تعداد بازدید: 2315

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 11 مرداد 1389-17:10

مگر قحط الرجال است!؟

...مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل باید برکنار شوند.(يادداشتي از صمد صالح طبري،سردبير هفته نامه بابل نامه)


*مازندنومه:اين يادداشت در شماره 76 هفته نامه بابل نامه به چاپ رسيده است.

 

مدیر کل اطلاعات مازندران چند روز پيش در جلسه شورای اداری شهرستان نور گفت: هر مسئولی که در بین مردم نارضایتی ایجاد کند ضد نظام است و اختلاس مییلیاردی در یک اداره نشانه بی مسئولیتی است.

این سخنان مدیرکل محترم اطلاعات استان مازندران که بر عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی اشراف کامل دارد، نشان می دهد که نباید در برابر ضعف های مشهودی که در برخی ادارات وجود دارد سکوت کرد. 

آيا عملکرد مدیران ضعیف به ویژه در مسایلی چون سوئ استفاده مالی، اختلاس، خرید اموال و تجهیزات، جذب نیروها خارج از ضوابط، انتصاب معاونان ضعیف تر از مدیران برای امور مهم و حساس، نتیجه ای جز ناراحت کردن مردم که شاهد بی عدالتی ها  وتبعیض های ناروا در برخی ادارات هستند خواهد داشت؟


وقتی مردم می بینند کارمندی که برگ اعزام به جبهه را جعل می کند و یا کسی که با وقوع تخلف و مشکل اخلاقی مواجه بوده و چند ماه نیز آماده به خدمت شده است یا فردی که بالای 40 سال سن دارد و بخاطر روابط حسنه با خانم رئیس، پای به مکانی می گذارد که حکایت از ملیجک بودن او دارد؛ وقتی جوان 22 یا 25 ساله بیکار به او می نگرد چه بر حال زار او می گذرد؟

 وقتی در یک بیمارستان وسایل انباری را با شماره برچسب جدید به بیمارستان دیگر منتقل می کنند و بجای کالای جدید برای جنس انباری پول جدید به جیب می زنند و یا در جایی مردم می گویند در فلان جا که ما هستیم اسامی افراد جذب شده خانوادگی و از دوست و آشنا و از کارکنان سابق و هم روستایی و ... است و حق کشی ها و غارتگری بیت المال و نظایر آن، همه از آثار نابسامانی و سوء مدیریت نشئت نمی گیرد؟

چرا مسئولان اقدام اساسی برای از بین بردن این نارسایی ها به عمل نمی آورند؟ مگر کشورمان قحطی رجال دارد که شما نگران آبروی برخی مدیران ضعیف هستید؟


در پی چاپ گزارش هاي قبلي مبنی بر ارائه اسناد و مدارک متقن و مستدل از نابرابری ها، تبعیض ها، دزدی ، اختلاس، تدلیس در معاملات دولتی، ارتشا، دریافت ویژه خواری، اشانتیون و پول چای، کرایه آژانس، هبه، وده ها نام نامانوس دیگر برای کتمان حقیقت و در پوش گذاشتن بر واقعیت ها با چاپلوسی و چرب زبانی و طنازی و غوغاسالاری برای سر کیسه کردن مردم و ادارت صورت می گیرد، گزاشهای زیادی داشتیم که حاکی از وضعیت نامطلوب در برخی ادارات است.

  این نشان می دهد که باید برمسئولان زیردست نظارت بیشتری صورت گیرد. آنهایی که مظلوم واقع شده اند و مورد تعدی قرار گرفته اند، از گفتن نام ومشخصات خود به خاطر کارمند بودن و مشکلات زندگی و مسایل جانبی از افشا شدن نام شان که منجر به برخورد روسای ادارت با آنها خواهد شد، خودداری می کنند.

 برخی اطلاع می دهند وضعیت در فلان جا همان است که نوشته اید اما ما وحشت داریم بگوئیم چون شغل و حقوق مان را از دست می دهیم.

برخی هم دعا گوی ما شدند. البته نشريه ما محکمه نیست اما مکانی است برای درد دل و دل گفته ها و شکوه های افرادی که احساس درد می کنند. از ناشکیبایی ها و نامرادی ها که در حق آنان روا داشته اند می گویند. اما ترس و وحشت آنها را از بیان تمام واقعیت ها باز می دارد. البته برخی هم با شهامت اسناد و مدارک ارائه می دهند که نام آنان محفوظ مانده است.


ضعف های مدیریتی حاکم بر ادارات حاکی از باند بازی، رفیق بازی، گروه بازی، سیاسی کاری، هم محلی بازی و بازی های نابسامانی است که شخص بدون هیچ لیاقت ، و بر اساس روابط و دوستی و باندبازی مسئولیتی را به عهده گرفته است و حال مجبور است برای ماندن در پست باج بدهد چون مدیر مدبر و مطلعی نیست و اگر هم باشد جرات تصمیم گیری و تصمیم سازی و عمل کردن به خواسته خودش را ندارد.

در حقیقت آنهایی که او را بر صندلی نشانده اند برای او تصمیم می گیرند و لاغیر. اگر هم تمام مردم بگویند در اداره تحت مسئولیت شما تخلفاتی رخ داده است یقه دری می کند که شما چرا بیراه می گوئید، شما عرق ملی ندارید و دهها حرف تکراری دیگر... از تهدید و شکایت و دادگاه برای ترس دادن طرف مقابل، غافل از آنکه آفتاب سرانجام از پس ابر ظاهر خواهد شد و درخشش نور بر ظلمات، چشم آنان متورم و اشک بار و درمانده خواهد کرد.


سخنان مدیر کل اطلاعات سخنان حیکمانه ای بود، یعنی کسی که در اداره ای ناراضی تراشی می کند با ضد انقلاب فرقی ندارد. هر عملی که عمدی یا سهوی باشد و منجر به نارضایتی مردم شود همراهی با آمریکا و اسرائیل و ضد انقلاب است. اگر چه آن شخص مومن و مسلمان و نماز شب خوان باشد که بفرموده امام راحل و عظیم الشان ما، مشکل ما همین نماز شب خوانها هستند.


آیا شما شک دارید هر مسئولی که در بین مردم نارضایتی ایجاد کند ضد نظام است؟ حضرت امام صادق ( ع ) در مرود یکسان بودن خائن و جاهل در مسئولیتها می فرماید: ( برای من فرقی ندارد که کار را به آدم خائن بسپارم، یا به آدم ناشی و خراب کننده امور). الحیاه ج 5، ص 441 - تحت العقول ص 270.


در هفته های گذشته نیز شاهد حوادث و رخدادهای مدیریتی در شرکت مخابرات استان مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل و بیمارستانهای تابعه بودیم و نیز یک اختلاس دیگر میلیاردی در یکی از بانک های بابل که وقوع تخلفات عدیده در سطح شهرستان بابل، آبرو و حیثیت این شهرستان را که زمانی آن را دارالمومنین می نامیدند و علمای بزرگ و اعاظم اکابر همچون سعید العلما، اشرفی، مدرس، امامی، ملا نصیرا، شیخ کبیر، حمزه و ... صاحبان رساله و نفوذ بودند،برد.

 چرا بابل به این روز درآمده است؟ ربا خواران بابل موجب راه اندازی کارخانجات و کارگاه هایی در شهرهای اطراف استان شده اند یعنی برای تعدادی از مردم در قبال آن شغل ایجاد شده است و ربا گیرندگان می گویند چون ضوابط بانکها برای ارائه وام بسیار مشکل است ما به رباخواران بابل که این شهر را همچون گذشته طاغوتی به ناصواب بهشت رباخواران قلمداد کرده اند روی آورده ایم.


چه کسی باید به داد مردم برسد؟ چرا مسئولان ضعیف باید همچنان بر مصدر امور باقی بمانند؟ استمرار ماندن مدیران ضعیف توجیه ناپذیر است. چون دست درازی به بیت المال از هر نوع و شکلی که باشد قابل قبول شرع و قانون نیست.

اگر بخواهند بگویند فلانی آدم خوبی است، زیردستان کلاهبرداری کرده اند و ربطی به مدیران ندارد، آب در هاون کوبیدن است. چون افراد خلافکار در ادارت با سبک و سنگین کردن کارها و آشنایی با نقاط ضعف و قوت و بررسی های آن چنانی و آزمایش های مختلف مدیر، وقتی به نتیجه  رسیدند، اقدام به تخلف و کلاهبرداری می کنند.

 وای بر مدیری که بخواهد این گونه اعمال مذموم و زشت را برای تبرئه و بقای خودش توجیه کند. مردم- این سرمایه های انقلاب- یعنی همانهایی که در 8 سال دفاع مقدس مقابل دشمن سینه ها را آماج گلوله ها و خمپاره ها کرده اند و در تمام انتخابات پای صندوق های رای رفته و حماسه ها آفریدند انتظار اجرای عدالت را دارند.

در چنین شرایطی برای تسکین آلام دردمندان و طرفداران انقلاب و رهبری متخلفان درهر رده باید دستگیر و سریعا محکوم و اعلام رای شوند نه با اطاله دادرسی که مردم آن حوادث را فراموش کنند.

 مردم می گویند: مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل باید بر کنار شوند.


  • سه شنبه 12 مرداد 1389-0:0

    آقا صمد درست می بینیم شما در مقاله تان شهری و روستایی جدا کردی؟آقای دکتر مکانیکی مال کدام روستا است ؟هرچه زودتر عذر خواهی کن،و به هم شهری خودت بگو پارتی بازی نکند.

    • سه شنبه 12 مرداد 1389-0:0

      افراد جذب شده خانوادگی و از دوست و آشنا و از کارکنان سابق و هم روستایی و ...
      آقای صالح طبری به مردم شریف روستا توهین نکنید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهری یعنی هم شهری شما می باشد وروستایی نیست، لطفا دقت کنید

      • سه شنبه 12 مرداد 1389-0:0

        مردم نمی گویند رئیس دانشگاه عوض شود بلکه شما که دنبال این هستید که روزنامه خود را پر تیراژ کنید می گویید رئیس دانشگاه را همه مردم بابل وبسیاری از نخبگان کشوری می شناسند و می دانند که چه کسی است پس به فکر خود باشید و حقایق را منعکس کنید مگر چند سال می خواهید زنده بمانید.


        ©2013 APG.ir