تعداد بازدید: 2429

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 5 مهر 1389-12:8

دستوري براي هيچ کس

ظاهرا اعتراض های مردم ، نمایندگان،دستور رئیس جمهوری و ادعای وزیر نیرو با اتفاقاتی که دارد می افتد همه هیچ بوده و شرکت توزیع برق مازندران با تمام توان تلاش مي کند این رقم ها همچنان افزایش یابد-تنها مدیرعامل توزیع برق استان را نباید مقصر دانست بلکه استاندار هم مقصر است که ظاهرا آن گونه که باید و شاید پیگیر نبوده است.(يادداشتي از محمدعلي روشن-ساري)


 در چند هفته گذشته یکی از مشکلات مردم مازندران صدور فیش های نجومی برق با مبالغ آن چنانی بوده است. در روزهای اخیر این سریال با توزیع دوره جدید و با مبالغی بیشتر از دوره قبل ادامه یافته است.

ظاهرا اعتراض های مردم ، نمایندگان مجلس ، ائمه جمعه و دستور رئیس جمهوری و ادعای وزیر نیرو با اتفاقاتی که دارد می افتد همه هیچ بوده و شرکت توزیع برق مازندران با تمام توان در تلاش است که این رقم ها همچنان افزایش یابد!

تصورمان اين است که به احتمال زیاد، بخشی از هزینه های توزیع برق استان را باید از محل فیش های برق تامین کنند و دلیل دیگری به ذهن ما نمي رسد.

 البته شاید ادعا شود که ضرایب را تغییر داده اند اما باید گفت که مشکل مردم ما تغییر ضرائب نیست چون این تغییر ضرایب متناسب با نیاز جامعه نبوده،بلکه مشکل همه استانهای شمالی است و باید مستقل دیده شوند؛ چرا که تغییرات جوی وآب وهوایی دست مردم نیست که هزینه این تغییرات رابپردازند.

این افزایش مصرف قطعا تغییر الگوی مصرف نبوده بلکه نتیجه تغییر غیر منتظره آب و هوا است و تصمیمات مسئولان باید متناسب با شرایط جوی اتخاذ شود.

 متاسفانه ادبیات حاکم در شرکت توزیع برق استان- در شرایطی که نیاز است خدمات دولت به ملت فهیم وگران قدر افزایش یابد- به گونه ای است که به جای خدمت، جفاها افزایش می یابد.

 نکته جالب آنکه در قبوض دوره جدید که متعلق به اواخر تیر تا اواخر شهریور ماه است قید شده روزهای غیر گرم!!

 اکنون باید ازمدیرعامل توزیع برق استان(که درگفتگوی چندي پيش خود با سیمای طبرستان مدعی بود باید درجهت افزایش درآمد برای دولت گام برداشت)پرسيد آیا حرف شما ملاک است یا دستور رئیس جمهور و وزیر نیرو و ضرورت خدمت صادقانه به مردم؟!

 مگر دکتراحمدی نژاد و مقام عالی وزارت نیرو دستورموکد نداشته اند که مازندران منطقه گرم است؟ مگر تابستان گرمی که داشتیم حس نکرديد؟مگرهمین الان که درپاییز هستیم گرمای طاقت فرسای شرجی نداریم؟ درمازندران مردم برای رهایي از چنان گرمایی به جز کولر گازی ازچه وسیله ای باید استفاده کنند؟

 اگر در جریان قطع گاز وسرمای سخت چند سال گذشته با پخش والر و دیگر وسایل گرمایی بین مردم کمک شد تا بخشی ازمشکلات کاهش یابد دراین گرما برای رفع مشکل مردم چه وسیله ای راجایگزین کولرهای گازی نموده ودراختیارمردم قراردادید؟

 البته تنها مدیرعامل توزیع برق استان را نباید مقصر دانست بلکه استاندار هم مقصر است که ظاهرا آن گونه که باید و شاید پیگیر نبوده است.

نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی هم متاسفانه موضع جدی و موثر متناسب با نیازهای جامعه نداشتند که علی الظاهر لازم است آنها رامتوجه کنیم نسبت به مواضع جدی همکاران خود از حوزه های دیگر ازجمله ایلام که وزیر نیرو را در حد مقام وزارت تشخیص ندادند!!

 شاید برای آقای استاندار و نمایندگان فیش های نجومی مهم نباشد اما برای مردمی که بیش از12 ساعت تلاش می کنند برای کسب روزی حلال و همچنین آنهایی که درآپارتمانهای 50 متری زندگی می کنند، پرداخت رقمهای وحشتناکی که روی قبض های صادره توسط توزیع برق مازندران است کمرشکن است.

 آقای رئیس جمهور شمابه داد مردم استان برسید؛ چرا که این ماجرا ثابت کرده رفع این مشکلات توان فوق العاده ای می خواهد که استاندار استان هم این توان را ندارد و قول و کلام وزیر نیرو نیز نافذ و مطاع وقابل اجرا نیست و نمایندگان استان هم ظاهرا نیازی به آرای موکلان خود دردوره بعدی ندارند!

 آقای رئیس جمهور؛ این مردم نجیب مستحق این همه جفا نیستند و اگرجناب عالی با قاطعیت درسازمان ملل و پایتخت دشمن،محکم از آرمان ها دفاع می کنید به این دلیل است که این مردم بزرگ را پشتیبان خودمی بینید.

 آقای احمدی نژاد؛ شما را بخدا همان گونه که درقضیه گاز و آن سرمای وحشتناک به علت آنکه مسئولان وقت در انجام وظایف خود درست عمل نکردند، به موضوع وارد شديد دراین ماجرا هم که عین آن است، شخصا وارد عمل شوید وامیدواری مردم را افزایش دهید،چرا که مردم را به این مدیران و روسا هیچ امیدی ندارند.

 ای کاش استاندار مازندران و معاونان ایشان با قاطعیت از حق مردم دفاع می کردند و ای کاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که همواره ادعای پیگیری وتلاش مضاعف در دفاع ارحقوق مردم رادارند، با جدیت طرح استیضاح وزیرنیرو را امضا مي کردند تا ما از رئیس جمهوری عزیزمان استمداد نطلبیم.


  • مهران مازنی پاسخ به این دیدگاه 0 0
    دوشنبه 5 مهر 1389-0:0

    این حرف ها حرف های همه مردم مازندران است

    مردم هم از گرما داغ شدند و هم

    وقتی فیش های برق رو دیدند سرخ و کباب

    شدند

    آهای ،نمایندگان محترم مردم در مجلس

    بجنبید که اگه غفلت کنید!!

    رئیس جمهور محترم مجبور میشه شخصا

    وارد بشه تا .....

    و به داد مردم برسه .

    • دوشنبه 5 مهر 1389-0:0

      برار اینها همه بسبارسنه تامردمه برمه نیارن و ل نکندنه

      • مازندراني پاسخ به این دیدگاه 0 0
        دوشنبه 5 مهر 1389-0:0

        زنده آقاي روشن كه صداي مردم را فرياد زدند


        ©2013 APG.ir