تعداد بازدید: 2832

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 17 مرداد 1389-11:26

وقتي رييس خانه مطبوعات قهر مي کند!

از آن جايي که بدقيافه هستم،گفتم فضاي سالن را تاريک کنند-چون براي رئيس خانه مطبوعات زمان سخنراني تعيين نشده بود ،نبود روشنايي فضا را بهانه اي براي ترک مجلس قرار داد و رفت-رضايي به جاي واژه" پيش از آن" از واژه "قبل ازآن"استفاده کرد و نشان داد چندان اهل شعر و ادبيات نيست-خبرنگار مازندنومه نيز يکي از برندگان هديه 50 هزار توماني بود!(گزارش مازندنومه از مراسم روز خبرنگار در پلاژ راه آهن ساري+حاشيه ها)


مراسم بزرگداشت روز خبرنگار به همت شوراي شهر ساري،شنبه شب در پلاژ راه آهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،حجازي-شهردارساري-در اين مراسم گفت: همانطور که نبودن اکسيژن حيات را براي کل جانداران غير ممکن مي کند،خبرنگاران نيز به سان اکسيژن ارزشمند هستند.

 محل برگزاري برنامه نور کافي نداشت.شهردار ساري به نداشتن روشنايي کامل محل برگزاري مراسم اشاره کرد و افزود: چون از شهردارهاي بدقيافه هستم، گفتيم فضا را تاريک کنند تا قيافه ام را تحمل نکنيد!

اتفاقا"حجازي جزو شهرداران خوش پوش وخوش قيافه مرکز استان است وتاريکي فضا علت ديگري داشت.

 خبرنگاران ، کساني هستندکه بدون هيچ ادعا و نام و نشاني، در شبانه روز چون سربازاني اند که با اسلحه قلم در کوچه پس کوچه هاي شهر دور مي زنند تا معايب و محاسن شهر را به رشته تحرير درآورند.

شهردار ساري با گفتن اين مطلب ادامه داد:با شناسايي معايب و محاسن شهر توسط خبرنگاران ما نيز نسبت به رفع معايب و تبديل نقاط ضعف به نقاط قوت و تقويت نقاط قوت تلاش مي کنيم.

 حجازي گفت: به علت مشغله زياد و يا امکانات کم نمي توانيم يا نتوانستيم که برخي معايب شهر را رفع کنيم و خبرنگاران اين نکات را براي ما شناسايي کنند.

شهردار مرکز استان يادآور شد: خبرنگاران در کوتاه ترين وقت ممکن و با حداقل امکانات اخبار و رويدادها را منعکس مي کنند و اين مراسم قطره اي است براي قدرداني از زحمات و خدمات وسيع و گسترده خبرنگاران که قابل اندازه گيري نيست.

وي توسعه و ترقي کشور و حتي دنيا را وابسته به وجود خبرنگاران دانست و خود را خدمتگزاري معرفي کرد که خرقه خدمت را به قامت نحيفش(ماشاءالله آقاي شهردار مثل آرنولد قامت دارند!!) پوشانده اند تا با اندرزها و حمايت هاي اصحاب رسانه به خدمت بپردازد.

 حجازي از خبرنگاران خواست تا در اطلاع رساني خدمات شهرداري تنها از وي ياد نکنند، چراکه بدون تلاش شبانه روزي پرسنل زحمت کش شهرداري ارائه خدمات ميسر نيست.

در ادامه حاضران پاي صحبت رئيس شوراي شهر ساري نشستند. به گزارش خبرنگار ما وي سخنانش را باشعر" اي که دستت مي رسد کاري بکن/ پيش از آن که ز تو نيايد هيچ کار "شروع کرد.

البته آقاي رييس به جاي واژه" پيش از آن" از واژه "قبل ازآن"استفاده کرد و نشان داد چندان اهل شعر وادبيات نيست و وزن شعر معروف را بر هم زد!

 رضايي فرح آبادي ايستاده و خبردار سلام عرض کرد و صحبت کردن در مقابل پدر را مشکل عنوان کرد. پدر او هم جزو ميهمانان مراسم بود.

او گفت: اعتقادم بر اين است که گفتني ها را گفتند.ما چگونه گفتن و نوشتن را بايد تجربه کنيم که اثرگذاري مناسبي داشته باشد.

 رضايي فرح آبادي گفت: خبر در رسانه هاي غربي به عنوان منبع درآمد است و در کشور ما خبرنگاران اصالت خود را حفظ کرده و خبر را به عنوان منبع صرف درآمدي نمي بينند و با تمام مشقات رسالت خود را انجام مي دهند.

وي اثرگذاري کارهاي فرهنگي را کارآمد تر از مسائل عمران شهري دانست و افزود: مشارکت مردمي سرآمد کارهاي فرهنگي است.

رئيس شوراي شهر ساري اظهار داشت : چنانچه فرهنگ شهروندي و مشارکت عمومي توسط خبرنگاران نهادينه شود ، شهري بهتر و در خور شان شهروندان خواهيم داشت.

 وي در ادامه بحث را به زباله کشاند وبا بيان اينکه شهرداري بايد بستر را آماده کند تا تفکيک زباله صورت گيرد تصريح کرد: زباله اي که در شهر ساري دو ميليارد تومان براي دفع آن هزينه مي شود ، مي تواند به منبع درآمد تبديل شود.

رضايي افزود: بسياري از زمين هايي که محل تجمع معتادان و برخي حيوانات است مي تواند به پارکينگ محله اي و يا فضاي سبز تبديل شود که نيازمند حمايت شهرداري و همکاري اصحاب رسانه است.

پس از صحبت هاي اين دو مقام مسئول شهر ساري و پس از اجراي برنامه آواز توسط گروه موسيقي که متشکل از نوازنده ويلن و تنبک بود ، مجري برنامه-محمد جونيان- به روي سن آمد و خطاب به رئيس خانه مطبوعات گفت: اينجا ديگر اختيار دست خودمان است و هر برنامه اي که بخواهيم اجرا مي کنيم.

 رئيس خانه مطبوعات نيز که برايش زمان سخنراني تعيين نشده بود ،نبود روشنايي فضا را بهانه اي براي ترک مجلس قرار داد و رفت.

رئيس روابط عمومي شوراي اسلامي شهر ساري پس از حرکت رئيس خانه مطبوعات و قهر او،در زمان قرعه کشي جوايز سفر سوريه گفت: رئيس خانه مطبوعات که خود را فردي جبهه اي معرفي مي کند چرا نتوانست اين فضا را تحمل کند ؟ آيا نبود روشنايي مناسب اخلالي در روند اجراي برنامه و يا مشکلي براي ميهمانان به وجود آورد؟

 راحله حاجيان که با اين حرکت دهقان به ياد حکايتي افتاده بود،گفت: « روزي فردي وارد خانه اي شد و از زمين و هوا ايراد گرفت که چرا ميز اينجاست ، چرا صندلي آنجاست ، چرا اتاق تاريک است و ... در اين زمان حکيمي وارد شد و خطاب به آن فرد گفت: مشکل از توست که نمي تواني زيبايي ها را ببيني ».

 اين حکايت حکيمانه رئيس روابط عمومي شوراي شهر که از خانواده خبرنگاران نيز هست ، تشويق حاضران را به همراه داشت.

در اين مراسم به قيد قرعه چهار هديه سفر زيارتي سوريه از طرف شوراي شهر و 10 هديه 50 هزار توماني توسط شرکت سوله طبرستان به خبرنگاران اهدا شد.

جالب اين که که خبرنگار مازندنومه نيز يکي از برندگان هديه 50 هزار توماني بود.


  • دوشنبه 18 مرداد 1389-0:0

    سلام
    متشکر که یک بارهم که شده به مسئولی گوشزد شد که لطفا شعر نخوانید اگر میخوانید لطف کنید درست بخوانید! لطفا خود شما هم اگر نگران وزن شعر هستید در این گزارش اصلاح بفرمایید :
    پيش از آن (که ز )تو نيايد هيچ کار "شروع کرد.
    لطفا بچسبانید ( کز تو ...)

    بااحترام
    یکی از اعضا انجمن شعر ساری (ساری شعر)

    • يکشنبه 17 مرداد 1389-0:0

      اي ول ..


      ©2013 APG.ir