تعداد بازدید: 7318

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 1 شهريور 1389-13:21

چيت سازي بهشهر؛احيا يا انتقال؟

...نباید 17 هکتار زمین کارخانه چيت سازي بهشهر به حلبی آباد تبديل شود-تنها 17 نفر از کارگران قدیمی باقی مانده اند-طلب کارگران چيت سازي پنج میلیارد تومان است-تعدادی از کارگران چیت سازی بازداشت شده بودند-بی اعتمادی 100 درصدی در میان مردم نسبت به مالکان کارخانه ایجاد شده است. (گزارش مازندنومه از جلسه رسیدگی به مشکلات کارخانه چیت سازی بهشهر)


به گزارش خبرنگار مازندنومه ، ولی الله فرزانه در جلسه رسیدگی به مشکلات کارخانه چیت سازی بهشهر اظهار داشت : سهامداران باید در احیاي مجدد چیت سازی آورده ای داشته باشند و در این خصوص باید به افکار عمومی هم توجه کرد.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران افزود: به خاطر دغدغه خاطری که از قبل نسبت به مسئولان چیت سازی وجود دارد شاید افکار عمومی نسبت به اینکه کارخانه در جای دیگری نوسازی شود رویکرد مناسبی نداشته باشند.

 فرزانه فروش انتزاعی اموال کارخانه چیت سازی را روند مناسبی ندانست و یادآور شد: فروش نسبی اموال کارخانه که تاکنون برای پرداخت بدهی ها صورت گرفته روش مناسبی نبوده و گریبانگیر ما شده است .

 فرزانه با بیان اینکه برای احیاي چیت سازی هنوز جای مانور وجود دارد اظهار داشت : کل دارایی های این کارخانه بیشتر از بدهی های آن است .

 وی خاطرنشان کرد: برای برون رفت دائمی از این مشکل هنوز فرصت وجود دارد و معتقدم که زمان برای تصمیم گیری وجود دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در احیاي کارخانه چیت سازی در محل شهرک صنعتی ، نباید 17 هکتار زمین این کارخانه تبدیل به حلبی آباد شود افزود: این زمین در مرکز شهر قرار گرفته و با طراحی یک طرح جامع ، زیبایی شهر باید حفظ شود.

- باقری: احیاي مجدد چیت سازی میسر نیست

 محمدتقی باقری-فرماندار بهشهر-در این جلسه گفت: از بدو تشکیل کمیته نظارت و ساماندهی چیت سازی ، 350 نفر از کارگران در آستانه بازنشستگی را بازنشسته کردیم و تنها 17 نفر از کارگران قدیمی باقی مانده اند.

 فرماندار بهشهر تصریح کرد: اگر این تعداد کارگر نیز بازنشسته شوند تعطیلی قطعی چیت سازی اعلام خواهد شد.

باقری اظهار داشت: هزار و 800 نفر از کارگران قبل از دولت نهم بیش از پنج میلیارد تومان از دولت تسهیلات دریافت کردند و طلبکار عمده چیت سازی ، بانک ملی است.

وی با اشاره به اینکه در ازای مطالبات برخی از کارگران حدود سه هکتار از زمین های چیت سازی را واگذار کردیم، گفت: 517 نفر کارگر تسویه حساب کامل کردند.

فرماندار بهشهر بیشترین مشکل این کارخانه را پرداخت حقوق کارگران عنوان کرد و افزود: طلب کارگران حدود پنج میلیارد تومان است .

وی یادآور شد: چنانچه بتوانیم زمین توقیفی کارخانه را آزاد کرده و به فروش برسانیم چیزی به نام مطالبات کارگران که مشکلاتی را برای دستگاه های امنیتی و قضایی ایجاد می کند ، نخواهیم داشت .

 باقری خاطرنشان کرد: احیاي مجدد چیت سازی میسر نیست اما انتقال آن به شهرک صنعتی در دستور کار است.

 وی در خصوص بدهی های چیت سازی گفت: 5/7 میلیارد تومان اصل طلب بانک ملی است که به 18 میلیارد تومان افزایش یافته است.

باقری با اشاره به طلب 5/2 میلیارد تومانی تامین اجتماعی که به 12 میلیارد تومان افزایش یافته تصریح کرد: طلب یک میلیارد و 300 میلیون تومانی امور مالیاتی هم به 5/3 میلیارد تومان افزایش یافته است.

فرماندار بهشهر اظهار داشت : بیش از 700 میلیون تومان بیمه جاری کارگران را از محل فروش وسایلی از کارخانه چیت سازی به حساب تامین اجتماعی پرداخت کردیم.

 وی گفت: احساسات عمومی در بحث تعطیلی کارخانه جریحه دار شده و کارگران آسیب دیده دچار مشکلات عدیده شده اند.

 باقری یادآور شد: مراجعات مردم به ما مبنی بر این است که باید با کارگران تسویه حساب کنیم و فوریت کار هم ایجاب می کند که به مشکلات کارگران رسیدگی شود.

 گفتني است کارخانه چیت سازی بهشهر بالغ بر 40 میلیارد تومان دارایی و بیش از 30 میلیارد تومان بدهی دارد. سه سهامدار ، دارای 61 درصد از سهم کارخانه چیت سازی هستند.

 -مديرعامل:بدهي 10 ساله نداريم

مدیرعامل کارخانه چیت سازی بهشهر در این نشست گفت: طرح احیاء چیت سازی به اداره کل صنایع ارائه شده که از نظر فنی مورد قبول واقع شده است.

 بهروز امینیان با بیان اینکه اموال شرکت به عنوان منابع برای بهسازی در محل شهرک صنعتی وجود دارد تصریح کرد: 12 میلیارد تومان هزینه طرح در محل جدید در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اینکه کارخانه چیت سازی چیزی به عنوان بدهی 10 ساله به کارگران ندارد یادآور شد: در سال 84 بدهی ها پرداخت و تسویه حساب شد.

 امینیان با بیان اینکه از سال 86 نسبت به بازنشستگی کارگران اقدام کردیم افزود: این اقدام را نسبت به کارگرانی انجام داده ایم که 10 سال کار نکرده و حتی در داخل کارخانه حضور نداشته و حقوق هم گرفته اند.

- آزرم : اعتمادی به راه اندازی چیت سازی ندارم

مديرکل تامين اجتماعي مازندران گفت:امیدوار نیستم که چیت سازی چه در محل فعلی و یا در شهرک صنعتی بتواند احیا شود.

وي افزود: توقیف زمین چیت سازی بر اساس قانون بوده است.

مدير کل سازمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه دو هزار و 270 نفر از کارگران چیت سازی را با مستمری ماهانه حدود یک میلیارد تومان بازنشسته کرده ایم، خاطرنشان کرد: 90 نفر در طرح بازسازی صنایع بازنشسته شده اند.

وی افزود: 190 نفر کارگر باید در ماده نوسازی صنایع ، جایگرین کارگران بازنشسته می شدند که تاکنون نشده است.

 آزرم یادآور شد: یک سوم از بازنشستگان در بهشهر مربوط به چیت سازی اند.

 -رييس دادگستري:مخالف بازسازي نيستيم

رئیس دادگستری شهرستان بهشهر در این نشست با بیان اینکه مخالف بازسازی کارخانه چیت سازی نیستیم، گفت: شرایط باید به گونه ای آماده شود که بدهی ها را پرداخت کنند.

 حجت الاسلام حسن اسدی افزود: تا زمانی که پیچیدگی چیت سازی حل نشود نمی توان به بازسازی چیت سازی فکر کرد.

 وی با اشاره به اینکه بدهی های چیت سازی باید صفر شود یادآور شد: این بدهی ها حداقل باید به نقطه ای برسد که آرامش نسبی کسب شود و پس از آن به بازسازی چیت سازی توجه کرد.

اسدی با بیان اینکه قبل از تصدی بنده تعدادی از کارگران چیت سازی بازداشت شده بودند خاطرنشان کرد: بدون تعارف و تشریفات این مسائل که گریبان گیر کارگران شده باید حل شود.

 وی گفت: به علت اینکه مالکان چیت سازی به تعهدات خود عمل نکرده اند ، بی اعتمادی 100 درصدی در میان مردم نسبت به این افراد ایجاد شده است.


  • جمعه 13 مرداد 1391-0:0

    سهام مردمی شرکت تاج سابق شرکت تعاونی چی میشه

    • چهارشنبه 3 شهريور 1389-0:0

      اميدوارم كه مسئولين با عمل به وعدهايشان اين مشكل را حل نمايند.

      • سه شنبه 2 شهريور 1389-0:0

        با سلام. كاش خبرنگار شما امروز (دوشنبه) در بهشهر حضور داشت و مي ديد كه چگونه با شكافتن ديوار قسمت كوي كاگران سابق (چهارشنبه بازار فعلي) منبع هاي عظيم كارخانه اي كه بخش اعظمي از اقتصاد و زندگي شهر را تامين مي نمود در حال خارج شدن مي باشد. كارخانه اي كه در سراسر كشور داراي فروشگاه بوده است امروز تبديل به ويرانه شده است و زندگي بسياري از كارگانش اسف بار شده است و بابت بدهي كارگران محتاج نان، زمين هاي قطعه بندي شده را به نام چند كاگر سند زده اند كه نه امكان ساخت آن وجود دارد و شرايط توافق آن براي فروش امكان پذير است.

        • دوشنبه 1 شهريور 1389-0:0

          چیت سازی مثل نساجی قائمشهر مرده وبه خاطرات پيوسته/جلسه بابتش بی فایده است/به فکر کارگاه های جدیدالتاسیس باشید که نیامده مشکل نقدینگی دارند ودارند می روند.


          ©2013 APG.ir