تعداد بازدید: 2873

توصیه به دیگران 7

دوشنبه 25 مرداد 1389-13:25

وقت طلا نيست!

...معاون منابع عمرانی استاندار مازندران از باارزش بودن وقت افراد حاضر در جلسه یا اطلاعی نداشته و یا اهميتي برای آن قائل نبوده، از آن دفاع نکرد و خود نیز با خاطری آسوده مشغول تماشای فیلمی شد که صدای مناسبی برای پخش شدن نداشت!(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


نمی دانم چه کسی گفته است وقت طلاست ؟ شاید منظور این مثل طلای تقلبی است!

 اغلب مردم ارزشی برای وقت قائل نیستند. به طور مثال همواره شاهد تاخیرهای بعضا" دو ساعته در شروع همایش ها و جلسات هستیم که خبرنگاران در این میان بیشترین آسیب را می بینند؛ چراکه مدیران طبق ساعت کاری خود در جلسه حضور دارند و اگر تاخیری هم صورت گیرد ربطی به آنها ندارد و خبرنگاران هستند که وقت و زمان را از دست داده و از برنامه ریزی خود جا می مانند.

 صبح روز دوشنبه 25 مردادماه،در جلسه کارگروه علمی، فناوری استانداری که به ریاست جمشیدی- معاون منابع عمرانی استاندار- تشکیل شد،شرکت کردم.

 این کارگروه اقدام به پخش يک فیلم 26 دقیقه ای در آغاز جلسه کرد که جز گرفتن وقت ، هیچ فایده ای نداشت.

 برخی از مدیران در زمان پخش فیلم یا در حالت چرت زدن بودند و یا اینکه مشغول نوشتن و یا خواندن کاغذهای جلوی دست شان.

چه کسی جز رئیس جلسه باید جلوی این اتلاف وقت را می گرفت؟ این اقدام از سوی معاون منابع انسانی بیانگر این موضوع است که وی علی رغم معاونت در بخش منابع انسانی ، از باارزش بودن وقت افراد حاضر در جلسه یا اطلاعی نداشته و یا اهميتي برای آن قائل نبوده، از آن دفاع نکرد و خود نیز با خاطری آسوده مشغول تماشای فیلمی شد که صدای مناسبی برای پخش شدن نداشت!

این مسئله باعث ناخرسندی خبرنگاران و برخی مدیران آگاه در جلسه شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن با اهمیت دانستن مسئله پدافند غیرعامل گفت: بهتر بود فیلمی که در ابتدای جلسه پخش شد ، قبل از شروع جلسه دراختیار مدیران قرار می گرفت تا وقت جلسه گرفته نشود.

این جلسه با 15 دقیقه تاخیر آغاز شده بود که جمشیدی از حضار عذرخواهی کرد و گفت تقصیر من نبود.  شاید دوباره لازم است که بیندیشیم آیا به راستی وقت طلاست؟

 حاشيه ديگر جلسه را سید کریم سجادی -دبیر شورای پدافندغیرعامل استان- رقم زد.وي به خبرنگاران هشدار داد که آن بخش از مطالب جلسه که جنبه عمومی و فرهنگ سازی دارد منعکس شود و مابقی مطالب محفوظ بماند.

 حضور خبرنگار در جلسه به معنی اجازه انتشار و اطلاع رسانی است اما مدتی است که شاهد عنوان شدن مطالبی از سوی مسئولان هستیم که پس از بيان آن، خطاب به خبرنگاران می گویند منعکس نشود.

 گفتن این جمله از سوی مسئولان اگرچه باعث جلوگیری از رسانه ای شدن موضوع می شود،در عوض سبب داغ شدن بازار شایعه خواهد شد.

ايميل نويسنده: (falahi.dargahlo@gmail.com)



    ©2013 APG.ir