تعداد بازدید: 2224

توصیه به دیگران 6

جمعه 12 شهريور 1389-12:19

مگر مسئولان از مردم نيستند؟

...به راستي چند روزه خوار در ايران دستگير و مجازات شده اند؟بارها مشاجرات و درگيري هاي فيزيكي بين مردم و روزه خواران رخ داده است، آيا در صورت مجروح شدن روزه خوار دادگاه ضارب را محكوم نخواهد كرد؟(يادداشتي از صمد صالح طبري،سردبير هفته نامه بابل نامه)


در طول 32 سال اخير كه از استقرار نظام جمهوري اسلامي ايران مي گذرد، توطئه هاي مكرر استكبار جهاني براي نابودي اين نظام ، با شكست مواجه است .


تقريبا تمام كشور هاي جهان به سركردگي آمريكا در اجراي تحريم ها و دروغ پردازي ها عيه ايران اسلامي بحمدالله تاكنون موفق نبوده اند و آخرين پيروزي بزرگ ايران در مقابله با استكبار جهاني و اذنابش راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر و قرار گرفتن رسمي ايران جزو كشور هاي صاحب انرژي هسته اي در جهان است .

آمريكا كه در نيل به اهداف پليدش تاكنون ناموفق بوده است، سعي دارد سوخت گذاري نيروگاه اتمي بوشهر را بسيار عادي و كم اهميت جلوه دهد . حال آنكه به گفته كارشناسان راه اندازي نيروگاه بوشهر كه به كمك كارشناسان ايراني و روسي محقق شده است پاي شركتهاي بزرگ داراي فناوري هسته اي را به منطقه باز خواهد كرد و آمريكا چاره اي ندارد تا از هم اكنون ايران را به عنوان يك قدرت هسته اي در جهان بپذيرد و شايعات حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران نمي تواند مانع گسترش تحقيقات و راه اندازي ساير نيروگاه هاي هسته اي در ايران شود .


در كنار اين پيروزي بزرگ علمي و سياسي ايران در عرصه هاي بين المللي كه نشان از درايت و همدلي مسئولان نظام و دولتهاي گذشته و فعلي دارد،مسايلي در بعد داخلي در سطح كشورمان وجود دارد كه مردم محروم را رنج مي دهد که براي كاهش اين مسايل و معضلات بايد فكر اساسي كرد .


مردم معتقدند اين پيروزي ها در سايه وحدت مردم و رهبري و اعتقاد كامل مسئولان و مردم به آرمانهاي انقلاب اسلامي كه برگرفته از معارف اسلامي و افكار بلند و تابناك رهبر فقيد انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) است در پرتو ايثارگري جانبازان و آزادگان و نثار خون مطهر شهداي هميشه جاويد اسلام حاصل شده است؛پس چرا مسئولان قدر اين حمايت ها را بخوبي درك نكرده اند و يا نمي خواهند براي كاهش يا رفع مشكلات مردم اقدام عاجل و اساسي به عمل آورند؟


متاسفانه حركت هاي لاك پشتي و كند برخي مسئولان موجب نارضايتي مردم از مسايل موجود در جامعه شده است كه اين مغاير  با اهداف انقلاب و آرمانهاي والاي امام راحل و رهبري مي باشد .


سهل انگاري مسئولان در قبال مسايلي كه در سطح جامعه رخ مي دهد ، از جمله جريانات فتنه ، مفاسد اجتماعي ، مسايل منكراتي ، مبارزه با توام و نگراني ، باند بازي ، قرطاس بازي ، اختلاس و ... كه مستقيم آثارش در زندگي مردم مشهود است موجب ضمان مي شود  و مسئولان بايد براي اين كم كاري ها كه نتيجه اش افزايش نارضايتي عمومي است اقدام كنند و گام هاي موثرتري بردارند .


 مردم از مسئولان سوال دارند چرا پس از حوادث عاشوراي 88 و خروش انقلابي مردم در 9 دي و 22 بهمن  88 عوامل فتنه را به سزاي اعمال ننگين شان نرسانده اند و با توجه به مدارك موجود كه گفته مي شود وابستگي آنها را به دولتهاي بيگانه ثابت مي كند سكوت اختيار كرده اند؟سكوت در قبال اين توطئه گران چه معني مي دهد ؟


بدحجابي و بي حجابي كه همه ساله بدتر مي شود و حتي قانون مجازات اسلامي در اين زمينه اجرا نمي شود هم از مسايلي است كه از سوي عناصر معاند و مزدوران بيگانه در سايت ها و ماهواره ها و در سطح جامعه به آن دامن زده مي شود و براي نظام با آن كه به راحتي با اجراي قانون مجازات اسلامي مصوب و جمع آوري البسه مبتذل و لغو پروانه كسب آنان امكان پذير و اجرايي است-هيچ برخورد اصولي نمي كند ؟

 مماشات با قانون شكنان بازار و عقب نشيني دولت در دريافت ماليات از جمعي از بازاريان كه با اعتصاب و گردانندگي سرمايه دار ترين صنف بازار يعني طلا فروشان همراه بوده است آيا احجاف به حقوق آحاد مردم نبوده است ؟

چرا يك كارگر و كارمند در پايان ماه ، ماليات خود را بدون  اینكه اختياري در پرداخت آن داشته باشد، به حساب خزانه واريز مي کند ولي يك بازاري كه نقش اساسي در گراني و تورم دارد و با كوچكترين مناسبت هاي سياسي هر روز و هر ساعت بر نرخ های كاذب مي افزايد و در جامعه نارضايتي ايجاد مي كند، به راحتي در مقابل نظام گردنكشي كرده و به پيروزي هم دست مي يابد ؟

چرا ممنوعيت ماهواره كه مصوب مجلس شوراي اسلامي است  و دارندگان تجهيزات ماهواره اي غيرمجاز بايد جريمه پرداخت كنند ، فعل حرام و مجرمانه اي را مرتكب مي شوند و آزادنه در قبال چشم مردم و نيروي انتظامي هيج ابايي از جريمه و دستگيري و جمع آوري آن ندارند؟


مفاسد اجتماعي و اخلاقي كه در جامعه به صورت نهادينه در آمده است و مردم مومن در رنج و عذاب هستند و تقريبا  افراد مذهبي و مومن قادر به حضور باوقار در مجامع عمومي ، عروسي ها ، سواحل دريا و .... نيستند؟


نگاهي به وضعيت عروسي ها،اختلاط و رقص نيمه عريان زنان و مردان نامحرم با صرف مشروبات الكلي در مجالس عروسي ، شناي مختلط در دريا و روزه خواري آشكار در سواحل دريا و جاده ها و خيابان ها،لباس هاي مبتذل مدل هاي موهايي با آرايش هاي شيطاني و گروه هاي منحرف و دوستي هاي نامشروع دختران و پسران از دوره راهنمايي تا محيط هاي دانشگاهي و ده ها مسايل منكراتي ديگر كه با رضايت طرفين صورت مي گيرد كه حتي آنها خواب اجراي اين مفاسد اخلاقي و منكرات را در دوران طاغوت و رژيم منحوس و وابسته پهلوي سراغ نداشته اند و اگر منكراتي صورت مي گرفت در آن رژيم جزو جرايم نبود.

يعني بي حجابي در اختلاط در دريا ها و دانشگاه ها و عروسي ها عادي بود،اما اكنون ما در نظامي زندگي مي كنيم كه براي اين اعمال كه جزو مفاسد و منكرات است جرم تعريف شده است و قانون مجازات اسلامي درباره آن حدود اسلامي مشخص كرده است ولي متاسفانه كمتر مورد توجه قرار مي گيرد . مثلا براي شرب خمر هر بار 80 ضربه شلاق در نظر گرفته شده است و در تحرير الوسيله امام خميني در نوبت سوم مرتكب نوشيدن مشروبات الكلي اعدام در نظر گرفته شده است . همچنين پوشيدن لباسهاي مبتذل ، بي حجابي و نظاير آن هم جريمه و حد اسلامي در نظر گرفته شده است .


آيا مسئولان نمي دانند براي ترك امر به معروف و نهي از منكر ، خداوند سبحان عواقبي در نظر گرفته اند كه آثارش به مردم و جامعه برمي گردد ؟آيا مسئولان در قبال اين بي توجهي ها و بي خيالي ها مسئول نيستند ؟ چرا بايد در ماه مبارك رمضان به رغم اطلاعيه هاي نيروي انتظامي كه با روزه خواران به شدت برخورد خواهد شد و يا خودرو كساني كه روزه خواري كنند متوقف و .... چرا باز هم شاهد هستيم روزه خواران جسارت را به حد اعلاي خود رسانده اند و نه تنها خودرويي توقيف نشده است، بلكه بالاترين ميزان جرم روزه خواري علني متعلق به همين رانندگان و سرنشينان خودرو هاست كه آزادانه با خوردن و آشاميدن و دودكردن سيگار اين اطلاعيه ها را به سخره گرفته اند و اعتنايي به قانون رايج در كشور اسلامي نمي كنند!


به راستي چند روزه خوار در ايران دستگير و مجازات شده اند ؟ آيا تناسبي بين روزه خواران و افراد دستگير شده احتمالي وجود دارد ؟ فرداي قيامت چه كسي بايد پاسخگو باشد ؟ مردم يا مسئولان ؟ بارها مشاجرات و درگيري هاي فيزيكي بين مردم و روزه خواران رخ داده است، آيا در صورت مجروح شدن روزه خوار دادگاه ضارب را محكوم نخواهد كرد ؟ آيا همان گونه كه پليس براي جريمه رانندگان متخلف و سارقان در سطح شهر ها نيرو هاي گشت گمارده است آيا نيرو هاي گشت ويژه اي براي دستگيري روزه خواران متظاهر اختصاص داده است ؟


انتظار مردم اين است همانگونه كه نظام اسلامي در برابر استكبار جهاني ايستاده است بايد در مقابله با فتنه گران ، مفاسد اجتماعي ، منكرات ،‌روزه خواري و مروجان فساد و فحشا هم ايستادگي كند و جامعه را براي مومنان و و طرفداران انقلاب امن و براي نا اهلان و اراذل و اوباش نا امن كرده و آنان را مطابق قانون به سزاي اعمال ننگين شان برساند .


آيا  مسئولان جزو همين مردم نيستند ؟ اگرچه وضع مالي آنان به خاطر داشتن پست و مقام و برخورداري از خودرو و مسكن و امكانات دولتي ، شايد بهتر از افراد عادي جامعه باشد . ولي اين دليل نمي شود كه در برابر مسايل و معضلات جامعه از جمله تورم و احتكار و بخصوص گران فروشي هاي مصنوعي كه به ويژه در ماه مبارك رمضان ، ماه محرم و عيد نوروز رخ مي دهد سكوت كنند .


چرا گوجه و خيار با قيمتي حدود 100 تا 200 تومان در مزرعه از كشاورزي خريداري مي شود و چند كيلومتر دورتر با قيمتي معادل 700 تا 800 تومان در دسترس مردم قرار مي گيرد ؟ چرا نظارت خاصي در اين زمينه صورت نمي گيرد ؟

 اگر براي برقراري نظام و امنيت قانون پليس را تعيين كرده است ،براي نظارت بر گران فروشي نيز بايد سازماني به نام ستاد يا سازمان مبارزه با گران فروشي تشكيل دهند تا با مجرمان برخورد قانوني شود .

فاكتور هاي جعلي و رعايت نكردن سود 15 درصدي و اجحاف به مصرف كنندگان فقط بر سود باد آورده زالو صفتان گران فروشان بي درد مي افزايد تا از راه نا مشروع كسب درآمد ، پولهاي باد آورده را در سفره هاي خارجي يا بيماري اعضاي خانواده شان هزينه كنند .

اگر چه ما اعتقاد به خدا داريم كه ذره اي خوبي يا بدي را بي پاسخ نمي گذارد اما دلمان خون است كه چرا مسئولان در برابر قداره كشان فساد و تباهي جامعه سكوت اختيار كرده اند ؟مگر مسئولان از مردم نيستند؟ پس سكوت جايز نيست .


  • اکبر از گرگان پاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 12 شهريور 1389-0:0

    حالم به هم خورد عزیز مکن می خواهند جلوگیری کنند مطمئن باش اما نمی توانند شنیده بودم توی بابل این فکره است اما الان روشن تر شدم


    ©2013 APG.ir