تعداد بازدید: 2018

توصیه به دیگران 6

چهارشنبه 13 مرداد 1389-23:30

بهانه اي براي قدرداني

...مسئولان امنیت شغلی، آموزش ، مسکن و بیمه ، درآمد کافی و ... خبرنگاران و حفظ و حراست از جایگاه معنوی آنان را جدي بگيرند. (يادداشتي ازحسن حسین نژاد، رییس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به بهانه روز خبرنگار) 


شهادت شهید والامقام محمود صارمی نشان داد که ارزش والای خبررسانی و اطلاع رسانی به اندازه ای است که باید سر و جان فدا کرد.

روز خبرنگار بهانه ای است تا قدردان زحمات و تلاش های بی شائبه و خستگی ناپذیر همه عزیزانی باشیم که در این عرصه مهم،جهادگرانه وخستگی ناپذیر وصادقانه فعالیت می کنند و این راه پرخطررا انتخاب کرده اند.

 سوگند خداوند در قرآن به نام قلم گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است "ن والقلم و ما یسطرون،"سوگند به قلم و آنچه می نویسند.

 و از بیان امیرسخن حضرت علی (ع) است که فرمود"عقل های صاحبان فضیلت در نوک قلم های آنان است" .

 این موارد گوشه ای از اهمیت قلم و اندیشه ای است که منجر به نوشتن و خبررسانی و ایجاد زمینه ها و بسترها و مهندسی فرهنگی در جامعه می شود.

عزیزان این عرصه بايد امانت و صداقت و دقت و سرعت را به دور ازاحساسات و تمایلات حزبی و گروهی و ... به خدمت بگيرند. 

هم چنين فراگیری وآموزش آخرین روش های علمی این حوزه با علاقه مندی و پشتکار از امور مهمی است که باید به صورت جدی مدنظر قرار گیرد .

در این راستا وظیفه مسئولان امر در پشتیبانی از این عزیزان موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود و این پشتیبانی از موضوعات مادی همچون امنیت شغلی، آموزش ، مسکن و بیمه ، درآمد کافی و ... گرفته تا موضوع حفظ و حراست از جایگاه معنوی این قشر عزیز و پرتلاش را شامل می شود.

 البته چند سالی است که در این ایام مراسم نمادین تجلیل از فعالان حوزه اطلاع رسانی با همت متولیان و دست اندرکاران برگزار می گردد و این امرمهم امسال هم به همت معاون محترم سیاسی، امنیتی استانداری و با حمایت متولیان و دستگاه های اجرائی وخانه مطبوعات و... به صورت منسجم تر از سالیان قبل در استان برگزار خواهد شد که جای قدردانی است.

 این حداقل کاری است که می توان جهت حل مشکلات فراوان و ایجاد انگیزه برای خبرنگاران انجام داد و از زحمات طاقت فرسای این قشر پرتلاش قدردانی نمود.

اميدواريم شاهد تحول اساسی و ارتقای کمی وکیفی مطبوعات واطلاع رسانی به عنوان رکن چهارم جامعه باشیم.

ايميل نويسنده: (hnima70@gmail.com)



    ©2013 APG.ir