تعداد بازدید: 3003

توصیه به دیگران 5

سه شنبه 26 مرداد 1389-17:37

دندان روي جگر

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت:همیشه ارباب رجوع نباید به دنبال دستگاه بدود ، یکبار هم باید دستگاه دنبال ارباب رجوع بدود-از بس در استان به سرمایه گذار گیر می دهیم ، سرمایه گذاری در استان صورت نمی گیرد-در کهکیلویه و بویراحمد 27 مورد سرمایه گذاری صورت گرفته، اما ما هنوز جواب سرمایه گذار را هم نداده ایم.


به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري،معاون عمرانی استانداری مازندران در کارگروه میراث فرهنگی گفت: سیاست های پاسخ دهی و پاسخ گیری در سه سال گذشته متفاوت شده و این گونه نیست که دستگاه هر وقت عشقش کشید، جواب استعلام را بدهد.

 وی با اشاره به اینکه جواب استعلام میراث فرهنگی باید ظرف یکماه توسط دستگاه ها انجام گيرد، افزود: همیشه ارباب رجوع نباید به دنبال دستگاه بدود ، یکبار هم باید دستگاه دنبال ارباب رجوع بدود.

 هاشمی با بیان اینکه برای کار نکردن هزار دلیل وجود دارد و برای کار کردن یک دلیل ، تصریح کرد: با ایجاد مشکل بر سر راه سرمایه گذار ، باید در سرمایه گذاری را در استان ببندیم .

وي افزود:مگر سرمایه گذار بی کار و علاف ماست ؟ از بس در استان به سرمایه گذاری گیر می دهیم ، سرمایه گذاری در استان صورت نمی گیرد.

 وی با بیان اینکه سرمایه گذار چندماه باید صبر کند تا جوابی برای کار کردن یا نکردن بشنود، اظهار داشت : مسايلی در جلسات عنوان می شود که با هم همخوانی ندارد؛مثلا برخی مسئولان دستگاه ها می گویند فلان طرح ، نقشه ندارد ، در صورتی که مجری طرح با کوهی از مدارک و مستندات در جلسه حضور می یابد،پس یا سرمایه گذار عقلش را از دست داده یا ما!

هاشمی با اشاره به اینکه تا کی در جلسات باید سرمان پایین باش،گفت:در کهکیلویه و بویراحمد 27 مورد سرمایه گذاری صورت گرفته ، آنها کارشناسان قوی دارند، اما ما هنوز جواب سرمایه گذار را هم نداده ایم.

 وی با بیان اینکه مسئله استعلام یک معضل عمومی است،خاطرنشان کرد: هیئت دولت نیز متوجه اهمیت این موضوع شده و برای آن مدت یکماهه تعیین کرده است ، والا هیئت دولت آن قدر هم که بیکار نبوده به این مسئله توجه کند.

هاشمی با گفتن این جمله که اینکه توقف ماشین آلات سرمایه گذار در مناطق اجرای پروژه ها بار هزینه ای به همراه دارد یادآور شد : بار هزینه ای در تولید ناخالص ملی تاثیرگذار بوده و این فقط سرمایه گذار نیست که متحمل ضرر می شود ، از جیب من و شما هم می رود.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه اصلا اعتقاد ندارم که دفتر فنی باید پاسخگو باشد افزود: چون آقایان پاسخگو نبودند مسئولیت از آنها گرفته و به عهده دفتر فنی گذاشته شد .

به گزارش خبرنگار ما بحث و اشارات معاون عمرانی استاندار اگرچه جنبه عمومی در طرح های میراث فرهنگی داشت،بيشتر متوجه طرح لاسم بود.پروژه لاسم قرار است در زمینی به مساحت 200 هکتار اجرا شود که مجریان این طرح پس از گذشت چهار سال هنوز اندرخم پیچ و خم های اداری هستند.

 مجری طرح لاسم که با صدایی لرزان حرف می زد،گفت: چهار سال از ارائه طرح می گذرد و بار مالی فراوانی را متحمل شده ایم و در حال ریزش سرمایه گذار هستیم.

مجری این طرح که اجرای ساختمان استانداری همدان ، مجتمع بین راهی مهتاب ، مجتمع آپادانا اصفهان و بسیاری از پروژه های بزرگ را جزئی از فعالیت های خود عنوان می کرد، افزود: در جایی که فقط کلاغ پر می زند و محل اجرای پروژه ما است می خواهند محیط زیست ایجاد کنند.

  پس از این صحبت ها،نماینده منابع طبیعی استان با چهره ای حق به جانب گفت: برای دوهزار متر ، 10 سال می دوند ، زمین این طرح 200 هزار بوده و منطقه بزرگی است.

هاشمی با اشاره به اینکه آقای سرمایه گذار ، باید دندانت را بر روی جگر بگذاری، این اظهارنظر نماینده منابع طبیعی را برنتابید و گفت: اصلا تایید نمی کنیم که برای دوهزار متر زمین ، فردی 10 سال بدود و برای ما بی معنی است و گفتن این جمله اصلا افتخار نیست.

 وی با بیان اینکه طرح لاسم را پنج ماه است که پیگیری می کنم و این قضیه باید حل شود، اظهار داشت: برای احداث کارخانه سیمان پنج هزار تنی یک ایرانی در دوبی تنها 17 روز زمان صرف شد و آدرسش را می دهم می توانید ببینید.

 هاشمی خاطرنشان کرد:چنانچه استعلام در یکماه از سوی دستگاه ها اعلام نشود ، جواب را مثبت تلقی می کنیم.


  • پنجشنبه 28 مرداد 1389-0:0

    chakere shema hasemi,na navoneh be katere hamen harfet ata eftar veneh beyem shemeh sere.te kenabedon

    • پنجشنبه 28 مرداد 1389-0:0

      برای سلامتی گت کله دست مرتب

      • سه شنبه 26 مرداد 1389-0:0

        mageh sarmayeh gozar loch haseh ke she puoleh beyareh injeh bad ,100 ta sahab peda baveh mageh kish maryaneh ramsare ferari nedaneh mageh 15 sal az koleg bakerdeneh hotel pileka(beyneh sari,gaemshar) nogzesheteh,va mesle hezaron tarhe degeh ke ba nezareti pole bayteneh dar bordeneh (asare bastane mojodeh kerabehayeh takte jamshede pileka) ya andeh chokeli hedaneh onanem ferar hakerdeneh jonob


        ©2013 APG.ir