند ریاست تکیه زده و دیگری در انتهای همین خیابان .

 عباس نژاد-مديرکل سازمان گردشگري،ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان مازندران معتقد است مازندران از ظرفیت های بالایی در برگزاری رویدادهای فرهنگی برخوردار است.

اما در ديگر سو،حمیدی-مديرکل صدا وسيماي مرکز مازندران- می گوید مازندران ظرفیت برگزاری رویدادهای بین المللی را با وضعیت موجود ندارد.

اين روزها رسانه ها خبر از برگزاري ششمین جشنواره بین المللی مجسمه های شنی مي دهند و ستاد رسانه اي اين جشنواره که در اداره کل ارشاد استان مستقر است،روزانه چند خبر را از قول مسئولان استان و برگزارکنندگان جشنواره براي رسانه ها ارسال مي کند.

 در این میان صحبت از داشته ها و نداشته هاي مرکز استان است؛ اینکه چرا این جشنواره نه در ساري،بلکه در بابلسر برگزار مي شود.

اين سئوال را بانيان و برگزارکنندگان جشنواره بايد پاسخ بدهند،هر چند ما خيلي با تمرکز گرايي و اين که همه راه ها به ساري ختم مي شود،موافق نيستيم؛اما اگر جشنواره در مرکز استان برگزار مي شد،حداقل رسانه ها بهتر مي توانستند به آن بپردازند و حالا بعد از چند دوره، باشکوه تر و پرطمطرق تر برگزار مي شد.

برگزاری جشنواره مجسمه های شنی در ساری به لحاظ حداقل داشتن فرودگاه نيز مناسب تر بود. اما هرچه که هست استان مازندران از سیزدهم مردادماه میزبان برگزاری این جشنواره بین المللی است که می تواند در نشان دادن وجهه ملی و استانی بازتاب گسترده ای داشته باشد.

 البته مدیران نیز همواره با هم تفاوت آرا دارند و اظهار نظر جزئی از دموکراسی است.

در پايان يادداشت يک سئوال ديگر مانده،اين که مرکز استان یک مرکز براي برگزاري همایش ها و حتي مکاني استاندارد،براي برپايي نمايشگاه ندارد و در اين زمينه قائم شهري پيش رو تر از ساروي ها هستند.

 مرکز استان مازندران با جمعیت بالغ بر 500 هزار نفر از داشتن حتی یک ورزشگاه مناسب که بتواند جام کشتی موحد را در آن برگزار کند محروم مانده و در نهایت برگزاری این جام به قائم شهر-که آن ورزشگاه هم در انتهاي جاده ای خاکی قرار دارد- واگذار شده است!

ايمیل نويسنده:(falahi.dargahlo@gmail.com)


  • سه شنبه 12 مرداد 1389-0:0

    دخترم اینجور که معلومه شما از بیکاری رفتی خبرنگار شدی واگر نه چیزهایی که این دو مدیر بزرگوار فرمودند کاملا متفاوت است و من بیسواد هم متوجه شدم . کدام سالن همایش در استان مازندران است که دارای تجهیزات مناسب برای ترجمه همزمان و درخور حضور میهمانان خارجی با حفظ شاٌ ن جمهوری اسلامی وجود دارد.
    و اما در زمینه صحبت ان دیگر بزرگوار باید بدانید که پتانسیل مکانی از نظر برگزاری جشنهای خارج سالن و به قولی میهمانی داخل فضای آزاد و سبز در هیچ جا مانند مازندران وجود ندارد.
    اما بابلسر یک شهر ساحلی است و با امکانات مربوط به یک شهر که سالانه پذیرای جمع زیادی از هم وطنان در ایام مختلف که قصد استفاده از فضای ساحلی را دارند می باشد . فاصله کم آن تا تهران و همچنین فرودگاه ساری بحث ایاب و ذهاب را منتفی می کند حالا قضاوت با خودتان شما اگر بودید شهر ساری را با ساحلی حدود 25 کیلومتر دور از شهر انتخاب می کردید یا بابلسر را که شهری ساحلی است.
    مازند نومه جان به اینهایی که مطلب می دهند تا شما صفحه خود را پر کنی بگو بروند کمی روی مطالبشان کار کنند . در یک چند سطر فقط برای اینکه بنویسند به چندین مطلب الکی نوک نزنند ، انشا ا... شما هم بی مطلب نمی مانید


    ©2013 APG.ir