تعداد بازدید: 3657

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 7 مهر 1389-23:2

صبح ايران با احمدي نژاد و مشايي آمد

...صبح ایران، برگ برنده جدید اصولگرایان قاطعی است که با کیاست مومنانه و تحمل مجاهدانه،در تکاپوی جلوگیری از تکرار حاکمیت مافیای قدرت و ثروت اند.(سرمقاله پيش شماره اول روزنامه صبح ايران،به قلم هادي ابراهيمي،مدرس دانشگاه و معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران)


رسم زیبایی در کشور ما وجود دارد که طی آن زیبنده ترین بهانه را برای زیباترین آغاز، انتخاب می کنند تا ماندگارترین استقبال را به ثبت رسانده و نیز ادامه کار را مبتنی بر اولین خاطره شکل دهند و این اتفاق در موجه ترین حالت ممکن برای ما در افتتاحیه «نشریه صبح ایران» که قرار است به رسانه ای بزرگ برای فریادی رسا و ندایی تاثیر گذار در عرصه خبر و تحلیل مبدل گردد، محقق شد.


آن اتفاق بزرگ که حقیقتا تاریخ را در حوزه مکتوبات خویش به حیرت کشانده و دنیا را در آلبوم سیاست میخکوب خود کرده، بلاتردید به حضور و تجلی غرور انگیز دکتر احمدی نژاد، رییس جمهور و فرزند شجاع و رشید ملت ایران در مقر سازمان ملل متحد مربوط می شود که انصافا" استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را در حد یک ابرقدرت توخالی به سخره گرفته و اقتدار ایران اسلامی را در قالب سخنرانی های آتشین، دیدارهای دیپلماتیک و مصاحبه های هوشمندانه به نمایش درآورده است.

اتخاذ مواضع اصولی، گزینش واژه های اقتدار بخش، ارائه پاسخ های اقتضایی، اظهار مطالب تاثیرگذار، ابراز شجاعت مثال زدنی، انعطاف پذیری فی البداهه در برابر صحنه های غیرمترقبه، آنالیز درست پیکره کم رمق کفر جهانی، بایکوت چند جانبه رسانه های استکباری، توجه بخشیدن افکار عمومی به جمهوری اسلامی ایران و دهها مورد دیگر، رئوس تجلیات بین المللی دکتر احمدی نژاد در سفر اخیر ایشان به مقر سازمان ملل متحد و یادآور شجاعت و درایت تاریخی امام علی (ع) در جریان ابلاغ سوره برائت به مشرکین کینه توز مکه (قبل از فتح) بوده است.

استحکام شخصیت احمدی نژاد در این سفر، مستقیما بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اوج تخریب ها و تهدید ها و تحریم ها بوده و دنیا که وقیحانه در انتظار مواضع ملتمسانه نظام ما نشسته بود، ناگهان متوجه مواضع شجاعانه و اصولگرایانه جدیدی در عرصه بالاترین سطح نهادهای بین المللی شد که در عمل با به چالش کشیدن همه سیاست های استکباری، به واقع جبهه کفر را دچار تردید و دودلی نسبت تاثیر تحریم هایی کرد که در ماه های اخیر مانورهای زیادی را داده بودند!.

نشریه صبح ایران به این همزمانی و همزبانی مباهات نموده و با استعانت از حضرت حق، مبتنی بر اندیشه های ناب رهبری معظم و سیره و منویات دکتر احمدی نژاد که علی گونه فتح الفتوح دیگری را به اردوی نظام جمهوری اسلامی ایران اهداء کرده، بنا دارد تا به منظور پرکردن خلاء های حرفه ای موجود در عرصه فعالیت های رسانه ای با بهره گیری از تجارب قبلی و استفاده از مدیران مجرب و نخبگان اندیشمند در سه جبهه ذیل به ایفای نقش بپردازد:


1- اطلاع رسانی سریع و شفاف از مسائل داخلی و بین المللی
2- تحلیل محتوا و آگاهی بخشی همه جانبه درباره مسائل اساسی با دو گرایش نقد و تمجید
3- ترسیم برنامه های نو، طراحی خلاقانه روش های مدیریتی و کمک به گره گشایی از مشکلات زمان و مقتضیات و ضرورت های آن جامعه ما را به سمتی رهنمون می کند که ما چاره ای جز افزایش شفافیت مواضع، تعیین تکلیف قاطع تر با اصحاب فتنه و نیز ترسیم مرزبندی های جدید با رفقای نیمه راه، سنگ اندازان مدعی همراهی و منتقدان غیر منصف نداشته و باورمان بر این است که برای تعیین سرنوشت فردای خویش، نباید دیرتر از این وارد کارزار شویم، چرا که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با موجی از مخالفت های زیاده خواهان در نقاط عطف جامعه مواجه خواهیم بود و با بکارگیری تجربه های واصله در جریان فتنه 88 باید برای ساماندهی های جدید از هم اکنون پای کار بیاییم.


خوشبختانه با عنایت به گرایش هاي شدید جناب آقای دکتر احمدی نژاد به چهره های ارزشمند شمالی و مشخصا مرحوم کردان و بسیاری دیگر می توان با تلاش بیشتر در دو جبهه ملی و منطقه ای، ضمن کمک به تثبیت مجدد دولتمردان اصولگرا، شمال کشور را نیز که تا قبل از دولت های نهم و دهم در بن بست بی توجهی ها و قوانین دست و پاگیر و بی اعتباری ها و بی بودجه ای های کشنده، مرگ تدریجی را تجزیه می کرد، به توسعه همه جانبه اقتصادی و فرهنگی و علمی رهنمون ساخت.


صبح ایران، برگ برنده جدید اصولگرایان قاطعی است که با کیاست مومنانه و تحمل مجاهدانه، در تکاپوی جلوگیری از تکرار حاکمیت مافیای قدرت و ثروت اند و هرگز تن به سازش و معامله و فروش سهام قدرت و ثروت به بیگانگان و خودی نماهای بیگانه صفت نداده و اعتقاد راسخشان بر این است که انقلاب اسلامی و مدیریت های منسوب به نظام را براساس وصایای امام راحل و رهنمودهای رهبری معظم از نفوذ نااهلان و نامحرمان مصون نگه دارند.


بنابراین انتظار معمول صاحب امتیاز، مدیر مسوول سردبیر و سایر دست اندرکاران نشریه سراسری و کثیر الانتشار صبح ایران از همه شهروندان عزیز، استقبال مشتری منشانه و محتواگرایانه از این رسانه مکتوب در دو بعد هم اندیشی و نقادی فکورانه است که طبعا نمی تواند با توجه به تجزیه چندین ساله ما در عرصه مطبوعات و سایر سوابق رسانه ای، انتظار دور از دسترسی باشد.


در پایان لازم می دانم تا پوزش و دلتنگی ام را بخاطر فاصله چندماهه از فعالیت های حرفه ای و مستقیم رسانه ای که به واسطه کثرت مشغله های ناشی از مسوولیت های متعدد اجرایی و فرهنگی ام اتفاق افتاده ابراز داشته و با صراحت بیان می کنم که با توجه به زیبایی ها و هیجانات زندگی بخش دنیای فعالیت های رسانه ای، این اتفاق در هیچ شرایطی در زندگی سیاسی و فرهنگی و علمی ام تکرار نخواهد شد!


  • محمد مهدی کردانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 10 مهر 1389-0:0

    جناب آقای ابراهیمی باسلام امیدوارم درظل توجهات حضرت ولی عصر موید ومنصور باشید
    توفیق روزافزون جنابعالی وهمکارن گرامی را از خدواند باریتعالی مسئلت مینمائیم
    امیدوارم باتوجه ازادی مطبوعات ابروی افراد
    مد نظر قرار گیرد

    • پنجشنبه 8 مهر 1389-0:0

      با سلام
      براي همه ي فرهنگ مندان و انسان هاي پرتلاش و دلسوز براي مردم امّا بي روي و ريا كه بي قصد و غرضي فقط در راه رضاي الهي گام مي زنند ، آرزوي نيك سرانجامي دارم .با خواندن نوشته ي بالا و و نظر خوانندگان اين بيت به ذهنم آمد كه:
      شغال بيشه ي مازندران را
      نگيرد جز ..................!!!!!
      اميد كه خداي بزرگ از ما و لغزش هايمان درگذرد.

      • عادل روحیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 8 مهر 1389-0:0

        با سلام جناب اقای ابراهیمی
        امروز که رسانه‌ها مرزهای جغرافیایی را کنار زده‌اند و دیگر به راحتی نمی‌توان مانع از اطلاع‌رسانی شد، بیش از گذشته اهمیت رسانه‌ها اعم از دیداری و شنیداری برهمگان روشن و به ‌عنوان ابزار اساسی و فوق‌العاده تاثیر‌گذار شناخته شده است. در این میان نقش مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح و در کشور ما نیز همواره به این مهم نگاه و توجه جدی شده و تاثیر این رسانه‌ها به رغم وجود رسانه‌های دیگر اعم از دیداری وشنیداری نتوانسته تاثیرگذاری مطبوعات را نادیده و یا کم کند. به هر حال، مطبوعات بنا به رسالتی که همان آگاهی‌سازی جامعه و پاسخگو کردن مسئولان است،
        به مصلحت همه است كه مطبوعات آزاد باشند و مطبوعات را آزاد نگه دارند تا از شایعه‌پراكنی و دروغ‌ها جلوگیری شود.. اگر اهداف مطبوعات در نظر گرفته شود مسئله آزادی مطبوعات هم معنا می‌یابد، مطبوعات در راستای اهدافش با مسئله نشر افكار برخورد می‌كنند. نشر افكار یكی از اهداف مطبوعات و صداوسیماست و از آنجایی كه افكار یكنواخت نیست، افكار متفاوت، متضاد و گاه همسو یا ناهمسو مطرح می‌شود. باید پشت نشر افكار، تنویر افكار باشد یعنی قصد این باشد كه افكار روشن شود نه اینكه آشفته شود. نباید به بهانه آزادی مطبوعات حیثیت مطبوعات لگدمال شود. مطبوعات نمی‌توانند به بهانه آزادی بیان، آزادی حقوق افراد را لكه‌دار كنند یا مخل به مبانی حقوق عمومی باشند. آنها نباید حقوق افراد را دستكاری كنند یا در جامعه زمینه‌ نقض حقوق عمومی را فراهم كنند. مطبوعات گاهی می‌توانند حیثیت افراد را مورد تعرض قرار دهند، امنیت به معنای مصونیت حقوق افراد از تعرض است. آزادی مطبوعات را باید در كنار این معنا كرد.
        بنابراین این امر مهم را به فال نیک گرفته ارزوی موفقیت جنابعالی و همه همکاران مطبوعاتی از خداوند منان خواستارم .
        عادل روحی

        • پنجشنبه 8 مهر 1389-0:0

          ابراهیمی وقت می کنه به روزنامه اش نظارت کنه!کی میره خونه!؟

          • پنجشنبه 8 مهر 1389-0:0

            هادی باز به قولش عمل کرد و تا آخر هفته صبح رو منتشر کرد.مبارکه.ان شا الله به مسایل مازندران توجه بیشتری شود وفقط کشوری نباشد


            ©2013 APG.ir