تعداد بازدید: 3641

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 7 شهريور 1389-12:19

آیا این ادبیات خدمت است؟!

...ارسال قبض 60 برابری برق برای خانواده ای که همان مصرف دوره قبل را داشته چگونه خدمت نامیده می شود؟ ارسال قبض 130 هزار تومانی برای بازنشسته ای که 260 هزارتومان حقوق ماهیانه وی بوده وجز یخچال وتلویزیون و مصرف معمولی روشنائی استفاده دیگری ندارد در کجای خدمت جای دارد؟ (يادداشتي ازمحمد علی روشن-ساري)


گرمای بالای 40 درجه در ماه مبارک رمضان،مردم عزیز کشور ما مخصوصا" مازندرانی ها را مجبور به استفاده از کولر کرده است و اگر این وسیله برودتی مورد استفاده قرار نگیرد تحمل 16 تا 17 ساعت روزه داری در روز بسیار دشوار خواهد بود.

در این شرایط هوایی که باید دولت عزیز به عنوان یک دولت شیعه ، خدمتگزار ملت فهیم و فدردان باشد و دراین ماه مبارک به طور ویژه خدمات رسانی به مردم عزیز انجام دهد، با ارسال ناجوانمردانه قبوض برق اثرات منفی بر روحيه مردم شمال گذاشته است .

 چیزی که در سال های اخیر شاهد بوده ایم تاکید ریاست محترم جمهوري به موضوع خدمت بیشتر به مردم است.

 به یاد دارم درآغاز دولت نهم هرجا که آقای احمدی نژاد سخنران بودند، بنری نصب می شد با این عنوان:" به خدمت بهتر بیندیشیم" اما حرکت اخیر وزارت نیرو در مازندران وبرخی ازاستان ها برخلاف مشی دولت اصولگرا و مکتبی دهم وتاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی است.

حذف یارانه قبل از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها درقبوض شهروندانی که به قول مدیرعامل توزیع برق مازندران الگوی مصرف را رعایت نکرده اند و باید جریمه شوند با کدام منطق خدمتگزاری سازگار است ؟

ارسال قبض 60 برابری برق برای خانواده ای که همان مصرف دوره قبل را داشته چگونه خدمت نامیده می شود؟ ارسال قبض 130 هزار تومانی برای بازنشسته ای که 260 هزارتومان حقوق ماهیانه وی بوده وجز یخچال وتلویزیون و مصرف معمولی روشنائی استفاده دیگری ندارد در کجای خدمت جای دارد؟ آیا این اقدام راباید خادمانه تصورکرد؟

اعلام این جمله ازسوی مدیرعامل توزیع برق مازندران درجواب پرسش مجری سیمای طبرستان که برای رفع مشکل چه می کنید و می گوید:" من به عنوان نماینده دولت برای کاهش تعرفه ها نباید چانه بزنم تا پول برق کاهش یابد!" را باید زبان مدیر دولت خدمتگزار دکتراحمدی نژاد دانست؟! آیا این ادبیات، ادبیات خدمت است؟!

 خدا می داند که درگرمای سخت این اقدام توزیع برق استان چه رنجی را برای خانواده ها دایر کرده است.

نگارنده به یاد زمستان مشهور مازندران و فطعی طولانی گاز افتاد که درآن زمان شرکت گاز استان دراقدامی غیرکارشناسانه قبوض تصاعدی گاز رابه در منازل مردم فرستاد و می رفت که مردم بی اعتماد به دولت شوند که خوشبختانه با حساسیت رسانه ها و دخالت به موقع مهندس شفقت- استاندار وقت- و مهندس قناعت-معاونت سیاسی امنیتی سابق استانداری- آن حرکت ناآگاهانه متوقف شد وب ا سفر غیرمنتظره دکتراحمدی نژاد به استان نه تنها حرکت ناآگاهان برای بی اعتماد کردن مردم موثر نیفتاد، اعتمادعمومی به نظام ودولت خدوم افزایش پیدا کرد .

 امروز هم که درشرایط تحریم ناجوانمردانه وسنگین دشمنان انقلاب اسلامی هستیم و ملت شریف ایران که خودرا آماده می کنند تا در مراحل بعدی تحریم مقتدرانه در کنار دولت بایستند، چرا مقام محترم ریاست جمهوری اجازه می دهد برخی اقدامات دستگاه های اجرائی همسو باشد با خواسته های دشمنان که همان ناراضی تراشی ست؟

البته با توجه به دستوراخیری که ریاست محترم جمهوری درهامش تقاضای نمایندگان استان درمجلس داده اند امید است این مشکل برای همیشه برطرف شود.

 انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به طورجدی ورود پیدا کرده و ضمن دلجوئی ازموکلین خود و دفاع از منش خدمت به مردم درخصوص عزل مدیرانی که درخدمتگزاری کارنامه موفقی نداشته اند، نسبت به مشارکت دراستیضاح اخیر  وزیر نیرو نیزاقدام نمایند تا ملت فهیم ملتفت شوند همانگونه که آنها حامی دولت ونمایندگان شان هستند ، نمایندگان هم دردفاع ازحقوق مردم کوتاهی نخواهند داشت.

 ضمن آن که توصیه جدی می شود به مسئولان برق و وزارت نیرو که فرصت به دست آمده مدیریتی خود رامغتنم شمرده و همت خود را درجهت خدمت به مردم به کارگیرند که:" اغتنم الفرصه قبل ان تکون غصه" یعنی: فرصتها را غنیمت بشمارید قبل ازآنکه غم وغصه به سراغ تان بیاید.


  • چهارشنبه 17 شهريور 1389-0:0

    سلام
    درخصوص اظهارنظری دوستی که گفته اند این نویسنده چراکنون منتقدشده بایدعرض کنم که متاسفانه یاخوشبختانه بنده رابیشتربعنوان منتقدمی شناسندوشاید مروربریادداشتهاوگزارشهای بنده درطول23سال کارخبری گویای این مهم باشد امادرخصوص تربیت بدنی کسی رابه توپ اتهام نزدیم ودقیقا ازهمکاران واساتیدعزیزخواستیم بادرنظرگرفتن کارهای انجام شده ازبابت نداشته ها انتقادنمایند ضمن آنکه درماههای قبل هم توسط بنده نقدهای محکمی هم درباره تربیت بدنی مطرح شدبحدی که واکنش مسئولین وقت تربیت بدنی کشوررابهمراه داشت اما زمانیکه میبینیم مومنی رابناحق اذیت می کنند وظیفه داریم کمکش کنیم

    • چهارشنبه 10 شهريور 1389-0:0

      این موضوع که دردفاع ازممردم است چراباید با یادداشتی که اصلا به این موضوع ربطی ندارد پیوند داده شود؟
      نویسنده دریادداشت خوددرباره تربیت بدنی هرچه نوشته به این مهم ربطی ندارد اما اینکه دراین یادداشت محکم ازمردم دفاع کرده ارزشمند استگرچه دریادداشت ورزشی هم به کسی تهمت نزد بلکه ازهمگان خواست نقدهای خودرا منصفانه انجام دهندوحریمهای اخلاقی رارعایت کنند

      • دوشنبه 8 شهريور 1389-0:0

        ما نفهمیدیم این پولها کجا میره - یکی بگه ؟
        مگه ما برق را هم وارد میکنیم که تحریم باشیم و به ما ندهند ؟ لامپ سر خیابان ما شش ماهه سوخته - تازه مگه نگفتند برق مجانی ؟آب مجانی -پس چی شد ؟
        آقای ....
        نرو راهی که پایت را ببندند
        مکن کاری که هوشیاران بخندند !
        خوشا بحالتون کارمندان اداره برق -نوش جانتان زندگی میکنیدا- کارگر نمیخواهید ما بیائیم-

        • دوشنبه 8 شهريور 1389-0:0

          inti ke malomeh dareneh poleh bargeh vilahayeh tehraneha ke har kedom 4ta koler soo haseh re mazerone ha haden.masolineh gol bevareh.

          • يکشنبه 7 شهريور 1389-0:0

            قبض ما اومده 130هزار تومان.مجتمع ما 9 واحدیه،کل نه خانواده 130 تومان نمی شد حالا برای ما تنهایی اومده این قدر!!خدمت یعنی این!خدمت به خودشان!

            • يکشنبه 7 شهريور 1389-0:0

              اين آقاي روشن همان نويسنده اي است كه بعد از درج مطلب پريچهره در سايت شما مطلبي نوشت و شما را به توپ تهمت و افترا بست ايشان كه مدافع مديران است چه شد منتقد شد


              ©2013 APG.ir