تعداد بازدید: 3159

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 17 مرداد 1389-23:27

روز خبرنگار يا شام غريبان!؟

کمترين مشکلات در ابعاد نظارتي و موضوعاتي که به امنيت ملي بازگردد،به مطبوعات مازندران مربوط مي شود-شکايت مديران دستگاه ها از خبرنگاري که بيمه ندارد و حقوق دريافتي حدود 100 تا 150 هزار تومان دارد ،معنايي ندارد.(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از مراسم روز خبرنگار در ساري)


مازندنومه:صبح روز يک شنبه مراسم روز خبرنگار در سالن هلال احمر ساري برگزار شد که تعداد قابل توجهي از خبرنگاران از سراسر استان، در اين برنامه حضور داشتند.گزارش خبرنگار ما را از اين مراسم بخوانيد.

*قاضي زاده :پرداخت يارانه نشريات در سه نوبت

- سيد احسان قاضي زاده-مديرکل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي- در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار گفت: آن دسته از خبرنگاراني که حداقل 20 اثر در نشريات و 50 اثر در خبرگزاري ها داشته و تاکنون توسط رسانه خود بيمه نشده اند از طريق تامين اجتماعي بيمه خواهند شد.

-قاضي زاده با بيان اينکه بانک اطلاعاتي خبرنگاران را تشکيل داده ايم، گفت: اطلاعات حرفه اي هشت هزار و 300 خبرنگار در اين سامانه وارد شده است.

 -قاضي زاده با اشاره به تشکيل خانه مطبوعات در تمامي استان ها اظهار داشت : شوراي مرکزي خانه مطبوعات ايران را نيز تشکيل داده ايم تا پيگير کار خانه مطبوعات استان ها باشد.

 -وي يادآور شد: بيش از سه هزار و 700 نشريه در رده هاي مختلف و 18 خبرگزاري غيردولتي در کشور فعال هستند و در حال پيگيري شغل سخت و زيان آور خبرنگاران هستيم که هر يک سال فعاليت اصحاب رسانه معادل يک سال و نيم فعاليت باشد.

 -مديرکل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان کرد: دو ميليارد تومان يارانه نشريات استان ها تا پايان هفته در حساب نشريات خواهد بود.

- وي با بيان اينکه امسال در سه نوبت پرداخت يارانه مطبوعات را خواهيم داشت گفت: کمترين مشکلات در ابعاد نظارتي و موضوعاتي که به امنيت ملي بازگردد را از مطبوعات مازندران شاهد بوده ايم.

-استاندار مازندران با اشاره به اينکه چنانچه مديران استان شکايتي از خبرنگاران به محاکم قضايي ببرند، ديگر مدير مازندران نخواهند بود،گفت: دريافتي ماهانه برخي خبرنگاران حدود 150 هزار تومان است.

 -علي اکبر طاهايي گفت: شکايت مديران استان از خبرنگاران را نمي پذيرم و در غير اين صورت ديگر مدير مازندران نخواهند بود.

-استاندار با بيان اينکه دريافتي مديران کمتر از 600 هزار تومان نيست، تصريح کرد: شکايت مديران دستگاه ها از خبرنگاري که بيمه ندارد و حقوق دريافتي حدود 100 تا 150 هزار تومان دارد ،معنايي ندارد.

- طاهايي در سخنراني اش گفت: تمامي مطالب خبرنگاران و نگارندگان مطالب در سايت ها برايم پندآموز بود و امروز کار بسيار سنگيني در استان داريم.

-حميد بهمني-خبرنگار صدا و سيما و عضو انجمن اتحاديه عکاسان ايران ، آسيا ، اروپا و آمريکا- جزو ميهمانان ويژه اين مراسم بود. وي جداي از جنگ ايران و عراق در سه جنگ برون مرزي بوسني هرزگوين و صربستان ، جنگ آمريکا و افغانستان و جنگ آمريکا و عراق حضور داشته که در جنگ اخير از ناحيه چشم آسيب ديد و بينايي خود را از دست داد.

- در اين مراسم از تمبر روز خبرنگار پرده برداري شد . اين تمبر با نام ياد شهداي مازندران طراحي شده است.

- در اين مراسم دهقان-رئيس خانه مطبوعات استان- از برنامه تجليل شوراي شهر از خبرنگاران به عنوان شام غريبان ياد کرد که ابراهيمي در اين خصوص با اشاره به اينکه برنامه شوراي شهر ، برنامه خوبي بود گفت: کارم را در رسانه ملي شروع کرده ام و از خبرنگاري و اصطلاح شام غريبان براي برگزاري مراسم روز خبرنگار از سوي رئيس خانه مطبوعات زيبنده اين مراسم نبود.

-معاون سياسي استانداري مازندران گفت: از رابطه من با استاندار مي پرسند و من بارها گفته ام که طاهايي به اندازه سن من سابقه کار دارد و بايد از اين فرصت طلايي استفاده کرده و به حاشيه ها توجه نکنيم.

-ابراهيمي در سخنراني اش گفت: طاهايي متعلق به همه استان است و در اين زمينه بي انصافي نکنيم.

-در اين مراسم متوجه شديم که استاندار جمعه ها را هم از مديران گرفته و براي پيگيري برنامه هاي دولت از آن ها کار مي خواهد.

- ابراهيمي از رسانه ها خواهش کرد که اگر موضوعي با يک تلفن حل مي شود خداي نکرده آن را به رسانه ها نکشانيم .

-معاون سياسي و امنيتي استاندار با اشاره به اينکه همواره به تلفنم هايم جواب مي دهم،گفت: تماسي نيست که دوستان خبرنگار گرفته باشند و من جواب نداده باشم ، هرگز موبايلم بر روي خط ديگري دايورت نيست و چنانچه در جلسه اي باشم و نتوانم به تلفن پاسخ دهم پس از جلسه حتي با شماره هاي ناشناسي که تماس گرفته اند ، تلفن کرده و مي گويم من ابراهيمي هستم و شما با من تماس داشته ايد.

- ابراهيمي با اشاره به اينکه نافي نقد و انتقاد نيستيم يادآور شد: با نقدهايي که به جاي جلوه دادن حقايق به سياه نمايي در استان مي پردازند ، همراهي نمي کنيم.

-در اين مراسم رستمعلي- رئيس روابط عمومي استانداري مازندران- به عنوان سخنگوي شوراي اطلاع رساني دولت در استان معرفي و منصوب شد.

 -حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي-مديرکل فرهنگ و ارشاد استان-گفت: در حد توان پيگير مسکن خبرنگاران هستم و در اتاقم به روي همه باز است.

-شيخ ابراهيمي گفت: يارانه مطبوعات در شش ماه دوم سال قابل اجرا است و ما  از خبرنگاراني که در زمينه دفاع مقدس ، عفاف و حجاب و همت مضاعف قلم فرسايي بيشتري داشته باشند حمايت مي کنيم.

- در اين مراسم از تعداد زيادي از خبرنگاران به بهانه هاي مختلف تجليل شد.

-گفتني است شبيه اين مراسم روز گذشته در سالن کنفرانس فرمانداري با حضورفرماندار، فرمانده نيروي انتظامي، رئيس شوراي اسلامي شهر وشهرستان ،معاون شهردار ورئيس فرهنگ وارشاد اسلامي منطقه فريدون کنار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه در فريدون کنار "علي قاسمي" -فرماندار اين شهرستان-در آيين تجليل از خبرنگاران گفت:خبرنگاران امروزه خبر را مثل موم به اشکال مختلف درمي آورند تا ذائقه خواننده هاي شان را درآن لحاض کنند.

- قاسمي که چندين سال خبرنگار روزنامه رسالت بود،گفت:مديران با خبرنگاران بيشتر همکاري کنند و از دوستي و نزديکي با خبرنگاران بيم نداشته باشند.

-وي بيان داشت:کلمه"ما"خيلي قشنگ تر وزيباتر از من است پس "ما" با همکاري وهمدلي بيشتر مي توانيم به مشکلات وناهمواري ها هر چند با کمي تاخير غلبه نمائيم .



    ©2013 APG.ir