تعداد بازدید: 4050

توصیه به دیگران 2

جمعه 12 شهريور 1389-11:47

امام جمعه نوشهر:فتنه گران هم آبروي خودشان را بردند،هم زحمت ما را زياد کردند

به ما بلندگویی برای حرف زدن نمی دهند- صدا وسيمابه شخصی که800 میلیون تومان از جایی طلب داشت 3 ساعت وقت دادند ولی در همین صدا و سیما در سالروز ورود آزادگان 4 نفر از آزادگان را به برنامه ای 40 دقیقه ای می آورند و بیش از 20 دقیقه از آن برنامه را هم مجری صحبت کرد.(گزارشي از يادواره شهید شیخ فضل ا...نوری و 15 شهید روستای لاشک)


یادواره شهید شیخ فضل ا... کجوری معروف به نوری و 15 شهید روستای لاشک با حضور مردم نوشهر، چالوس، کجور و ... و برخی از مسوولان دستگاههای اجرایی استان و شهرستان در مسجد جامع روستای لاشک برگزار شد.بابک شمس ناتري-خبرنگار مازندنومه در چالوس-گزارشي از اين مراسم را تهيه و ارسال کرده است.

*پيش از موعد مقرر

قرار بود این مراسم در ساعت 16:30 آغاز شود اما ساعت ها قبل از مراسم عده ای از مردم از راه های دور و نزدیک وارد این روستا شدند و با حضور در مزار یا مسجد این روستا در انتظار ساعت شروع این یادواره بودند.

در ورودی روستا بنری قرار داشت که مزین به عکس شهدا بود.خیابان ورودی مسجد لاشک با عکس های شهدای این روستا مزین شده بود و بر هر تیر برقی عکسی از شهیدی بود که با یادش صلواتی به حضورشان تقدیم می شد.

 استقبال گرم برگزار کنندگان از میهمانان در نوع خوب جالب بود که تلاش می کردند این مراسم با کیفیت هر چه بهتر برگزار شود.

 تصویری زیبا از شهدای لاشک در کنار هم مونتاژ شده بود که هر بیننده ای را به خود جلب می کند، این عکس به گونه ای مونتاژ شد که انگار شهدای این روستا همگی در جلوی کوهپایه کنار هم ایستاده اند و عکسی به یادگاری و تیمی انداخته اند.

*ضبط با سه دوربين

 مجری این مراسم روح ا... مشایخ از مجریان شبکه طبرستان بود که در ابتدای یادواره با مقدمه ای حاضران را به فضای معنوی شبهای قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) برد و با یاد و خاطره ای از شهدا گفت: شهدا به راستی سرمایه هر روستا هستند.

 یادواره شهدای لاشک با 3 دوربین ثبت و ضبط می شد که به صورت همزمان از پرده ویدیو پرژکشن پخش می شد که با دقت زیادی تمام زوایای مسجد تصویربرداری می شد.

*دو مقيمي

 اسماعیل مقیمی از قاریان ممتاز جهت تلاوتی چند از آیات الهی بر روی جایگاه رفت. مقیمی اصالتا کجوری است و با زیبایی خاصی کلام نور را در این مراسم جاری کرد که بارها در حین قرائت از سوی حاضران تشویق شد.

 مجری برنامه از حاج مراد مقیمی درخواست کرد که برای مداحی به جایگاه برود، مقیمی از مداحان شاخص استان مازندران است که در حین مداحی بیان داشت: وقتی به من خبر دادند که در روز شهادت مولا برای مداحی یادواره شهدا در این روستا باید حضور یابم خوشحال شدم و با خود گفتم که این توفیق است که درآن دنیا این شهدا، این مسجد و این کوهستان بر حضورم و ارادتم مهر تاییدی بزنند. وی در پایان مداحی خود با اشعار مازندرانی به مدیحه سرایی پرداخت که اشکها را در چشمان جاری کرد.

*به ما بلندگویی برای حرف زدن نمی دهند

 هریجی که سال ها در اسارت زیر شکنجه های دشمن بود و از جانبازان حماسه و ایثار است، برای بیان خاطره به جایگاه رفت و اظهار داشت: مجری برنامه از من خواست خاطره شیرینی در 10 دقیقه بگویم ولی شما می دانید که مقدمه حداقل 10 دقیقه طول می کشد.

وي در شروع سخنان خود گفت: ما در بدترین شرایط وارد جنگ شدیم، جنگی که بر ما تحمیل کردند، بچه های همین روستاها و امثال همین عزیزان بودند که مردانه وارد میدان شدند و به جنگ با دشمن پرداختند.

 وی ادامه داد: به عقیده من در کتاب جنگ ما مقدس تر از شلمچه نداشتیم و سپس به بیان خاطراتی از جنگ و دوران اسارت پرداخت و از حجت الاسلام و المسلمین مشایخ امام جمعه نوشهر و سخنران این یادواره خواست تا دقایقی از وقت ایشان استفاده کند.

 وی ضمن انتقاد از بانیان برخی از برنامه ها بیان داشت: اگر اینجا می خواهیم حرف بزنیم به این دلیل است که به ما بلندگویی برای حرف زدن نمی دهند.

 وي افزود: البته در این مراسم وقت خوب و زمان مفیدی را به ما دادند ولی در خیلی از برنامه ها وقت های پرت و ... مراسم را برای سخنان و خاطره گویی به ما می دهند.

هریجی ضمن انتقاد از رسانه ملی خاطر نشان کرد: متاسفانه صدا و سیما هم برای حرفهای ما وقت نمی گذارد و شما دیدید که به شخصی برای اینکه 800 میلیون تومان از جایی طلب داشت 3 ساعت از وقت یک برنامه زنده را دادند ولی در همین صدا و سیما در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی 4 نفر از آزادگان را به برنامه ای 40 دقیقه ای می آورند و بیش از 20 دقیقه از آن برنامه را هم مجری صحبت کرد.

*کليپ مشروطه

در بخشي از برنامه کلیپی از مستند زیبای روایت فتح پخش شد و در ادامه تصاویری از نقشه ایران و ... شهدای لاشک نیز به تصویر کشیده شد که قابل توجه بود. کلیپ دیگر برگرفته از سریال سالهای مشروطه بود که تصاویر مبارزات آیت ا... شیخ فضل ا... و صحنه اعدام و یا در واقع شهادت وی بر پرده نقره ای به نمایش گذاشته شد.

لازم به ذکر است که زادگاه این مرجع بزرگ روستای لاشک می باشد و وی به شیخ فضل ا... نوری معروف است که در تاریخ ایران اسلامی به عنوان یک اسطوره و مبارز بزرگ همواره مورد احترام است.

*فتنه گران آبروي خودشان را بردند

 امام جمعه نوشهر گفت: اگر یک میلیارد مسلمان جهان حرکت کنند و مرگ بر اسراییل را فریاد کنند، مطمئنا مرگ بر اسراییل آنان بی اثر نیست.

وي افزود: خطر زمان شهدا صدام و حمله دشمن به خاک ما بود آنها خطر را شناختند و مقابل خطر ایستادند و ایستادگی کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمود مشایخ خاطرنشان ساخت: امروز مسلمانان فلسطین در خط مقدم ما هستند و اگر آنها در این خط مقدم نباشند مطمئنا دشمنان ما به صورت مستقیم در مقابل ما هستند.

 وی ادامه داد: خطر باید شناخته شود، اگر دشمن تهدید می کند ما باید آمادگی داشته باشیم و دشمن خود را بهتر بشناسیم، خطر دیگر خطر فتنه است، فتنه گران متاسفانه هم آبروی خودشان را بردند هم زحمت برای دیگران ایجاد کردند.

*افطار آخر

در  پايان مراسم از مهمانان با افطاری پذيرايي شد. شهید محمد علی جهاندار، شهید احمد بائی لاشکی، شهید ضیاء الدین کیا لاشکی، شهید مهرزاد کیا لاشکی، شهید عباس کیا لاشکی، شهید وثوق جهاندار، شهید قهرمان الیکائی، شهید فردین جهاندار، شهید فریدون کیا لاشکی، شهید فرهوش کیا لاشکی، شهید رمضانعلی ديوسالار، شهید عبدالکریم جهاندار، شهید ابن یامین جهاندار، شهید لطف اله عبدالهی، شهید احمد جهاندار ، 15 شهید والامقام روستای لاشک هستند.


  • همولايتيپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 13 آذر 1389-0:0

    باسلام:حاج آقامشايخ شما تو اون مراسم حرف از همه جا زدين جز شهدا؟؟؟؟

    • شنبه 13 شهريور 1389-0:0

      فکر کنم اگه میگفتین معترض بهتر بود نه؟و شما هم چه برخورد زیبایی با هر اعتراض میکنید.!واقعا ابرو مندانست!حاج اقا مشایخ حالا شما خودتو ناراحت نکن.چند نفر شیطونی کردن بردنشون کهریزک مسئله به خیر و خوشی! حل شد.!


      ©2013 APG.ir