تعداد بازدید: 2986

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 26 مهر 1389-13:23

روحانی:زن باید در مقابل مرد متکبرانه قدم بردارد

امام جمعه بابل گفت:بعضی از والدين اصرار بر حضور دختران و زنان شان در محیط اجتماعی مانند فضای آموزشی،کارگری یا کارمندی دارند اما این سوال وجود دارد که این امر باید به چه بهایی انجام شود؟-مبادا هیچگونه برخوردی میان اعضا و جوارح زن ومرد نامحرم به وجود آید-بعضی از خواهران شکایت می کنند که شوهرم مرا وادار می کند که باید به دوست من که به طرف تو دست دراز کرده دست بدهی!


بنا به خبر رسیده به مازندنومه از ستاد نماز جمعه بابل،حجت الاسلام و المسلمین و المسلمین شیخ مجتبی روحانی -امام جمعه بابل- در سخنانی با تبیین مساله عفاف و حجاب تصریح کرد: عفت تنها منحصر به پوشش نیست که علاوه بر آن عفاف جلوه های مختلف حیات انسانی را در بر می گیرد .

وي در ادامه به عفاف در اندیشه و نگاه و عفاف در معاشرت اشاره کرد و گفت: در روابط اجتماعی که زن و مرد در محیط کار و در درون جامعه و در خانه و یا محیط تحصیلی با یکدیگر می نشینند و در یک فضا هستند و یا در کوچه و بازار و نماز جمعه با یکدیگر ارتباط دارند و تمام لحظه هایی که زنان و مردان با هم در معاشرت هستند باید صفت عفاف در آن فضاها سایه افکند و روابط شان را تحت پوشش قرار دهد .

روحاني افزود:بر خلاف اندیشه هایی که برای زن در اجتماع نقشی قائل نیستند، دین برای حضور زن در اجتماع مانعی قرار نداده و از آن جلوگیری نمی کند.

وي افزود:اگر بستر فساد در جامعه پراکنده شود دیگر  به زن و مرد فرصت کار داده نمی شود و اگر خدای ناکرده شهوت در فضای جامعه گسترده شود این شهوت است که میدان داری می کند و فرصت کار و تحصیل و تلاش و سایر خدمات اجتماعی را از زن و مرد و سلامت را از محیط اجتماعی می گیرد.

بر اساس اين گزارش امام جمعه بابل گفت: بعضی از پدران و مادران اصرار بر حضور دختران و زنان شان در محیط اجتماعی مانند فضای آموزشی و کارگری و یا کارمندی دارند اما این سوال وجود دارد که این امر باید به چه بهایی انجام شود؟

وي پرسيد:آیا در این رابطه باید هر بهایی را بپردازد و اگر بدانیم فضایی در محیط کار و تحصیل آن ها وجود دارد که دین آن ها را می رباید و شخصیت و حیا و عفاف وی را از او خواهد گرفت و خدای ناکرده او را به تدریج به روابط آلوده و گناه خواهد کشاند، آیا به این بها می ارزد که بر ادامه ی کار اصرار داشته باشیم؟

وي افزود: اگر زن می تواند خود از این امور محافظت کند مانعی برای حضور او در فعالیت های اجتماعی وجود ندارد و وسیله این محافظت عفاف است.

روحاني تصريح کرد:زن نامحرم باید در مقابل مرد نامحرم متکبرانه قدم بردارد ،متکبرانه سخن بگوید ،متکبرانه نگاه کند و متکبرانه معاشرت کند تا این کبر زمینه ای شود که افراد مریض در این زن طمع نکنند زیرا در بعضی مواقع متواضعانه برخورد داشتن ممکن است خدای ناکرده زمینه ی گناه را فراهم کند و در این جا است که صفت تکبر برای این زن در رابطه با نامحرمان صفت پسندیده ای است و باید این صفت را در درون خودش پرورش دهد .

 امام جمعه بابل با تاکيد بر اجتناب از خلوت کردن زن و مرد گفت:اگر شخص ثالثی در آن فضا نباشد یا فرد دیگری ناظر بر آن ها نباشد، این فضا آلوده است و باید از آن پرهیز کرد و در این فضای دو نفره شخص ثالث شیطان است که برای شما در این میان برنامه ریزی می کند.

وي در ادامه با اشاره به مصافحه ی زن و مرد نامحرم تاکيد کرد: مبادا هیچگونه برخوردی میان اعضا و جوارح آن ها به وجود آید.

 وي افزود:با کمال تاسف می شنویم در بعضی از مهمانی ها افراد به بهانه ی اینکه مهمان من است و برای احترام، زن و مرد نامحرم به یکدیگر دست می دهند و بعضی از خواهران گرامی شکایت می کنند که شوهر من مرا وادار می کند که باید به دوست من که به طرف تو دست دراز کرده دست بدهی.

امام جمعه بابل ادامه داد: در بعضی مراسم ختم و ترحیم می بینم و می شنوم که در آن بعد از اتمام  مجلس، زن و مرد متوفی صف می کشند و به افرادی دست می دهند که صحنه ی بسیار شومی است .

  وي تصريح کرد:کراهت دارد که زنان و مردان با یکدیگر معاشرت داشته باشند مگر اینکه به سنین کهولت برسند.

بر اساس خبر ديگري که روابط عمومي ستاد نماز جمعه بابل براي مازندنومه ارسال کرده است، خطیب نماز جمعه اين شهر خطاب هيئت امناي مسجد ها گفت : هيئت های امنا و کسانی که وظیفه ی سامان دهی امور مساجد را بر عهده دارند و تلاش می کنند مساجد را اداره می کنند باید مدیریت شان توام با آغوش باز باشد تا یکایک مخاطبان حاضر در مسجد احساس گرمی و لطافت کنند.

وي افزود:عده ای از جوانان بسیجی در نامه ای به من نوشتند که ما بسیجیان و جوانان بعد از ظهر ها در مسجد جلسه داریم و یکی از هیئات امنای مسجد می آید و ما را از مسجد بیرون می کند اگر بیرون نرویم فرش زیر پای مان را برمی دارد و بیرون مان می کند! وقتی هم به او می گوییم که حضور ما چه عیبی دارد می گوید این مسجد را پدرم ساخته و ملک من است و نمی گذارم در آن حضور داشته باشید!

روحاني گفت: این ماجرا بسیار جای تاسف دارد و این برخورد ها می تواند زمینه ی مسجد زدگی جوانان را به وجود بیاورد.


  • غلامعلي كريميانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 29 مهر 1389-0:0

    تكبر فقط زيبنده خداست كه خود را در قرآن متكبر ناميده است .تكبر براي هر شخص ديگري غير از خدا زشت و زنند ه و دو راز تقوي است . شيطان هم تكبر ورزيد و از درگاه خدا رانده شد . اگر يك زن نامحرم در باغ سبز به نامحرم نشان ندهد وراههارا بسته باشد هيچ نامحرمي نميتواند خيال خام در سرش بپروراند . به تكبر چه ربطي دارد ؟

    • چهارشنبه 28 مهر 1389-0:0

      مازند نومه این چه خبری که داری پخش می کنی فلان خانمک به فلان آقا چی گفته به ما چه مسائل باید ریشه ای حل بشه .

      • سه شنبه 27 مهر 1389-0:0

        باز گلی به جمال شیخ روحانی که به فکر مسایل اجتماعی هست،بقیه فقط به مسایل سیاسی فکر می کنند

        • سه شنبه 27 مهر 1389-0:0

          داداش شهروند ساروي محرم نامحرم نداره،قدم زدن بده،مگه نخوندی حاج آقا چی گفت؟دوباره بخون عزیز دلم!

          • سه شنبه 27 مهر 1389-0:0

            خب این مشکل هم حل شد بریم سروقت مسایل دیگه!

            • یک شهروند از ساریپاسخ به این دیدگاه 0 0
              سه شنبه 27 مهر 1389-0:0

              مازند نومه ای ها دست از شیطنت هایتان بردارید
              شما که ادعا می کنیداولین پایگاه خبری حرفه ای در مازندران هستید این کار شما به دور از اخلاق حرفه ای است

              تیتر شما با متن درون نمی خورد کجا آقای روحانی گفت که زن قدم بردارد
              در صورتی که امده زن در مقابل نامحرمان متکبرانه قدم بر دارد


              ©2013 APG.ir