تعداد بازدید: 3116

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 24 شهريور 1389-22:47

زير باران نبايد رفت!

آقای شهردار!پل داراب و سایر پروژه های بزرگ و اسم و رسم دار پیشکش تان ، لطفا بر تاکسیرانی نظارت کنید که شهروندان در باران ، بیش از 40 دقیقه به انتظار تاکسی نباشند!(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


 صبح روز چهارشنبه باران تندی باریدن گرفت که موجب آبگرفتگی برخی از معابر ساری شد ، اما همه ماجرا این نبود.

قصه از اینجا شروع شد که برای پوشش برنامه دیدار هیئت کره ای با هنرمندان مازنی برای احداث پارک موزه دفاع مقدس ساری به ساختمان معاونت برنامه ریزی در انتهای خیابان معلم رفته بودم.

 پس از تهیه خبر به همراه چند تن از همکاران از سالن جلسه خارج شدیم که همزمان با بارش تند باران همراه شد.

 تاکسی هایی می آمدند و می رفتند و البته تاکسی هایی که باید مسافران را به میدان ساعت می رسانند ، اغلب یا مسافران خصوصی سوار کرده بودند و یا اینکه باران و ترافیک را بهانه کرده و تا نیمه راه ( میدان شهدا ) بیشتر نمی رفتند.

 تماس تلفنی با سازمان تاکسیرانی برای پاسخگویی به این کار برخی از راننده های تاکسی راه به جایی نداشت و تلفن این سازمان بر روی پیغام گیر بود.

 از سوی یکی از دوستان نزدیک به مدیرعامل تاکسیرانی جویای این کار شدم که قول پیگیری داد اما از وی نیز کاري برنيامد.

 باران مدت زیادی نبارید که شهر این گونه به هم ریخت، آب گرفتی معابر ، ترافیک گره خورده و از همه بدتر تاکسی هایی برای نبردن مسافران در باران !

مدیرکل بازرسی مازندران در خصوص نبود نظارت بر تاکسیرانی گفته: « چون تاکسیرانی یک سازمان غیرانتفاعی و زیرنظر شهرداری است ، ما نمی توانیم بر امور آن نظارت کنیم! » 

نمی دانم چرا هر مسئله ای که به شهرداری و شورای شهر مربوط است می لنگد ، از چاله چوله های خیابان گرفته تا آبگیر شدن معابر در فصل بارش ، تخلف برخی تاکسی ها در دریافت کرایه تاکسی ، فضای سبز ، زباله ، مدیریت پسماند و ... هر اندازه که دل تان بخواهد از این مسائل .

 مدتي است که برخی راننده های تاکسی خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کرایه تاکسی کرده و کرایه 125 تومان را 150 تومان و200 تومان را 250 تومان دریافت می کنند که این مبلغ نمی دانم بنا بر کدام عرف،از ساعت هشت شب به بعد افزایش هم می یابد!

نمي دانيم آيا جناب شهردار می خواهد در این مسئله هم دیگری را مقصر جلوه داده و خود را بری از هرگونه خطا بداند يا نه؟!

سال گذشته در مصاحبه مطبوعاتی شهردار که مدتی قبل از روز خبرنگار برگزار شد و البته در آن موقع نیز بارش اندکی باران باعث جمع شدن آب در خیابان های شهر شده بود ، از وی پرسیدم برای جلوگیری از آبگیر شدن شهر در فصل باران چه اقدامی کرده اید که شهردار گفته بود تعریض نهرهای آب سطح شهر در دست اقدام است.

پارسال رفت و امسال نیز دارد می رود و امروز با بارش باران 10 دقیقه ای ، شهر را آب گرفت.

آقای شهردار ! پل داراب و سایر پروژه های بزرگ و اسم و رسم دار پیشکش تان ، لطفا بر تاکسیرانی نظارت کنید که شهروندان در باران ، بیش از 40 دقیقه به انتظار تاکسی نباشند!

 تمامی مسافران انتهای خیابان معلم پس از مدت ها ایستادن در باران و همچنین بنده و همکارانم بالاخره مجبور شدیم سوار تاکسی شده و در میدان شهدا پیاده شویم و بقیه راه را پیاده گز کنیم چراکه ترافیک بود و راننده محترم نمی خواست در ترافیک وقت تلف کند!

 سردار میرشکار -مدیرکل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس- که در این جلسه حضور داشت ، 30 دقیقه پس از من و همکارانم جلسه را ترک کرده بود و ما همچنان در خیابان منتظر تاکسی بودیم.

 نگهبان ساختمان معاونت برنامه ریزی نیز گاه به گاهی،نگاهي به ما می کرد که مدت ها در گوشه خیابان به انتظار تاکسی بودیم ... نمی دانم او به چه چيزي فکر می کرد.


  • شنبه 27 شهريور 1389-0:0

    دوصد گفته نیم کردار نیست .کو گوش شنوا کو مرد عمل.

    • پنجشنبه 25 شهريور 1389-0:0

      خواخرجان ته هم چنده شهردارجم توقع دارنی وه هنوز بعد از افتتاح بزرگترین سد خاورمیانه (بقول خودش)خسه تن دارنه خستگیش در بورده تمام تاکسیهاره رج کنده

      • چهارشنبه 24 شهريور 1389-0:0

        پس کجا باید رفت؟زير آفتاب؟من هم امروز خیس شدم.تاکسی ها هم برای ما کلاس گذاشته اند!


        ©2013 APG.ir