تعداد بازدید: 4716

توصیه به دیگران 12

پنجشنبه 1 مهر 1389-21:45

رينگ جنجالي

جنجال در مسابقات بوکس قهرماني کشور در نوشهر؛ترک رینگ از سوی داور در تاریخ بوکس جهان برای اولین بار در نوشهر رخ داد-بوکسور تيم ملي بعد از باختش از حريف کرمانشاهي،حاضر به ترک رینگ مسابقه نشد.داوران،مسابقه تيم کرمانشاه را داوري نمي کنند!


به گزارش خبرنگار مازندنومه در نوشهر،چهارمین روز از بیستمین دوره مسابقات قهرمانی بوکش کشور در نوشهر با حاشیه های جنجالی و توقف بیش از 15 دقیقه ای مسابقات همراه بود.

 فروتن گل آرا -بوکسور کرمانشاهی - که چند سالی است برای تیم تهران به میدان می رود، در روز قبل از فینال،برابر  همشهری کرمانشاهي اش قرار گرفت.

بر اساس اين گزارش، دقایقی بعد از شروع مبارزه ، داور این دیدار از سوی سرمربی تیم کرمانشاه -که برادرش در رینگ در حال مبارزه با بوکسور کرمانشاهی الاصل تیم تهران بود- مورد اهانت شدید قرار می گیرد.

 به گزارش خبرنگار ما داور ملی و با سابقه کشورمان نیز با ترک رینگ مسابقه اعتراض خود را نشان می دهد و با عصبانیت اعتراض خود را به کمیته داوران و برگزار کنندگان اعلام می کند؛ این کار وی باعث شد تا یکی از عوامل تیم بوکس کرمانشاه به وی حمله ور شود که با مداخله حاضران از برخورد فيزيکي او جلوگیری شد.

 داور این دیدار علی رغم اصرار هیئت برگزار کننده حاضر به ادامه مسابقه نبود به جای وی داور دیگری مسابقه را داوري می کند که در نهایت رای به باخت فروتن گل آرا -بوکسور ملی پوش- صادر مي شود.البته این اقدام سرآغاز جنجال دیگری بود..

 فروتن گل آرا که از اعلام رای بازنده بودنش به شدت ناراحت و عصبانی بود، حاضر به ترک رینگ مسابقه نشد و به نحوه داوری و حق کشی علیه خود اعتراض کرد.

بر اساس اين گزارش وساطت کادر فنی و سایر مسئولان حاضر در سالن مسابقه جهت خروج وی از رینگ مسابقه برای برگزاری بازی بعدی ثمری نداشت و این عمل وی موجب توقف بیش از 15 دقیقه ای مسابقات بوکس قهرمانی کشور شد.

 فروتن گل آرا در گفتگو با خبرنگار مازندنومه در نوشهر گفت: حریف من چندین بار به خاطر خطاهای مکرر از سوی داور اخطار دریافت کرد که این حرکت درست داور با اعتراض و اهانت از سوی سرمربی تیم بوکس کرمانشاه مواجه شد و دیدید که چطور جو مسابقه بر علیه من شد.

 وی افزود: داور مسابقه باید سرمربی تیم کرمانشاه را اخراج می کرد و با شهامت بیشتر به داوری خودش ادامه می داد اما به گمانم داور از ترس و اضطراب ، رینگ را ترک کرد و داور دیگری به جای او، مسابقه را ادامه داد که به گواه کارشناسان، ترک رینگ از سوی داور در تاریخ بوکس جهان برای اولین بار رخ داد و به هر صورت همه اینها منجر به تضییع حق من شد.

* ترک رینگ درست بود!

 ولادیمیر دورتسوف- سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس جمهوری اسلامی ایران- که از نزدیک شاهد اتفاقات روی داده بود به مازندنومه در نوشهر گفت:عوامل تیم بوکس کرمانشاه حق نداشتند نسبت به داور مسابقه اهانت و با وی بد رفتاری کنند و باید به نظر داور احترام می گذاشتند.

 وی افزود: داور بازی هم از داوران ملی و با سابقه  ایران است و بايد مسابقه را کنترل و اداره می کرد اما از نطر من ترک رینگ از سوی داور مسابقه هم درست بود، چرا که به وی اهانت و بی احترامی شده است و این حق هم برای وی جهت ترک رینگ محفوظ بود.

دورتسوف اوکراینی که به سراغ فروتن گل آرا ملی پوش با تجربه و باسابقه کشورمان رفت و از وی دلجویی کرد،افزود: گل آرا ملی پوش باسابقه و بسیار سخت کوش و با انگیزه ایست و من به او گفتم که همچنان در لیست تیم ملی ایران قرار دارد و باید به تمرینات و حفظ آمادگی خود متمرکز شود و اتفاقات رخ داده را فراموش کند.

* ترک رینگ درست نبود!

سید عبدالحسین میرفخرایی- رئیس کمیته ملی داوران بوکس کشور- درباره وقایع روی داده به مازندنومه گفت: اهانت به داور مسابقه کار ناپسندی بود و داور می بایست سرمربی تیم بوکس کرمانشاه را اخراج می کرد و دوباره به داوری خود ادامه می داد.

 وی افزود: ترک رینگ مسابقه از سوی دارور کاملا اشتباه بود و داور باید به بازی ادامه می داد اما در هر صورت شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد.

 میرفخرایی در خصوص تصمیم کلیه داوران این دوره از مسابقات مبنی بر داوری نکردن برای تیم بوکس کرمانشاه اظهار داشت: داوران اهانت به یک داور را اهانت به کل داوران می دانند و بنابراین تصمیم جمعی گرفتند در این مسابقات دیگر برای تیم بوکس کرمانشاه داوری نکنند که این موضوع از طریق فدراسیون در حال پیگیری می باشد و از طرفی نیز احتمال اخراج کل تیم بوکس کرمانشاه از بیستمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور وجود دارد.


  • ابراهیم بداغیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 3 شهريور 1394-19:54

    بوکسر تو ایران فقطو فقط محمد یارحسین واقعا مسعولان نباید بزارن این پدیده خراب شه

    • محمد یارحسینپاسخ به این دیدگاه
      چهارشنبه 1 مرداد 1393-0:21

      درود بر فروتن بزرگ

      • احمد لطفیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 13 بهمن 1391-0:0

        امیدوارم دیگرشاهد این جور اطفاقات نباشیم

        • همایون لارجونیپاسخ به این دیدگاه 4 1
          سه شنبه 3 مرداد 1391-0:0

          سلام به نظر من کار داور صحیح بوده وبهترین کاری که میتوانست بکند ترک رینگ بوده است.ولی از یک جهت کار هیت زوری اشتباه بوده که اقای گل ارا را بازنده مسابقه اعلام کردند.

          • پنجشنبه 1 مهر 1389-0:0

            واقعا این جاست که آدم معنی اراذ ل و اوباش رو درک می کنه.


            ©2013 APG.ir