تعداد بازدید: 2917

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 26 مهر 1389-12:26

يوسف نژاد:مجلس در راس امور است

نماينده ساري گفت:دولت بیشتر از بخش خصوصی به استاندارد نیازمند است-دولت از پیامدهای قانون هدفمندی متضرر می شود-دولت بدون اینکه مصوبه ای داشته باشد به صورت غیرقانونی برای خود موسسه ملی استاندارد تشکیل داده است.

 


به گزارش خبرنگار مازندنومه در ساري،عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه موسسه استاندارد در جایگاه ویژه ای قرار ندارد، افزود: در ساری و در همایش گرامیداشت روز استاندارد مي گويم که مجلس در راس امور است.

 علی اصغر یوسف نژاد در ادامه گفت: داشتن راندمان مناسب ، افزایش توسعه و رعایت شاخص ها با استاندارد میسر است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موسسه استاندارد باید جایگاه ویژه ای داشته باشد تصریح کرد: بنده معتقدم این موسسه در کشور جایگاه مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه استاندارد مجموعه نظارتی است که باید کار حاکمیتی انجام دهد ، یادآور شد: موسسه استاندارد باید مورد اعتماد مردم و دولت باشد.

یوسف نژاد خاطرنشان کرد: با حجم عظیم فعالیت هایی که بر عهده موسسه استاندارد است و با محدودیت های آزمایشگاهی که دارد قادر به انجام همه امور نیست.

وی افزود: از نظر اقتصادی در شرایطی هستیم که اگر به استانداردها توجه نشود ، بسیاری از هدف های برنامه دست یافتنی نخواهند بود.

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لحاظ کردن استاندارد ، کاهش قیمت تمام شده را به همراه دارد تصریح کرد: در برخی از واحدهای تولیدی تنها از 30 درصد ظرفیت استفاده می شود که در صورت عدم توجه به استانداردها ، 70 درصد ظرفیت باقیمانده ، خالی می ماند.

وی با بیان اینکه دولت بیشتر از بخش خصوصی به استاندارد نیازمند است گفت: با منابع محدود ، برای موفقیت در بازار رقابتی ، چاره ای جز افزایش بهره وری و راندمان نداریم.

 عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه پشت قانون هدفمندی ، انگیزه های مقدسی نهفته است خاطرنشان کرد: این انگیزه ها منجر به افزایش راندمان و مصرف بهینه می شود.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه هنوز قشر عظیم جامعه از اهداف و برنامه های این قانون مطلع نبوده و فقط به دو مقوله خوشه و دهک آشنایی دارند خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در زمینه تنویر افکار عمومی فعالیت بیشتری داشته باشند.

 وی افزود: دولت از پیامدهای قانون هدفمندی متضرر می شود و برای همین منظور 20 درصد از درآمدهای آن به دولت اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می خواهد در برنامه پنجم توسعه ، موسسه استاندارد را از وزارتخانه گرفته و در اختیار خود قرار دهد گفت: نماینده وزارتخانه مخالفت خود را به مجلس اعلام کرده اگرچه موسسه استاندارد مایل به منفک شدن است اما نمی تواند جدای از وزارتخانه حرف بزند و مجلس مانده که در این میان چه کند.

وی اظهار داشت : دولت بدون اینکه مصوبه ای داشته باشد به صورت غیرقانونی برای خود موسسه ملی استاندارد تشکیل داده است.


  • سه شنبه 27 مهر 1389-0:0

    آقاي يوسف نژاد خيلي مهم نيست در راس امور باشيد يا نه مهم مردم هستند كه از عمده مسئولان ناراضيند


    ©2013 APG.ir