تعداد بازدید: 2532

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 1 مهر 1389-22:21

هاشمي:اگر كسي توانست وقف را بر هم بزند،از خدا قوي‌تر است

هاشمي رفسنجاني در بابل گفت:فكر نمي‌كنم كسي بتواند اين وقف را به هم بزند-بنا به قولي كه به حجت‌الاسلام قلي‌پور داده بودم به بابل آمدم- به محسن -فرزندم-گفتم اگر مي‌تواند در جاده چالوس يك خط مترو تاسيس كند-ما اين دانشگاه را طراحي كرديم و آقاي جاسبي هم زحمت آن را كشيد.


آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در آيين افتتاح دانشگاه آزاد اسلامي واحد بابل با تشكر از حجت‌الاسلام قلي‌پور -رئيس اين واحد دانشگاهي- اظهار داشت: بنده مدتي است كه براي افتتاح واحدهاي دانشگاه آزاد نمي‌روم، اما بنا به قولي كه به حجت‌الاسلام قلي‌پور داده بودم به اين جا آمدم.


وي با اشاره به نقش فعلي و آينده مازندران در انقلاب و كشور افزود: اگر از همه امكانات استان شمالي كشور استفاده شود مي‌توان تمام كشور را اداره كرد، چرا كه وجب به وجب خاك اين منطقه زرخيز است و تبعا مردم آن از استعداد و ذوقي برخوردارند كه آن را در تاريخ هم ثبت كرده‌اند.


هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه در دوران مسووليتم خيلي تلاش داشتم كه استعداد اين استان شكوفا شود، گفت: من سه طرح را در اين زمينه دنبال كردم كه با عجله كار آن آغاز شد و به نخبگان اين استان‌ هم پيشنهاد مي‌كنم تا اين سه طرح را دنبال كنند‎‌؛ يك طرح بزرگراه تهران-شمال از راه چالوس است كه هنوز تكميل نشده است و من به محسن -فرزندم- هم گفتم اگر مي‌تواند در اين مسير يك خط مترو نيز تاسيس كند تا از زير كوه‌ها به مازندران برسد. البته نگرانم كه در عمر خودمان انجام اين پروژه را نبينيم اما اميدواريم اين كار انجام گيرد.


وي ادامه داد: طرح دوم كانال سراسري از اولين شهرستان استان مازندران تا گنبد است كه خيلي‌ها مي‌گفتند خيالي است اما ما كار آن را شروع كرديم كه در اين طرح آب البرز به كانال‌ها ريخته مي‌شود و در نتيجه از خشكسالي‌ها جلوگيري شده و تمام اراضي منطقه به زير كشت برده مي‌شود و همچنين 3 ميليارد مترمكعب آب آن هم اضافه مي‌آمد كه در كويرهاي خشك البرز هم مي‌توان از آن استفاده كرد و مطالعات ابتدايي در اين مورد انجام شده است.


هاشمي رفسنجاني طرح سوم پيشنهادي خود براي استان‌هاي شمالي كشور را بزرگراه درياي خزر از آستارا تا گنبد ذكر كرد و اظهار داشت: در این بزرگراه از مصالح خود دريا و شن‌هاي كف آن استفاده مي‌شود و عموم مردم هم از آن استفاده مي‌كنند تا گفته نشود ساحل خصوصي شده است؛ همچنين مراكز تفريحي نيز در كنار آن تاسيس شود. اين طرح در زمان وزارت تركان در وزارت راه آماده شد كه دولت فعلي حرف‌هايي درباره اين مساله مي‌زند و معلوم نيست كه اجرا شود.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: در صورت اجراي اين سه طرح استان مازندران جايگاه خود را در كشور پيدا مي‌كند.


رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت گسترش اين دانشگاه در كشور گفت: ما با اين امكانات و براي حفظ آن، ‌براساس فتواي رهبر و چهار مجتهد كه در هيات موسس حضور داريم تصميم به وقف اين دانشگاه گرفته‌ايم، صيغه آن نيز خوانده شد و قبض و اقباض نيز انجام شد كه فكر نمي‌كنيم كسي بتواند آن را به هم بزند و اگر كسي توانست اين كار را انجام دهد از خداوند قوي‌تر است و از او پس مي‌گيرد.


وي تاكيد كرد: هيچ اموال دولتي در مجموع دانشگاه آزاد نيست و هركس زميني به اين مجموعه اختصاص دهد براساس قيمت روز پول آن پرداخت مي‌شود.

 هاشمي افزود:اگر هم درنهايت از اموال دولتي باشد در هر صورت وقف كرده‌ايم و فتواي رهبر انقلاب مبني بر اين مساله در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز خوانده شده است.


رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فتاواي مختلف شيعي در مورد مساله وقف تصريح كرد: اميدواريم كسي اين جرات را به خود ندهد كه اين مجموعه كه سال‌هاست آموزش و تحقيقات كشور را تامين مي‌كند و حتي مي‌تواند كشور را اداره كند،پس بگيرد.


وي در ادامه با اشاره به افتخارات مردم مازندران و نقش لشكر 25 كربلاي مازندران (در جنگ تحميلي) به ذكر خاطره‌اي از حضور اين لشكر در عمليات بدر پرداخت و اظهار داشت: در آن عمليات نیروهای اين لشكر تحت محاصره عراقي‌ها قرار گرفتند كه يا شهيد مي‌شدند و يا به اسارت گرفتار مي‌شدند. بنده در آن هنگام در منطقه خطرناكي در جبهه بودم، ولی همانجا ماندم و تعدادی نیروی کمکی و هلي‌كوپتر را اعزام كردم و خوشبختانه توانستيم افراد آن را لشكر را برگردانيم و همان نيروها كه دانشگاه جبهه را ديدند اكنون در استان مازندران كه هدف تخريب‌گران فرهنگی هم هست، حضور دارند.


رئيس تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اگر همه مردم در جبهه حضور نمي‌يافتند نمي‌توانستيم در جنگ پيروز شويم، يادآور شد: ما در نهايت بر شرق و غرب، دولت‌هاي ارتجاعي منطقه و همه دنيا به پيروزي در عرصه‌هاي نظامي و سياسي رسيده‌ايم. البته در جبهه سياسي پيروزي بزرگ‌تري كسب كرديم زيرا در سازمان ملل كه همه اعضاي آن ضد ما بودند عراق متجاوز شناخته شد و مبلغي براي غرامت تعيين شد.


وي افزود: سرنوشت عراق، ‌ارتش بعث و صدام حسين را در مقابل خودمان را ببينيد كه چگونه است و آنقدر اين سرنوشت واضح است كه مي‌توان از روي آن فيلم ساخت.


هاشمي رفسنجاني گفت: ‌اگر هم اكنون هم با عشق و صفاي آن دوران باشد مي‌توانيم از توطئه‌ها بيرون بياييم. آن زمان همه دشمنان عليه ما متحد بودند و ما چيزي نداشتيم براي پيروزي بر اين توطئه‌ها. در زمان فعلي نيز نيازمند اخلاص و نيز خودداري از انجام كارها غيرصحيحي هستيم كه در راستاي تفرقه‌اندازي انجام مي‌شود. كساني كه اين كار را انجام مي‌دهند اگر از انجام اين كارها خودداري كنند و بگذارند همگي متحد بمانيم مي‌توانيم در توطئه‌ها پيروز شويم.


هاشمي گفت: قدر اين مردم را كه جنگ سازندگي را پيروز كردند و توطئه‌ها را خنثي كردند بايد بدانيم و لذا تسليم حق و با مردم باشيم، زيرا بريدن از اين مردم مثل بريدن از خداست كه اين امر مساوي با از دست دادن همه چيز است.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با گراميداشت ياد شهدا، ‌جانبازان، آزادگان و ايثارگران ادامه داد: بايد ياد امام را در همه كارها گرامي بداريم زيرا پس از صدر اسلام و دوران حكومت چند ساله اميرالمومنين هيچ گاه حكومت واقعي اسلام براساس مكتب اهل بيت كه قانوني و هم رسمي هم شده باشد شكل نگرفت.


وي در ادامه با بيان اينكه ما دانشگاه آزاد را از امام مي‌دانيم، يادآور شد: ما اين دانشگاه را طراحي كرديم و آقاي جاسبي هم زحمت آن را كشيد. اما كار امام اين مسير را سهل كرد زيرا آن هنگام حتي مدارس غيرانتفاعي هم تحمل نمي‌شدند و مدارسي مانند نيكان و علوي را هم مي‌خواستند دولتي كنند، اما در آن فضا امام مبلغ يك ميليون تومان به اين دانشگاه كمك كردند كه همين مبلغ و كمك‌هاي لفظي ايشان باعث شد تا كار تاسيس دانشگاه انجام شود.


وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه دانشگاه آزاد به رشد توسعه كشور و آمادگي براي ظهور امام زمان عج كمك كند.(ilna)



    ©2013 APG.ir