تعداد بازدید: 4911

توصیه به دیگران 1

شنبه 6 شهريور 1389-12:51

زیر میز پزشکان چه خبر است؟!

...قوزک پایم دچار مشکل شد و به بیمارستان حکمت ساری مراجعه کردم،گفتند: باید عمل شود و عمل هم رایگان است اما شماره حسابی به من دادند و گفتند باید 5/1 میلیون تومان به حساب واریز کنم تا دکتر مرا مورد عمل جراحی قرار دهد.


*اين گزارش را واحد مرکزي خبر تهيه کرده است که يک نسخه از آن براي مازندنومه نيز ارسال شده است.

درحال حاضر 5 مرکز بستری در شهرهای نکا، ساری،قائمشهر، بابلسر و چالوس و 14 مرکز درمانگاهی در شهرهای دیگر استان وجود دارد که زیرمجموعه تامین اجتماعی هستند.


همچنین این سازمان با 2500 مرکز درمانی دولتی و خصوصی دیگر قرارداد دارد که در بخش بستری 10 درصد هزینه را بیمه شده و 90 درصد دیگر را سازمان تامین اجتماعی تقبل می کند و در بخش درمانگاهی نیز 30 درصد هزینه ها به عهده بیمه شده و 70 درصد دیگر را سازمان می پردازد.

هم اکنون یک میلیون و 450 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان مازندران وجود دارد و مازندران از این لحاظ رتبه هشتم کشور را دارست . اما شهروندان مازندرانی در مراجعه به این مراکز با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند.

رضا جعفری که برای درمان گوش دخترش به بیمارستان حکمت ساری که وابسته به تامین اجتماعی است مراجعه کرده می گوید: وقتی مراجعه کردم هیچ کاری برای دخترم انجام ندادند و گفتند 2 روز دیگر مراجعه کنید، در حالی که دخترم اکنون از درد گوش می رنجد .

محمد عباسی شهروند دیگر ساروی می گوید: بیمارستان متعلق به تامین اجتماعی امکاناتی برای عکس و فیزیوتراپی ندارد و برای گرفتن عکس حداقل 2 هفته باید در نوبت باشیم.

دکتر خورشیدی -معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران- درخصوص مشکلات مراجعه کنندگان به بیمارستان های متعلق به این سازمان گفت:در 5 مرکز بستری و 14 مرکز سرپایی درسال 88 حدود 5/2 میلیون بار مراجعه داشتیم که از این تعداد 32 هزار مورد بستری و 23 هزار مورد عمل جراحی شدند و در بخشهای قراردادی نیز حدود 5/5 میلیون بار مراجعه داشتیم که 130 هزار مورد آن منتهی به جراحی شد و در مجموع حدود 120 میلیارد تومان هزینه شد که مسلما با این حجم بالای مراجعه، رضایتمندی کامل وجود نخواهد داشت.

حسن آزرم -مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران- درخصوص مشکلات بیمارستان حکمت ساری گفت: با توجه به اینکه حدود 25 درصد از اعتبارات درمانی استان را فقط در شهر ساری هزینه می کنیم بازهم پاسخگوی نیاز شهروندان نیست به همین دلیل با بیمارستان ولی عصر قائمشهر قرارداد بستیم تا بخشی از کارهای درمانی و فیزیوتراپی در آنجا انجام شود.

اما یکی ازمهمترین مشکلاتی که بیماران با آن مواجهند، گرفتن اجباری زیرمیزی توسط برخی از پزشکان است که با توجه به نیاز مبرم بیماران به معالجه مجبور به پرداخت آن می شوند.

جلال عابدینی از شهروندان مازندرانی می گوید: قوزک پایم دچار مشکل شد و به بیمارستان حکمت ساری مراجعه کردم، گفتند: باید عمل شود و عمل هم رایگان است اما شماره حسابی به من دادندو گفتند باید 5/1 میلیون تومان به حساب واریز کنم تا دکتر مرا مورد عمل جراحی قرار دهد .

دکتر خورشیدی -معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران- دراین خصوص گفت: متاسفانه بحث زیرمیزی توسط عده ای خاص انجام می گیرد و این به دلیل سیاستهای تخصصی آنهاست و معمولا در تخصصهایی است که تعداد متخصصین آن کم هستند ولی اگر شکایتی در این خصوص به ما برسد تا مرز اخراج و لغو حکم استخدامی پزشک مربوط پیش خواهیم رفت .

البته مشکلات مردم در مراجعه به مراکز متعلق به سازمان تامین اجتماعی آن قدر زیاد است که در این تحلیل نمی گنجد.

 مشکلاتی مانند نبود نوبت دهی تلفنی با توجه به اعلام شماره تلفن ازطرف سازمان،قبول نکردن آزمایش و عکس گرفته شده توسط بیمارستانهای این سازمان توسط بسیاری از پزشکان، تحت پوشش نبودن بسیاری از داروهای مهم و ....

 البته به عقیده کارشناسان بخش درمان بخش بسیار پیچیده ای است که در تمامی دنیا با مشکلات متعددی روبه روست اما از مسئولان انتظار می رود با توجه به اینکه بسیاری از اقشار آسیب پذیر تحت بیمه تامین اجتماعی هستند با تصویب قوانین جدید و اختصاص اعتبارات خاص معضلات و مشکلات متعدد این قشر را حل کنند .


  • چهارشنبه 10 شهريور 1389-0:0

    ای کاش مسولین یه سزی به بیمارستان های آمل هم میزدند

    • يکشنبه 7 شهريور 1389-0:0

      بیمارستان... بابلسر بیشتر به دام پزشکی شباهت دارد تا بیمارستان انسانها.


      ©2013 APG.ir